Gå til innhold

Ditt beste tips til ny kjøkkenmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kenwood major har jeg brukt en del hos mamma. Den er grei nok å jobbe med, men jeg må ha en som kan stå "til utstilling" på benken, og jeg synes majoren er stygg å se på, så den er utelukket, siden jeg ikke har skapplass til den, og ikke gidder å dra den ut og inn av skapet flere ganger i uka.

Kitchenaid er min nåværende maskin, jeg har hatt den i mange år. Den er søt på benken, og grei til kakebaking, pisking av krem mm.

Men den har bitteliten bolle, og alt for svak motor. Jeg er veldig lei av å måtte dele bolle- og brøddeiger i fire og elte en del av gangen.

Til denne typen arbeid er maskinen svak, liten og grisete.

Så, hvilken maskin er fin nok til å ha fast plass på kjøkkenbenken, har stor bakebolle, har motorkraft nok til å ta en stor brøddeig uten problem, i tillegg til å piske eggedosis, krem, kakerører mm?

Blir veldig glad for alle tips:-)

Budsjett er forresten ikke så viktig, hvis jeg finner noe som oppfyller mine ønsker, men helst under ti tusen!

Anonym poster: 4fd1b0952920ebd8c2c8bc65bccbdf94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gått for Kenwood, sjølv om den ikkje er så fin;)

Skrevet

Du får jo Kenwood i krom, den er lekker!

Gjest Antarctica
Skrevet

Kenwood her også. Gir beng i estetikken.

Skrevet

Assistent, super på alle måtar :)

Skrevet

Tusen takk for tips!

Hjelper ikke at kenwooden er i krom, den er uansett så lite pen at jeg aldri ville hatt den stående til pynt på kjøkkenet;-)

Assistent var kul! Noen som har den selv og er fornøyde med både brøddeiger og kakebaking? Googlet tester, og ser at den varierer fra best i test, til under middels...

Skrevet

Assistent har jeg på ønskelisten. Er den så bra som den virker?

Skrevet

Assistent har jeg på ønskelisten. Er den så bra som den virker?

Ja.

Men eg har hørt fleire sei at det er vanskeleg å gå frå kenwood til assistent, dei har kvar si mekanisme..

Skrevet

Hvis du har kichenaid og syns den er fin, kan ikke den få stå fremme også lagrer du den andre i et skap og tar den frem ved behov? :)

Svigermor har assistent og hun er suuuuperfornøyd med den iallefall.

Jeg baker sjeldent gjærbakst, men elsker å bake cupcakes og småkaker så blir nok en kitchenaid på meg etterhvert :)

Anonym poster: 222293947ec9361f51a85073f796627c

Skrevet

Hvis du har kichenaid og syns den er fin, kan ikke den få stå fremme også lagrer du den andre i et skap og tar den frem ved behov? :)

Svigermor har assistent og hun er suuuuperfornøyd med den iallefall.

Jeg baker sjeldent gjærbakst, men elsker å bake cupcakes og småkaker så blir nok en kitchenaid på meg etterhvert :)

Anonym poster: 222293947ec9361f51a85073f796627c

Jeg baker brød og andre store deiger minst to dager i uka, og har ikke lyst til å dra maskinen ut og inn av skapet. Derfor leter jeg etter en som kan stå fremme til pynt, og dekke behovene jeg har, vil gjerne slippe å veksle mellom to maskiner.

Assistent ser veldig fin ut. Har funnet en forhandler i nærheten, tenkte å stikke innom over påske for å se den "live".

Vil gjerne ha tilbakemeldinger fra dere som allerede har en assistent, både positive og negative:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...