Gå til innhold

Var det jeg visste!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har farmoren( mor til min mann) vært helt overoppslukt i vår datter som nå er to år. For et par uker siden fikk vi vite at søsteren til min mann er gravid og da er farmoren ikke litt interessert en gang i vår jente:( hun spør etter farmoren osv, vi drar på besøk og inviterer men farmoren har aldri tid:(

Anonym poster: 65aae5cd80b534cad319ba292289ec55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har gått 2 uker! Du kan ikke trekke konlusjoner så raskt.

Anonym poster: 7ec586c382b3075f14576ce09ee7d755

Skrevet

Da tar dere det opp med henne på en saklig måte, forteller at barnet deres savner farmor, og trenger litt oppmerksomhet hun også.. Forstår meg ikke helt på de besteforeldrene som klarer å glemme noen av barnebarna sine!

Anonym poster: 4ca6b55b6b6a8ff4794a3da37352e9a9

Skrevet

Selvoppfyllende profeti

Anonym poster: 6da6bfda2352b086684677a80415363f

Skrevet

Her har farmor og farfar til mitt kommende baby sagt at de ikke føler at dette barnet er like viktig og verdifull som min mann sitt første barn(de liker barnemora) og som hans søster sine to barn..

Jeg synes du er heldig som har en farmor som har stilt opp i to år i strekk, men du må også forstå at det er noe spesielt når en mor blir mormor. At det kan hende at hun ikke tenker seg om at hun bruker så mye tid på det nye barnebarnet som hun har brukt på din datter.

Det er en prosess for dere alle sammen når det kommer en ny baby og ikke bare din datteren som er den eneste barnebarn.

Så sett ned deg med farmoren og ta en prat med henne så kommer dere til en enighet :) For jeg ville virkelig ha tatt vare på en slik farmor.

Anonym poster: d6b6c79e0c7ea1912038eaf74815b98f

Skrevet

Sånn er det her også ;) Har alltid sett sånn opp til foreldrene til mannen min, de forguder barnebarna sine over alt, ringer og spør etter de hvis det har gått mer enn en uke siden sist de så de, vil sitte barnevakt osv.. Helt til søstera til mannen fortalte at hun var gravid. Babyen er vel ca 2 mnd nå. Er vi "heldig" ser vi de en gang i måneden, og om vi skal snakke med de, er det kun vi som må ringe.

Jeg tenker, jaja, det er deres tap at lille gutten min som ser sååå opp til farfar (farfar er det store og han er/var farfars lille gutt) mister det båndet, og at den lille jenta vår på under året ikke får noen tilknyttning til de. Vil de bare ha 1 barnebarn å dulle med, så kan jeg ikke gjøre noe med det. Mine barn har jo også en mormor og morfar som elsker de (og som heldigvis ikke gjør forskjell mellom mine og min brors barn). Jeg kan jo ikke akkuratt tvinge barna på de heller :P

Så lenge det ikke blir gjort forskjell slik at barna legger merke til det, skal jeg ikke si noe på det. Men blir det veldig synlig forskjellsbehandling for barna mine slik at de blir såret, da kommer jeg til å gi beskjed om at de må ta seg sammen hvis de vil ha besøk av barna mine.

Anonym poster: 809cd2b43a579698e3016abd90c7159f

Skrevet

Og så må jeg legge til siden hun ver her påpeker at det er sååå spesielt å bli mormor osv osv..

Jeg fatter greia med at det er spesielt å se dattera si gravid og alt det der, men jeg fatter ikke greia med at barnet er mer spesielt enn sønnes barn. Skal sønnen aldri få et like betydningfult barn bare fordi han ikke kan bære det i magen selv?

Anonym poster: 809cd2b43a579698e3016abd90c7159f

Skrevet

Når det kommer flere barnebarn så kan besteforeldre ikke være overoppslukt i kun den ene. Da blir det flere å dele oppmerksomheten med.

Skrevet

Søstra til mannen er en del yngre enn oss og fikk i tillegg barn veldig tidlig, mannen er eldst i søskenflokken. Han ble veldig lei seg fordi han alltid har tenkt at han får barn før søstrene og at det dermed kan bli stas med hans barn likevel fordi det blir første barnebarn.. Men så fikk hun jammen første også, og masse ekstrahjelp fordi hun er så ung og derfor trenger det ekstra. Sårt for ham, og synd at mormor synes det er mer stas med "morbarn"..

Gjest Antarctica
Skrevet

Merkelig.

Har bare sønner sjøl, så jeg blir aldri mormor, men jeg håper jeg en vakker dag blir en hyggelig farmor, uansett hvem av mine sønner som er far til den lille.

Skrevet

Det har bare gått to uker og det du nevner som grunner kan være tilfeldigheter. Viser det seg at jenta deres blir tydelig nedprioritert, ville jeg fortalt farmor om hvor sårende dette oppleves.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...