Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #1 Skrevet 29. mars 2013 Baby er akkurat født, hverken mor eller far har inntekt. Far klarer ikke holde på noen jobber og mor har heller ikke vært i jobb på årevis. Begge kaller seg studenter men studerer ikke, de sitter i en leilighet og klager over dårlig økonomi. Begge går til psykolog for angst. Mor har barn fra før som hun er fratatt foreldreretten for. BV har ikke vært i kontakt med dem, jeg føler at jeg bekymrer meg litt for den lille jenta. Anonym poster: 1ae13ce374b18d95887dc7b77983a7d4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #2 Skrevet 29. mars 2013 Jeg hadde sendt en bekymringsmld ja, heller en for mye enn en for lite. Anonym poster: 4a9c50d4ac536ccfb9feeb1f1c1e803e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #3 Skrevet 29. mars 2013 Vil det ikke være mer naturlig at terapeuten melder ifra hvis det er grunn til bekymring. Anonym poster: fc4e31ebbbcdffaad551b862401f6c4e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #4 Skrevet 29. mars 2013 Vil det ikke være mer naturlig at terapeuten melder ifra hvis det er grunn til bekymring. Anonym poster: fc4e31ebbbcdffaad551b862401f6c4e Ja det er jo mye bedre, sitt på gjerdet å forvent at noen andre ser og føler det du gjør. Skjønner du ikke at det er nettop denne "vent å se" holdningen som gjør at barn lever unødvendig lenge under forhold som ikke er bra? Heller en mld for mye enn en for lite, det er slik det bør være, for barnas skyld!! Anonym poster: 4a9c50d4ac536ccfb9feeb1f1c1e803e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #5 Skrevet 29. mars 2013 At de ikke jobber og klager over økonomi er vel ikke grunn til berekningsmelding, ei heller at de sier de er studenter uten å være det. De finner vel det bare som en lettere ting å si en å si man sliter psykisk. Men siden mor har mistet et barn til barnevernet før og de begge sliter med angst kan det være greit å sende en melding. Regner med at bv er klar over at mor har fått nytt barn siden hun har vært under de før og mistet det barnet. Men du kan jo ta kontakt samme hva. Det er ikke sikkert det er det minste fare for barnet eller at det blir for mye påvirket av deres angst, det kommer jo helt an på hva slags angst de har og hvordan de reagerer i forhold til denne. Men det er nok fint om de kan få hjelp til tiltak gjennom barnevernet om de trenger det. Og med at hun har mistet et barn før er det liten sjanse for at hun selv vil ta kontakt med de om hun trenger hjelp Anonym poster: d1a09a96f52ff12c22dfb3e0822d958b
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 29. mars 2013 #6 Skrevet 29. mars 2013 Basert på hva du skriver her, så kan jeg ikke se hva den bekymringsmeldingen evt skulle gått ut på. Du skriver ingenting om hvordan barna har det, eller hvordan de er som omsorgspersoner.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #7 Skrevet 29. mars 2013 Basert på hva du skriver her, så kan jeg ikke se hva den bekymringsmeldingen evt skulle gått ut på. Du skriver ingenting om hvordan barna har det, eller hvordan de er som omsorgspersoner. Enig. Anonym poster: 4f2ef2ed7fc44f508c0a0f31307191ff
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #8 Skrevet 29. mars 2013 Basert på hva du skriver her, så kan jeg ikke se hva den bekymringsmeldingen evt skulle gått ut på. Du skriver ingenting om hvordan barna har det, eller hvordan de er som omsorgspersoner. Du så ikke den biten om at mor har mista omsorgen for barn før? Og at både mor og far sliter psykisk samt at de ikke har økonomi til å ta seg av barnet? Og heller ikke viser noen vilje til å ta seg en jobb? Anonym poster: 1ae13ce374b18d95887dc7b77983a7d4
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 29. mars 2013 #9 Skrevet 29. mars 2013 Basert på hva du skriver her, så kan jeg ikke se hva den bekymringsmeldingen evt skulle gått ut på. Du skriver ingenting om hvordan barna har det, eller hvordan de er som omsorgspersoner. Du så ikke den biten om at mor har mista omsorgen for barn før? Og at både mor og far sliter psykisk samt at de ikke har økonomi til å ta seg av barnet? Og heller ikke viser noen vilje til å ta seg en jobb? Anonym poster: 1ae13ce374b18d95887dc7b77983a7d4 Ingenting av det du skriver står i hovedinnlegget. Det står at: -Mor har mistet "foreldreretten" for et barn før. Det er ingenting som heter foreldrerett. Man kan gå ut fra at det pekes til foreldreansvar, men jeg tror egentlig at det er omsorg det er snakk om. Det er ikke nevnt hvorvidt dette var pga omsorgssvikt, samlivsbrudd eller annet. Det er altså nødvendigvis ikke relevant. -Foreldre klager over dårlig økonomi. Det står ikke at de ikke klarer å ivareta barna økonomisk. Selv klarer jeg meg fint, men jeg vet om folk som har langt bedre inntekt enn meg, men som likevel klager over dårlig økonomi. Jeg fester også dårlig lit til at foreldrene ikke har inntekt, det har alle. -Foreldre går til psykolog for angst. Det står ikke at de sliter psykisk eller at de sliter med angst, tvertimot, de tar tak i problemet og går tilbehandling. -Foreldre har ikke jobb. Dette er ikke det samme som at man ikke viser vilje eller har vilje til å komme i jobb.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #10 Skrevet 29. mars 2013 Regner med at bv er klar over at mor har fått nytt barn siden hun har vært under de før og mistet det barnet. Men du kan jo ta kontakt samme hva. Anonym poster: d1a09a96f52ff12c22dfb3e0822d958b Det er det ingen som helst automatikk i. Det er ikke slik at barneverntjenesten holder noe slags oppsyn med foreldre som tidligere har blitt fratatt omsorgen for barn. Barneverntjenesten er avhengig av bekymringsmeldinger vedrørende eventuelle nye barn for å kunne undersøke hvordan disse har det. Dersom det er slik at mor ble fratatt omsorgen for barn grunnet barnevernssak tidligere, er det i seg selv en viss grunn til bekymring for omsorgsevnene hennes. Utover det er det ikke egentlig noe veldig bekymringsverdig i det HI beskriver: tafatthet, inaktivitet og dårlig økonomi betyr ikke nødvendigvis at man er dårlige omsorgspersoner. Men om HI, som er den som kjenner disse menneskene, er bekymret skal hun selvfølgelig sende en bekymringsmelding. Anonym poster: 51350cd09a903a0f32bd2b67a3dfa5bf
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #11 Skrevet 29. mars 2013 Jeg sliter med angst, og klarer ikke jobbe. Det betyr ikke at jeg er uskikket som mor! Anonym poster: ad5c9d490f57f74548ef43e62fcaa6af
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2013 #12 Skrevet 29. mars 2013 Basert på hva du skriver her, så kan jeg ikke se hva den bekymringsmeldingen evt skulle gått ut på. Du skriver ingenting om hvordan barna har det, eller hvordan de er som omsorgspersoner. Du så ikke den biten om at mor har mista omsorgen for barn før? Og at både mor og far sliter psykisk samt at de ikke har økonomi til å ta seg av barnet? Og heller ikke viser noen vilje til å ta seg en jobb? Anonym poster: 1ae13ce374b18d95887dc7b77983a7d4 Enig i at det er et argument at hun er fratatt omsorgen før, og ikke har fått den tilbake. Bortsett fra det så virker resten mest som spekulasjoner og antakelser fra din side. Selv om de begge er uføre og har trang økonomi, så betyr det ikke at de er uegnet som foreldre. Hvor godt kjenner du dem? Hva er årsaken til tidligere omsorgsovertakelse? Har du eller noen du kjenner sett tegn til at barnet ikke får den omsorgen den har behov for? Anonym poster: 5f3b611f1612959e16cfee8c0fa58d0b
Gjest Antarctica Skrevet 29. mars 2013 #13 Skrevet 29. mars 2013 Basert på hva du skriver her, så kan jeg ikke se hva den bekymringsmeldingen evt skulle gått ut på. Du skriver ingenting om hvordan barna har det, eller hvordan de er som omsorgspersoner. Du så ikke den biten om at mor har mista omsorgen for barn før? Og at både mor og far sliter psykisk samt at de ikke har økonomi til å ta seg av barnet? Og heller ikke viser noen vilje til å ta seg en jobb? Anonym poster: 1ae13ce374b18d95887dc7b77983a7d4 Enig i at det er et argument at hun er fratatt omsorgen før, og ikke har fått den tilbake. Bortsett fra det så virker resten mest som spekulasjoner og antakelser fra din side. Selv om de begge er uføre og har trang økonomi, så betyr det ikke at de er uegnet som foreldre. Hvor godt kjenner du dem? Hva er årsaken til tidligere omsorgsovertakelse? Har du eller noen du kjenner sett tegn til at barnet ikke får den omsorgen den har behov for? Anonym poster: 5f3b611f1612959e16cfee8c0fa58d0b Men det står ikke at det har vært en omsorgsovertakelse, det høres like gjerne ut som om barna er hos faren og at moren ikke får tilbake hovedomsorgen. Men det gjelder akkurat. DE barna og deres livssituasjon, ikke alle fremtidige barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå