Gå til innhold

fly i 1.tri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal til syden... turen kan ikke avlyses.. er 7 uker på vei når vi drar... er det farlig for babyen? noen som har opplevd å miste fordi det fløy?

Anonym poster: 2835e09f678772301c94f6ba8ef0b9a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVorfor skulle man miste pga en flytur? Mulig jeg er dum, men får da være måte på til hysteri!!

Anonym poster: 61661c381a74c83c6aa044cfde2bab28

Skrevet

Det tror jeg ikke du trenger å stresse mye med :)

Jeg har en jobb hvor jeg reiser mye, er i uke 19 nå, og har i snitt tatt fly 4 ganger i uken siden jeg ble gravid (2 turer tur / retur)

Sjekket litt om det fordi jeg flyr så mye, og har fått beskjed om at det ikke er noe jeg skal tenke på engang :)

Skrevet

Det er vel den litt økte sjansen for blodpropp pga graviditet som gjør at enkelte velger å ikke fly. Jeg vet ikke når det er tryggest å fly, om det er tidlig eller sent i svangerskapet. Vil tro at ganske mange har tatt en flytur uten å engang vite at de har vært gravide ;)

Gjest @---;-
Skrevet

Eneste restriksjonene ift å fly med norske selskap er i hovedsak flyforbud de fire siste ukene. Ser du veldig høygravid før denne tid anbefales det å få en legeerklæring ift at det ikke er fare for en eventuell fødsel.

Caninpersonell blir forøvrig satt på bakken når de er tre mnd på vei. Men de har eks antall flygninger i uken. Så jeg tror nok ikke du har noe å bekymre deg for :-)

Skrevet

Er i syden nå og vi begge overlevde flyturen (såvidt jeg vet) ;)

Klarerte det med legen og jordmor før jeg dro, ingen innvendinger. Er ca i uke 15 nå.

Skrevet

Husk støttestrømper, drikk mye vann og beveg deg på reisen :) det går helt fint! Lege og jordmor hadde ingen innvendiger hos meg hvertfall..

Anonym poster: ac47ae22843e8a1aa0760cf89627e78c

Skrevet

Husk støttestrømper, drikk mye vann og beveg deg på reisen :) det går helt fint! Lege og jordmor hadde ingen innvendiger hos meg hvertfall..

Støttestrømper når man er 7 uker på vei???

Gjest @---;-
Skrevet

Støttestrømper er anbefalt til alle som skal fly en lenger distanse. Dette uavhengig av om man er gravid eller ikke.

Skrevet

Ja, selvom det er 7 uker :) Viktig for å forebygge blodpropp..

Skrevet (endret)

Når man er gravid har man rundt 4 ganger høyere risiko for å få blodpropp enn ellers, og støttestrømper hjelper på sirkulasjonen i leggene slik at faren reduseres. Ville lett kostet på meg et par støttestrømper allerede så tidlig som 7 uker, om ikke annet for å roe ned nervene. Det er neppe den kostnaden som velter familieøkonomien.

http://nhi.no/gravid...kapet-2657.html

Endret av 123pannekake
Skrevet

Jeg var 12 uker på vei da jeg reiste på rund tur i Asia i 1 mnd. D var ikke noe problem:)

Skrevet

Reiste med fly i uke 36 og skal hjem med fly nå i uke 37, gikk helt fint med meg.

Anonym poster: 6e6eddf8de09495f4c171a1f3491d9a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...