Gå til innhold

Baby med sår rompe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen (jente) bæsjer mye, noe som gjør at hun har blitt sår, har brukt sinksalve, er det noe annet jeg kan bruke? Og hva vaske av med? Bruker nå klut og oljevann eller kun vann.

Hun er også klam/"svett" under armene som har gjort at hun også begynner å miste litt hud der, hva kan jeg gjøre med det? Jeg er nøye med å tørke godt etter bading.

Anonym poster: ff318ecadd95418f813f342362c7bad1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kun brukt bepanthen og den funker på det meste ;)

Skrevet

Her var det Inotyol som ble redningen for sår stump :) La rumpa lufttørke og la henne ligge mye uten bleie slik at huden får luft.

Dersom hun blir klam og svett under armene så bør du kle på henne litt mindre, det tyder jo på at hun har på seg for mye tøy. Kjenn i nakken om hun er varm eller kald, fingre og tær gir ikke riktig indikasjon.

Anonym poster: ebc18b7044e455256d3d649c29f2126f

Skrevet

Krystallfiolett leger det såre og sinksalve hindrer at det blir mer sårt.

Skrevet

Jeg tyr også til inotyol på røde stumper :)

Skrevet

Vi brukte bare potetmel, funket utrolig bra. Potetmel er ofte undervurdert! Min sønn basjet hele tiden da han var nyfødt, og når vi begynnte med potetmel kom rødheten bort.

Skrevet

Tusen takk.

Potetmel har jeg stående så det skal testes ut med en gang, så får jeg kjøpe salvene når apoteket er åpent på tirsdag (evt lørdag).

Anonym poster: ff318ecadd95418f813f342362c7bad1

Skrevet

Sier potermel jeg og. Aldri brukt noe annet hverken i rumpe, under armene og under haka.

Anonym poster: ce5a52da489142777f8dd5d272accc05

Skrevet

Hvis hun mister hud så er det muligens sopp. Det slet vi med! Prøvde alt mulig rart, inkl potetmel som faktisk gjorde det verre (stivelse er mat for soppen)

Etter tips fra legen prøvde vi canesten, ble brukt etter to dager!

Ellers bruker vi Inotyol på sår rumpe

Skrevet

Bland sinksalve og barrieresalve .. sammen gjør de underverker.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg opplevde at potetmel gjorde det mye verre. Inotyol var det som fungerte på sår rumpe her i gården

Skrevet

Brukte også Inotyol, den fungerer også i hudfolder som blir såre. Bare

pass på at det er helt tørt før du smører på, og tynt lag.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Og bruk olje for å vaske av, det er mer skånsomt for huden enn bare vann ;)

Elisabeth Ardens Eight hour cream protection cream (den salva) er faktisk også utrolig bra mot sår stump. Får den billigst på Vita her i byen i hvertfall, stor forskjell fra parfymeri og Cubus som var kjempedyrt. Hadde en sånn tube (30 ml) i mange måneder, men her var vi ikke av de mest plagede heller.

Lykke til :)

Skrevet

Hiver meg på de som anbefaler inotyol her :)

Anonym poster: 595beffc93836bf672ccf316c500d011

Skrevet

Inotyol på rompa og pudder under armene.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Inotyol er supert for såre stumper. Smør på og så er det bra igjen så fort som bare det!

Skrevet

Sverger til inotyol :)

Potetmel kan gjøre det værre, du må være pinlig nøye med at huden er knusk tørr før du drysser på, og passe på at barnet ikke blir svett og klam. Da bare klumper potetmelet seg og kan nesten virke som en mild peeling på sart babyhud...

Anonym poster: 3ddc7c2077f69756a6d6a3cb1d7ca6c0

Skrevet

Har brukt Inotyol på såre barnestumper i bgh, men heier også på olivenolje :)

God bedring til den lille!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...