Gå til innhold

Hva synes dere om dette da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahah, ja, for de er jo selvsagt prisen på smågodt som har gjort at jeg er feit! :P

Jeeesus, for en ansvarsfraskrivelse!

Anonym poster: 6ee4111970640d28aa0e10157bd21bbe

Skrevet

Det er jo ikke påskegodtet som gjør en feit. Det er det en spiser de resterende 360 dagene i året:P

Anonym poster: 3808dae18f04700db5d89c4ee15cdcce

Skrevet

For en taper! De fleste av oss greier faktisk å forholde seg til en sjokoladebit. Folk burde heller melde seg inn på 3T enn norges landsforbund for overvektige...Faen ikke vår feil at noen ikke klarer å klappe igjenn når de burde med godteriet!

Anonym poster: e39072d3f1aca2a78d331b6c1d59c577

Skrevet

Jeg er selv overvektig men reagerer nok en gang på denne karens uttalelser. En gang tidligere var det bensinstasjonene som fikk unngjelde fordi dem selger godis,brus, boller og junk food.

Skjønner han ikke at han skader seg selv ved å gjøre dette, gjør seg selv til latter...

Anonym poster: 9d3fca8f2d6b42b5d9a9e0bf1c947fd9

Skrevet

Kjenner at jeg generelt er litt lei av sutringen til Jørgen Foss. Flott å sette fokus, men en så total ansvarsfraskrivelse som han har i forhold sin egen vekt har jeg aldri opplevd maken til. Klarer dessverre ikke å ta ham seriøst.

Skrevet (endret)

For en gjøk! Har alt fettet gått til hodet på han eller!?

Istedenfor å sitte det å sutre burde han få fingen ut å gjøre noe med vekten sin. Og heller la oss normalvektige kose oss med billig påskesnop..

Endret av Ok!
Skrevet

Jeg må si meg enig med flere her. En ting er jo at sunn mat, frukt og grønt osv burde vært billigere, og at det er ironisk at det er billigere med brus enn melk etc.

Men ærlig talt, det er da ikke prisene på usunn mat som gjør folk tykke!

Jeg er selv en sjokolademons av rang, og har noen ekstra kilo å ta av etter siste svangerskap og fødsel. Og siden jeg fødte innrømmer jeg glatt at jeg har spist litt for mye sjokolade, dermed har ikke kiloene forsvunnet like fort som jeg ønsker.

Men det er da ene og alene min egen feil, jeg kan ikke skylde på sjokoladeprodusentene og butikkene- det er da ingen som har stått med en pistol mot hodet mitt og tvunget meg til å kjøpe og spise sjokolade! Det har jeg selv ansvaret for, det er jeg som har kjøpt, betalt og spist den, og det er bare jeg som kan snu på det og slutte med det!

Full forståelse for at mange er tykke pga sykdom og andre slike ting de ikke kan kontrollere, men akkurat det med å spise en masse godteri, se det må man da kunne ta ansvaret for selv. Ærlig talt.

Skrevet

Istedenfor å sitte det å sutre burde han få fingen ut å gjøre noe med vekten sin. Og heller la oss normalvektige kose oss med billig påskesnop..

Ok.

Anonym poster: 8587929de57f7e6d500bba4ac0970ebd

Skrevet

Ok. Seks stykk kvikklunsj for 20 kr, det er tøft!

Skrevet

Hvorfor ta ansvar selv når man kan skylde på andre? Selvdisiplin er en fin bil...

Anonym poster: 8d0a614df1d0af1fb91be5bbc1c6fbbb

Skrevet

Ok

Anonym poster: 7810f54ce1c5173525d96c5f85c2cb34

Skrevet

Ok.

Anonym poster: 8587929de57f7e6d500bba4ac0970ebd

<3

Skrevet

Dette er bare sutring og ansvarsfraskivelse fra Foss' side! Han bør heller ta ansvar for sin egen helse i stedet for å klage på priser på smågodt, som kun er lave et par uker i året de fleste steder. Og så vidt jeg vet har europris lave priser hele året? Han er sikkert rasende på dem da :D Nei, spis sunt og tren regelmessig, da ordner det seg som regel med vekta også!

Anonym poster: 57e1110f2a24f8d89f38f71f8292e0a2

Skrevet

Jeg er ærlig på at jeg sliter med å holde meg unna søtsaker, sommer, høst, vinter og vår. Det enda vanskeligere i høytider som jeg ofte forbinder med noe godt.

Om smågodtet koster 15,-hg eller 5,-hg er et fett.

Eneste som jeg ser kunne hjulpet er all markedsføringen, reklame i avisa, tv og internett og stands ved kassa. Likte godt når Rimi hadde sukkerfrie kasser. Det er allikevel ikke noe jeg skylder på myndighetene, men en ting som kan hjelpe for mange av oss som sliter. For det er en avhengighet! Jeg har slutta å røyke tidligere, og gjør heller det 15 ganger til kontra det helvete her..

Jeg veit hvorfor jeg er feit, og sliter med å endre det!

Skrevet

Hva med tobakk, da? Samme argumenter her?

Anonym poster: b135280e11333442f1274db9211ef748

Skrevet

Som en skrev. Er ikke små godt i påsken som gjør man tykk. Det er vel hva man putter i munnen generelt.

Anonym poster: 27863f2de4efa384d939bb97a21d1e66

Skrevet (endret)

Tobakk har økt betraktelig i pris de siste årene, nettopp av den grunn. Det er ikke lov med verken reklame, synlighet eller tilbud på tobakk eller snus. Alkohol er synlig, men ikke lov med reklame eller tilbud.

Endret av Meg og fluffy
Skrevet

"Jeg tror det er svært få som faktisk vet hvor mange kalorier det er i ett enkelt smågodt. Det er heller ingen merking som sier noe om hva det inneholder, sier han."

Tror han det er laget av grønnsaker?

Jeg er selv veldig overvektig, og synes generelt ikke noe om at denne mannen liksom skal representere meg. Han kommer med den ene hjernedøde uttalelsen etter den andre.

Men jeg reagerer også på en del av uttalelsene i denne tråden om at det "bare" er å gjøre noe med det. Det kan faktisk være like vanskelig som å slutte å røyke eller som for en alkoholiker å slutte å drikke.

Men alle som er såpass overvektig VET at det er mye kalorier i smågodt og at det ikke er sunt. Ellers har man ikke prøvd.

Anonym poster: b37d443bfcb1bd43fc6e617b6f8db3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...