Gå til innhold

Når la babyen sove ute i vogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er snart to uker, har trillet ett par turer, men tar med bagen og babyen inn når vi kommer tilbake.

Når er det greit å la hun sove ute i vogna, mens jeg selv er inne, vogna vil bli satt rett utafor stua, på altan? Døra blir da stående på gløtt, da jeg kun har babysitter med kamera og da må ha strøm,

Anonym poster: d9bde7d3588516cd815658fb56439078

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Så lenge det ikke er iskaldt eller mye vind hadde jeg hatt henne ute nå. Det er lurt å venne de til å sove i vognen tidligst mulig.

Mini sover opp til en time lenger når han får ligge ute enn når han sover i sengen på dagtid.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt det der med at noen MÅ ha babyene til å sove ute. Men om du må, så går det sikkert helt greit nå.

Anonym poster: 203d0ec9d1a310ad2f38b86ce19ce1a1

Gjest Julia1984
Skrevet

Ville ikke hatt en så liten baby sove ute såfremt jeg ikke var på tur e.l

Skrevet

Mine har generelt sovet lite ute, men hvis det er mest praktisk pga du akkurat har kommet tilbake fra tur o.l bør det jo gå greit. Men det bør være varmere enn 10 minus, og det bør være myggnett/kattenett over vognen. Og du bør sjekke ofte hvordan det står til.

Skrevet

Mi sov ute fra første dag vi kom hjem fra sykehuset

Skrevet

Jeg har heller ikke troen på det å sove ute. Mine sover inne, helt til de begynner i barnehage - og da begynner alle rundene med øre- og halsbetennelse....

Anonym poster: 4f64bd2808a4e916fc870797ae4558ec

Skrevet

Jeg har heller ikke troen på det å sove ute. Mine sover inne, helt til de begynner i barnehage - og da begynner alle rundene med øre- og halsbetennelse....

Det er hvertfall ikke ute sovingens skyld!! Hvis du tror det er du temmelig naiv og uvitende!

Anonym poster: 412982dc41092c40dd39ea7451216532

Skrevet

Hi her.

Det er ikke det at jeg må ha henne ute, men hun blir jo vekt når jeg tar henne inn og ut av bagen, så blir urolig søvn.

Så blir evt etter trilleturer, og vi går ikke på trilleturer om det er kaldt.

Anonym poster: d9bde7d3588516cd815658fb56439078

Skrevet

Min sover også ute å jeg begynte vel fast med det når han var en 7 uker gammel :) Han sover såå mye bedre ute, å det er greit å dra på besøk på dagtid, for trenger bare ta vognen med så sover han hvor som helst :)

Skrevet

Jeg har ikke hatt muligheten til å ha mine ute før, bodde i sentrum. Nå gleder jeg meg til å ha baby ute, de sover bedre da. Varmt og godt og frisk luft!!! ;)

Men ja seff passe på myggnetting og ev katter i nærheten.

Anonym poster: a62ac1d05b25d6808efd5afc7656284a

Skrevet

Det har vel muligens med at de ikke er vant til å være noe særlig ute?

Stueplanter tåler heller ikke frisk luft så godt.

Anonym poster: d1b4b7d7a1778f6905681c638a9f354d

Skrevet

Tror jeg begynte med det fast sånn omtrent ved 3-4 ukers alder.

Fordeler med utesoving:

-Barnet sover mye bedre og ikke minst lengre sammenhengende!

-Det får frisk luft og blir vant til naturlige lyder rundt seg.

-Jeg tror fast på at barn som er vant til å sove ute er mindre syke!

-Du unngår å få et barn som er utrolig var for lyder og MÅ ha det 100 % stille for å sove

-Du kan støvsuge, spille musikk, trene, ha høylydt venninnelunsj, la eldre søsken ha venner på besøk for å leke sisten på naborommet, osv. Husk at det akkurat nå ikke føles som noe stort problem å liste seg rundt mens den lille babyen sover inne (ditt første barn?), men dette vil endre seg etterhvert. Når babyen er større og sover bare en gang på dagen vil du trenge denne tiden til å få gjort unna saker og ting. -Babyer som er vant til å sove i vogn takler gjerne også å sove hvilen sin i vogna mens du får gjort unna nødvendige innkjøp, ærender, går tur for å trimme,osv. Det dummeste jeg vet er venninner som er bundet til hjemmet på dagtid fordi de har gjort det umulig å få barnet til å sove annet sted enn i senga inne, i et lydløst hus med rullegardinene nede.

-Babysitter er en fordel, men ikke en nødvendighet. Avhenger litt av hvordan dere bor og hvordan kan plassere vogna. Har du mulighet til å sette den like utenfor et vindu kan du også SE at barnet holder på å våkne, som regel begynner de å sparke og vri litt på seg FØR de lager lyder, og da ser du at vogna rører på seg.

Anonym poster: 6d9fa42aa84d33843f14f7eed70f0bca

Skrevet

"Barn bør sove ute i frisk luft

Det er hverken sant eller usant.

Mange opplever at barn sover godt ute i frisk luft, men det finnes ikke noe belegg for å si at barn sover best ute - eller at de ved å sove ute bedre tåler infeksjoner. Enkelte barn som er mye syk, for eksempel kronisk mellomørebetennelse eller hjertesykdom, bør ikke sove ute om det er kaldt."

Sakset fra Norsk helseinformatikk: http://nhi.no/forside/ni-myter-om-barns-sovn-38606.html

Den norske forherligelsen av utesoving er helt hinsides. Hvor helsefarlig inneluft er det i husene deres liksom? Og det er ikke bare en gang jeg har opplevd babyer som griner i evigheter utenfor husene sine før foreldrene merker det.

Skrevet

Dessuten er luften i vognen (som oftest er i hvertfall delvis tildekket) "oppbrukt" - dvs. at det hoper seg opp CO2 inni der. .

Skrevet

Min sov ute fra dag en :-) ikke fordi han måtte, men fordi han ble vekt av meg inne. Sov mye lenger når han fikk sove ute :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...