Tuttelura881 Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Svigersøstra mi og moren min! Inviterer seg selv hele tiden med på fødselen min! Vil ikke ha noen av dem med, men er tar ikke hintet når jeg bestandig snakket det bort. Eller sir til dem, ja men vi vet ho aldri når h*n kommer, så orke ikke og planlegge det! Moren min bor ikke på samme plass, og må reise i litt over tre timer med fly for og komme dit jeg skal føde. Hun planlegger nå og ta seg fri fra jobb. For og reise hit til fødselen. Har allerede planlagt med en venninne at hun skal kjøre meg når det hele starter. Vist mannen er borte på jobb. Men svigersøstren min bor ikke like langt unna. Og hun kan rekke det, hadde en veldig kjapp fødsel sist. Så legen mener at det går sikkert like fort denne gangen. Da tar det i underkant av to timer. De sir begge to, det er min største drøm og få være med på en fødsel. Men moren min er det mest stressede menneske jeg vet om. Og svigersøstra mi vil jeg rett og slett ikke ha med meg. Men hver gang de tar det opp, er det akkurat som at jeg er den neste i verden som kan oppfylde dette store ønske deres! Er så lei mas, og ubehag med at de skal lirke seg med! Jeg har selv bed med meg de "erstatter" personene jeg vil ha med! Dersom mannen er reist bort på jobb! Har fortalt dem dette FLERE ganger, men enda gir de seg ikke! Må bare klage litt her! Men syns en fødsel er såpass personlig at man skal verken invitere seg selv eller presse seg på!! Dagens lille klagemål!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 Ville ignorert det/latt som jeg ikke tok det på alvor. Anonym poster: 2efc38f07b07782e8a448360560b6052
Annikenb Skrevet 27. mars 2013 #3 Skrevet 27. mars 2013 Ville nok bare sakt det rett ut:) ingen kan trenge seg på den største dagen i livet!!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 Bare la være å si fra når det starter vent til babyen er ute Anonym poster: 908a64b64ecdb4d8e07dcd0eaf5cf7ce
Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. mars 2013 #5 Skrevet 27. mars 2013 Du må ikke hinte og snakke det bort. Her er det bare rene ord for pengene som gjelder og du må si det rett ut at de kan ikke bli med på fødselen. Det har du bestemt og slik kommer det til å bli.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #6 Skrevet 27. mars 2013 Det enkle er ofte det beste: Si det som det er. Min mor skulle også være tilstede under fødselen tenkte hun. "Tenk hvis Pål besvimer, eller ikke orker å være inne på føden. Da er du jo alene" Svarte som sant var at: "Det går nok helt bra og hvis Pål ikke orker så klarer jeg meg nok fint med jordmor". Diskusjon avsluttet Anonym poster: 112efef31dd1ec53c17790ce1d9f5604
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 27. mars 2013 #7 Skrevet 27. mars 2013 Da hadde jeg ikke sagt i fra når fødselen startet, bare sendt de et bilde av ungen når den har kommet ut... Så fikk de bare sitte der å surmule...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. mars 2013 #8 Skrevet 27. mars 2013 Jammen, herlighet, du må ikke "snakke det bort", du må si; "NEI, jeg vil IKKE ha noen andre enn mannen min der, og hvis han ikke kan komme, så skal jeg ha med x og y. Jeg vil IKKE ha noen av dere med, beklager. Det er _min_ fødsel, jeg bestemmer!" Diskusjon slutt. Og for sikkerhets skyld informerer du jordmor/sykehus når du skal inn for å føde, slik at de ikke slippes inn på fødestuen.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #9 Skrevet 27. mars 2013 Her har eg avtalt med søster mi at hu skal bli med om samboer tilfeldigt vis er på jobb sjer kunn om ongen kommer over nn måne før då han har avtalt med arbeidsgiver å jobbe på land siste måned før termin. Mor sa rett ut at hu ikke ønska å bli med i frykt for å svime av selv hu ville heller komme å passe di to andre ongane Du må nokk bare sei rett ud kor landet ligger så får di heller bli litt sure, eller så må du rett å slett bare lavær å si noe når det skjer Anonym poster: 6cef53663d27457d4ed83783d5e3f582
Tuttelura881 Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 27. mars 2013 Sa ikke noe ved første fødselen. Blir nok heller ikke og si noe nå heller. Vil heller være alene enn og ha de med. Men er vel kanskje litt for pysete med og si nei direkte til dem! Når de sitter med stjerner i øynene og planlegger ditt og datt! Men til moren min har jeg sakt nei til. Men virke som at når det har gått en uke. Så har hun glemt det! Men som noen sa her, må jo ikke i formere når fødselen starter! så de kan heller få et fint bilde når babyen er født.. Hi
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2013 #11 Skrevet 28. mars 2013 Så irriterende da! Skjønner ikke at folk kan trenge seg på på noe så privat som en fødsel! Hadde sagt at det ikke var aktuelt å ha noen andre enn samboeren min med. De kunne ha fått komt inn etter baby var født og jeg var klar, men ikke et sekund før! Anonym poster: 237eaaec36808e8819dcc9110de37297
Musemorbr / Skrevet 28. mars 2013 #12 Skrevet 28. mars 2013 Lær deg å stå opp for deg selv og å si klart fra om ting, for ellers klarer du neppe å gjøre det for barna dine heller. Du er en mor, en kone og et voksent menneske. Ikke vær redd for å si ting rett ut, for nettopp ved å gjøre det kan du oppnå å i fremtiden bli respektert. Setter du ikke ned foten nå, risikerer du å bli overkjørt i den sårbare barseltiden også.
Gjest Julia1984 Skrevet 28. mars 2013 #13 Skrevet 28. mars 2013 Jeg ville nok også sagt fra til personell når du kommer på sykehuset at du ikke ønsker andre pårørende tilstede hvis noen skulle trenge seg på (moren din og svigerinne).
3 i april Skrevet 28. mars 2013 #14 Skrevet 28. mars 2013 Svigersøstra mi og moren min! Inviterer seg selv hele tiden med på fødselen min! Vil ikke ha noen av dem med, men er tar ikke hintet når jeg bestandig snakket det bort. Eller sir til dem, ja men vi vet ho aldri når h*n kommer, så orke ikke og planlegge det! Moren min bor ikke på samme plass, og må reise i litt over tre timer med fly for og komme dit jeg skal føde. Hun planlegger nå og ta seg fri fra jobb. For og reise hit til fødselen. Har allerede planlagt med en venninne at hun skal kjøre meg når det hele starter. Vist mannen er borte på jobb. Men svigersøstren min bor ikke like langt unna. Og hun kan rekke det, hadde en veldig kjapp fødsel sist. Så legen mener at det går sikkert like fort denne gangen. Da tar det i underkant av to timer. De sir begge to, det er min største drøm og få være med på en fødsel. Men moren min er det mest stressede menneske jeg vet om. Og svigersøstra mi vil jeg rett og slett ikke ha med meg. Men hver gang de tar det opp, er det akkurat som at jeg er den neste i verden som kan oppfylde dette store ønske deres! Er så lei mas, og ubehag med at de skal lirke seg med! Jeg har selv bed med meg de "erstatter" personene jeg vil ha med! Dersom mannen er reist bort på jobb! Har fortalt dem dette FLERE ganger, men enda gir de seg ikke! Må bare klage litt her! Men syns en fødsel er såpass personlig at man skal verken invitere seg selv eller presse seg på!! Dagens lille klagemål! Helt utrolig at voksne mennesker kan ha så knekkte sosiale antenner. Det at noen skal presse seg på en fødsel er rett og slett frekt og uhørt og de burde absolutt klart og ta hintet om at du ikke vil ha dem med. Men siden de ikke gjør det så må du rett og slett bare si det i klartekst : JEG VIL IKKE HA NOEN AV DERE MED PÅ FØDSELEN MIN!!! Dette er nok den enste måten du kan få dem til og forstå at du IKKE ønsker og ha noen av dem med på fødselen. Men ingen vet jo når fødselen starter heller så det er jo bare til og IKKE innformere dem om at nå skjer, bare ringe dem eller sende en sms om at nå er vidunderet født
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 28. mars 2013 #15 Skrevet 28. mars 2013 Det samme skjedde her.. hele svigerfamilien forventet at de skulle får være der, og da mener jeg ALLE! Ikke på fødestuen da, men utenfor på venterommet. Svigermor tok det som en selvfølge at hun skulle få være med. Jeg sa rett ut at vi kom til å gi beskjed når fødselen var igang og når det var over, men at jeg ikke ville ha de der oppe. Svigermor ble selvfølgelig VELDIG snurt, og jeg kunne bare vente til mitt barn fortalte meg at jeg ikke fikk være med på fødselen... Endte med at vi ikke fortalte det til noen før fødselen var overstått, og det var utrolig deilig å få fullstendig fred fra alle og bare nyte det Råder deg til å gjøre det samme om du ikke når inn med ord
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2013 #16 Skrevet 28. mars 2013 Da må du jo si nei da. Så lenge du går rundt grøten og ikke sier ifra så tror de jo at det er greit Anonym poster: 005e1204dd1e921dbdd756c204112fc7
☆☆☆ Skrevet 28. mars 2013 #17 Skrevet 28. mars 2013 Kvifor snakke det bort? Det er vel berre å seie i klartekst at det er uaktuelt..
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2013 #18 Skrevet 28. mars 2013 Ut fra det du skriver, så virker det som du er litt forsiktig når du sier du ikke vil ha dem med, at du prøver å snakke det bort. Men jeg tror rett og slett du må være mer direkte, snakk så de forstår det. "Jeg vil bare ha med meg xx på fødselen, ingen flere". Ingen kan ta seg nær av det, en fødsel er ikke det samme som et besøk hjemme akkurat... Forstår de det virkelig ikke uansett, så får du bare la være å si ifra når fødselen er i gang. Si gjerne også i fra at du ikke vil si ifra før det er over så de forstår at de ikke skal være med på fødselen. Anonym poster: 415d21d1822a2f1dacbf7092a6a74928
Håper<3 Skrevet 28. mars 2013 #19 Skrevet 28. mars 2013 Syns det er direkte frekt å spørre noen om å få være med på fødselen! Det er et veldig privat øyeblikk som bare tilhører de kommende foreldrene og eventuelt dem de selv ønsker å invitere med seg. Hi, disse personene forstår tydeligvis ikke et hint så her er det bare å si det rett ut hvis dere ønsker å ha øyeblikket for dere selv..Noe dere fortjener å kunne ha uten å måtte ha dårlig samvittighet! Svigermoren min spurte om å være med, jeg ble så paff over spørsmålet at jeg ikke svarte noenting. Hun tok heldigvis hintet da...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2013 #20 Skrevet 28. mars 2013 Eier de ikke sosiale antenner? Tror nok bare du må si det rett ut, hjelper sikkert ikke med hinting der, når de ikke skjønner av seg selv at en fødsel er en privat ting... Eller ja, la vær å si noe om at fødselen er i gang. Vi fortalte ingen at fødselen vår var i gang, ville ikke at familien skulle gå rundt å engste seg unødig, da fikk de heller en fin overraskelse når baby var ute La de nå for all del ikke "overta" kontrollen over din fødsel. Dette skal være din opplevelse Anonym poster: 9caacb0a7b5ff1c865a3d7e0e1cfe1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå