Gå til innhold

Kan 3 åring spise popcorn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skal snart på kino for første gang, men vil ikke ta noen sjanser. Råd?

Anonym poster: 5ec80ce27eb11bd265d713603765a2e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 2,5 år spiser det uten problem

Skrevet

Ja, hvorfor ikke?? Min 1 åring får til å med litt popcorn når storebror får (ja, vet det er salt, men alt med måte).

Kos dere på kino : )

Skrevet

Kan ikke tenke meg at det skal være farlig :) Vi poppet popcorn i kjele i barnehagen (brukte nøytral olje og ikke salt). Barna elsket det! Stor stas, ja :)

Skrevet

Ja, hvorfor ikke?? Min 1 åring får til å med litt popcorn når storebror får (ja, vet det er salt, men alt med måte).

Kos dere på kino : )

Jeg ville ikke gitt et så lite barn popcorn. Ikke pga. saltet, men på grunn av kvelningsfare.

Skrevet

Hvorfor ikke?

Jeg bare passer på at min på 3 ikke spiser de upoppede kornene. Jeg knakk en tann på det da jeg var yngre og vil ikke at det samme skal skje jenta mi.

Men bortsett fra det så elsker jenta mi popcorn og det er stor stas hver gang vi er på kino og hun får popcorn :D

Skrevet

Husker at jeg brukte sitte og pille bort de skarpe delene etter skallet og ga hun de runde ballene. Greit med forsiktig tilvenning.

Har hørt om for mange unger som har skrapet seg opp på de skarpe skallene og har faktisk gjort det selv noen ganger.

Anonym poster: 42ddb695ccc3ae59d960f666fe887d5d

Gjest sussie77
Skrevet

Her får 3 åringen popcorn, og det går helt fint. Hun på 21 måneder spiser også, men da passer jeg mer på.

Skrevet

Har lest på nettet om småbarn som har dødd av å sette popcorn i halsen. På grunn av det harde skallet.Små barn har ikke like effektiv hostefunksjon som oss voksne, og om det først sette seg fast sitter det godt fast, og svulmer opp?

Så da ble jeg veldig usikker. Men jeg tenker det er stor forskjell på en ettåring og en to-treåring? Veldig usikker.. Står jo fler plasser at det ikke er anbefalt til småbarn, men når er de de store nok da tro? :)

HI

Skrevet

Jeg har hørt at popkorn kan sammenlignes med nøtter når det gjelder kvelningsfare??!!

Skrevet

Jeg har hørt at popkorn kan sammenlignes med nøtter når det gjelder kvelningsfare??!!

Ja, samme her. Så da blir vel spørsmålet: Når kan barn spise nøtter og popcorn? :P

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...