Gå til innhold

Noen som kan litt om regler for vikarer og fast ansettelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært vikar i en bedrift siden januar 2008. Gikk ut i mammaperm i september 08, tilbake i samme bedrift i aug.09. Jobbet 100% (60-80% i 2008)

Vikariatet mitt går nå ut 31.juli. Går ut i mammaperm 24.juni.

I fjor ble en annen vikar fast ansatt. Hun har vært vikar i en kortere periode enn meg, men gikk i vikariat for en som sa opp etter et år med permisjon.

Har jeg rett til å bli ansett som fast ansatt? Har jobbet i "høyere" stillinger med dispensasjon i perioder i løpet av tiden jeg har vært i bedriften. Er det ok at en vikar som har vært kortere tid i bedriften enn meg får fast stilling først?

Anonym poster: 45ebdb7a9db739e37c44186c073a64d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så da mangler jeg altså noen mnd for å få fast ansettelse? Eller?

Finner ingenting om å bli "forbigått" av andre vikarer noe sted..

Skrevet

Der står og at du ikke skal trekke fra det året du har vert i permisjon etter så eg ser, men du bør snakke med arbeidsgiver om dette for etter så eg ser står det og at etter 4 år så kan du rekne deg selv som fast ansatt, di kan heller ikke gå forbi deg sjøl om du er gravid å skal i permisjon.

Men eg e ingen ekspert, men ville nokk tatt det opp med arbeidsgiver :)

Anonym poster: f259ee9d79077b94cf9a5cbf539b63d8

Skrevet

Å personligt så syns eg ikke det e grett at andre vikarer får fast før deg som tross alt har vert der så lenge, men kan det ha noe med t dere ikke gjør samme jobb?

Har sjøl opplevd at andre har fått fast etter at min kontrakt gikk ut å di starta etter meg fikk da beskjed av advokat at det ikke var lov siden jeg på det tidspunkt ar gravid jeg valgt å ikke ta det videre for ønsket ikke å jobbe enn plass som behandlet meg slik :/

Anonym poster: f259ee9d79077b94cf9a5cbf539b63d8

Skrevet

Vi går i samme stilling, men hun jobber i en annen avdeling enn meg.. Syns dette var litt rart, men vet ikke helt reglene for det.

Hvis jeg ikke skal trekke fra året i permisjon så har jeg jo vært der 4 år i strekk.. Og mer enn det.. Frustrerende!

Føler jo at jobben jeg gjør blir verdsatt, og jeg har jo også jobbet i stillinger med mer ansvar og høyere lønn i perioder - går utifra jeg da er kompetent nok til jobben.

Skrevet

Noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...