Gå til innhold

Hadde du reagert om du såg et barn i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bånd?

Skal ut å reise med min sønn på 17 mnd. Han er overalt. Tenkte å kanskje kjøpe et sånn "barnebånd" å ha han i på flyplassen og om vi er ute å går. Tenker på farlig trafikk og det at han ikke vil holde i hånda.

Han er jo ikke en hund heller. Men ville følt meg tryggere da.

Anonym poster: 573d72213630e3013d599cde2b96c3b7

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Har sett mange barn i bånd. Det er ikke noen varig løsning, men til de verste situasjonene, kanskje, som du sier: på flyplassen og noen andre steder. Men det kan jo ikke erstatte oppmerksomhet og ei hånd å holde i...

Skrevet

Det er fornuftig av deg. Var vanlig da jeg vokste opp på 80-tallet. Har selv hatt sønben min på 2 pr i en sånn sele når jeg reiste alene med han og søstra på 6 mnd. Høres verre ut når du sier bånd, bedre å si sele ;-)

Anonym poster: 1d423ff61dbf8f7ef3b7bee3d0d8430a

Skrevet

Hadde ikke reagert. Går han å holde han i hånda og ha selen som sikkerhet :) Var helt normalt før.

Anonym poster: 20d4d2d60d81262f38ff2fe690ee0bc6

Skrevet

Skal kjøpe på ebay- hva heter det på engelsk??

Anonym poster: a05ad62bee7d428bb12488d3b1782258

Skrevet

Skal kjøpe på ebay- hva heter det på engelsk??

Anonym poster: a05ad62bee7d428bb12488d3b1782258

Skrevet

Søk på safety harness på ebay.

Skrevet

Jeg hadde nok stusset litt før jeg fikk barn selv, men nå som jeg vet hvor vanskelige de kan være å holde styr på, så hadde jeg bare blitt litt misunnelig for at du tør. :P

Anonym poster: dd0e991f5aa60cc99decd2ec57475bb5

Skrevet

Sparkjøp har hatt slike, iallefall for noen år siden.

Hvis det er slik sele som man også kan brukes til vogn du mener...?

Skrevet

Nei, hadde ikke reagert negativt.

Har 3 unger. Den ene har vi hatt i "bånd" i visse situasjoner. De to andre har vi aldri trengt å bruke sele på.

At barn er forskjellig kan jeg skrive under på!

Skrevet

Jobber på flyplassen i Bergen og har sett utallige barn i bånd. Tenker ikke noe som helst over det, det er greit å ha kontroll på ungen når du reiser.

Anonym poster: 64556d051e365d62c4511417a20ad4fa

Skrevet

Har aldri sett barn i bånd og hadde aldri hørt om det før jeg leste om det her inne. Godt mulig at jeg hadde humret litt for meg selv ;)

Skrevet

Før så brukte foreldre løpestreng på ungene sine også. Tenk hva bim dame ville sakt om det i våre morderne dager ;)

Anonym poster: 20d4d2d60d81262f38ff2fe690ee0bc6

Skrevet

Jeg har en sele liggende etter førstemann, klar til å brukes på nestemann når hun reiser seg opp på to. Ingen reagerte når jeg holdt min første i sele, og regner ikke med å få noen reaksjoner på neste heller. Jeg kjøpte vår på Bayshop.

Anonym poster: fc2f74130ac074156e24fe9d6b2e15f4

Gjest Julia1984
Skrevet

Veldig vanlig i USA og i store byer, flyplasser etc. Fornuftig, men ville ikke kalt det å ha dem i bånd. Det er jo en vognsele med lange stropper. Jeg hadde veldig glede av det da vi reiste i fjor sommer da yngste ikke ville sitte i vogn og vi var i storby og flyplass

Skrevet

Barnemishandling !! Klarer du ikke å ha kontroll på ungen din? Det er ett menneske, ikke ett dyr!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Brukte sånn leiesele på våre i korte perioder, på f.eks. flyplasser og på andre steder med masse mennesker. Brukte leiesele i den aldersperioden der ungene overhode ikke hørte etter, sånn rundt 1 1/2 til 2 1/2 år.

Gjest Julia1984
Skrevet

Barnemishandling !! Klarer du ikke å ha kontroll på ungen din? Det er ett menneske, ikke ett dyr!

Hehe.....hva har du fått i deg i kveld? Barnemishandling ned vognsele?

Velger å tro du prøver å være morsom

Gjest vinterbrud
Skrevet

Selvfølgelig kan du ha barnet ditt i sele på flyplassen.Det var vanlig før i gamle dager.

Skrevet

Jeg tenker at det skulle jeg ha hatt på min treåring, da han forsvant på flyplassen i Tyrkia i fjor! Han var borte i fem laaaange minutter:(

Skrevet

Her har vi brukt både vognsele, sekk fra USA hvor halen er selve "båndet" og sekk fra handysize som nevnt over. Guttungen er nå blitt over fire år. Men synes det er utrolig gøy å gå med apekatten og vi holder i halen.... han blir "sur" om vi slipper den:)

Skrevet

Barn i bånd?! Nei, takk, du! Har sett det en gang og jeg ble helt satt ut. Noe så dumt

Skrevet

Jeg har gjort det, men jeg kjøpte kattebånd i dyrebutikken, slik at ungen kan få litt line å gå på. Og kan stoppe den om det trengs.

Hadde ei lita propell som var over alle hauger, og med fire unger på slep i dyreparken i høysesong tenkte jeg at det kunne være lurt. Jeg kunne brukt selen som var i vogna, men hun hadde på seg buksemed hemper så festen den der. Fungerte supert.

Jeg fikk noen blikk, men flere som kom bort til meg og takket for tipset, for de slet veldig med barn på rømmen.

Jeg måtte ikke bruke den hele tiden, for lillemor tok hintet og holdt seg ved siden av oss. Men veldig kjekk å ha, har hatt den med meg flere steder, men ikke trengt å bruke den siden.

Anonym poster: 8476c5b90d778ef9dac6ea8f0ef5444b

Skrevet

Jeg var selv i "bånd" i sånne situasjoner :)

Ville ikke reagert på det på sånne offentlige steder. Men jeg ville merket barnet godt med navnelapp (ditt navn) og tlf.nr. HVIS du nå skulle miste h*n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...