Gå til innhold

jordmor hos fødende hele tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fødte for 3 uker siden hadde jeg en jordmor inne på rommet mitt med meg så og si hele tiden...

Jeg har ikke inntrykk av at det er normalt...

Kanskje det var fordi jeg var igangsatt? (var ikke prematur,da)

Hvordan har det vært når dere har født??

:)

Anonym poster: ae12df71e86c9f36312f057ac4dd63be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er vanlig, men kommer vel litt av på hvor god tid de har også.

Skrevet

Med min første hadde jeg jordmor inne hos meg nesten hele tiden, i hvert fall de siste 6-8 timene da ting var ganske intenst og jævlig. Men ved fødsel nr 2 var ting mye roligere, så da var vi (jeg og mannen) overlatt mye til oss selv (noe vi satte pris på).

Anonym poster: 3ce72a787d5edf4afc6b9214f503c21e

Skrevet

jeg hadde jordmor hos meg fra jeg kom inn døra til rett etter at ungen var ute :) det var veldig ålreit synes jeg. var vel ca 4 timer.

Skrevet

Ok.

Anonymen

Anonym poster: a961e9852aeec25b4ea5ac8240287fe3

Skrevet

Det er ikke så vanlig.

Jeg hadde lege inne hos meg hele tiden. Første gangen fordi vi kjente han godt, og det var rolig på vakten hans. Tok to timer. Andre gangen var jeg bare inne i 15 min.

Skrevet

Jeg hadde også jordmor hos meg hele tiden. 2 stk. En jordmor og en student. Jordmoren gikk en del ut og inn, men studenten var der hele tiden. Hun var vel borte 10 min tilsammen på ca 4 timer. Da jeg lå i badekar fikk jeg og mannen være der alene.

Jeg ville ikke be jordmoren gå, men hadde av og til lyst på privatliv der inne.. Hun bare satt på en stol, og ble sånn "jaja.. nå har snøen kommet da gitt" . Veldig hyggelig hun studenten, men litt mer privattid hadde vært fint :)

Skrevet

Ja, hun var der nesten hele tiden, men hun lot oss være i fred (var mye i badekaret på badet) så det føltes naturlig, og ikke påtrengende, men samtidig trygt.

Anonym poster: 837d11b765f50c1a0b89385a53750f31

Skrevet

Jeg hadde tre forskjellige jordmødre (fordi det gikk over flere vakter). Det var jo ganske intenst og vondt, men jeg og samboer taklet det helt fint selv. Jordmoren gjorde ingenting, bare sto og såg på, stort sett.

Kanskje det var en rolig kveld på KK? :P

Anonym poster: ae12df71e86c9f36312f057ac4dd63be

Skrevet

Jeg vil tru at det kommer helt an på forløpet. Hvis det er en styrtfødsel, setefødsel eller annen type risikofødsel så tviler jeg på at jordmor forlater den fødende. Hvis det er en fødsel som holder på over flere døgn, eller som har mange rolige faser så vil det jo være naturlig at jordmor går til og fra. Hos meg var jordmor inne hele tida bortsett fra mens jeg dusja helt i starten, men jeg hadde intense smerter og panikk helt fra jeg kom i aktiv fase og til ungen var født 2,5 timer seinere.

Skrevet

Har bare hatt jordmor innom og helt ved sluttfasen. Har ringt på når pressriene er i gang. Har likt best å være mest mulig alene når jeg har vært i fødsel.

Skrevet

Det kommer nok helt an på. Her hadde jeg svangerskapsforgiftning, og ble satt igang. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha epidural og jeg hadde en hos meg hele tiden for å følge med.

Anonym poster: 19aef48ed9bcf4e26f52b6ce70389172

Skrevet

Hadde ikke jordmor hos meg hele tiden under fødsler nr 1 og 2. Nå skal jeg føde tredjemann alene for første gang, så håper at noen er hos meg mye av tiden ihvertfall :)

Anonym poster: 2392b6d4084a77f08f4912d819ee3194

Skrevet

Hadde sikkert 5 forskjellige jordmødre som kom inn. Ble ikle kjent med noen. De kom inn mår de absolutt måtte. Endte med keisersnitt så jeg hadde ikke noen med meg helt tiø slutt heller. Jeg var skremt... og fikk ingen støtte.. utenom fra min kjære. . Men hadde vert hodt med støtte fra profesjonelle...

Anonym poster: ab88a463e2629c965f830988c749d643

Skrevet

Har født tre ban, to av de var igangsatt. Jordmor var ikke inne på rommet hele tiden på noen av fødslene.

Anonym poster: 09d515a502494422faca458c61e664eb

Skrevet

Tre kjappe fødsler. Vært på sykehuset i så kort tid hver gang at jordmor ikke har hatt noe særlig tid til å gjøre andre ting.

Ellers er det vel ikke noen grunn til at jordmor skal være der hele tiden?

Anonym poster: f1d858be382583a0968719b2e76c9229

Skrevet

På sykehuset jeg jobber er det vanlig at jordmor er der mer eller mindre hele tiden. Jeg kommer til å be om å få være i fred, orker ikke å ha noen rundt meg når jeg har smerter.

Anonym poster: 524dfb2a3b855ca1de9559b25a964ed3

Skrevet

Jeg fødte på ahus i fjor, på en av de travleste nettene de har hatt der. Jeg hadde jm og barnepleier hos meg fra vannet gikk til ungen var ute. Tok ca 7 timer. Tror det er standard om man ikke selv ønsker ro.

Anonym poster: fbd8a6b31aba0678426fe9f79da96566

Skrevet

Med nummer 1 som ble satt i gang hadde jeg ikke det. Tok laaang tid fra jeg ble satt på dryppet til riene begynte, så det var veldig greit å ikke ha JM der inne..

Med nummer 2 var vi alene hele åpningsfasen, men den varte bare i 45 minutter.

Med nummer 3 var det lite å gjøre på føden, så JM var der i overkant mye, men hadde vett til å ta seg en tur ut i ny og ne, da jeg ikke hadde behov for henne..

Skrevet

Ble satt igang grunnet svangerskapsforgiftning, hadde jordmor inne hele tiden. Hadde høyt bt og babyens hjerterytme falt mange ganger.

Anonym poster: 104864e19c5fd68d3c4dd0ec12e30465

Skrevet

Hadde jordmor og barnepleier inne hos meg gjennom hele fødsel, men så tok det knappe 40min også da :)

Skrevet

Jeg hadde nesten ikke jordmor inne hos meg begge gangene jeg fødte. Men nå hadde jeg ikke noe behov for det heller, jeg sa at jeg ringte på om jeg hadde behov for henne. Så hun fikk sikkert kost seg med kaffe og endel annet som måtte gjøres. Så ikke noe behov for å ha henne inne hos meg når jeg uansett bare lå og leste bok, ruslet litt rundt og hørte på musikk. Men kom og sjekket innimellom, og hun ble når hun mente hun burde bli.

Anonym poster: 8a05cb3544606860cab39d9026818541

Skrevet

Første fødsel var hun inn og ut hele tiden.

Andre fødsel ble satt igang og da var jeg alene mens det var vaktskifte (mannen benyttet anledningen til å gå å spise)- alene ca en halvtime. Etter det tror jeg jm var der inne hele tiden. Jeg satt halve tiden på toalettet og der var jeg alene, så om hun var litt inn og ut da så merket ikke jeg noe til det de 40min.

Det var helt rolig på avdelingen (vi var de eneste som var der!) og fødselsforløpet tok to timer fra første drypp - så hun hadde sikkert ikke så mye annet å gjøre :) barnepleieren derimot måtte vi ringe etter da det 'plutselig' ble tid for å presse :P

Anonym poster: 9d3961082fc0b8fcbe3a6c449db7d977

Skrevet

Nei, de ser nok an hvordan det går og hvor lang tid de beregner.

Min første fødsel tok 24 timer, og hun gikk naturlig nok litt til og fra. Da jeg "plutselig" ville ha epidural måtte mannen gå ut og hente henne. Med andremann tok det bare 2 timer fra vi ankom sykehuset, så da var hun der mer eller mindre hele tiden.

Skrevet

Jeg hadde jordmor inne hele tiden bare under siste fødsel. Det var styrtfødsle og jeg rakk bare såvidt inn på sykehuset så hun hadde neppe rukket å forlate rommet uansett.

I mine tidligere fødsler var ikke jordmor inne hele tiden. Tror ikke det er vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...