SannaMaria Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Jeg har et spørsmål til dere som har barnehagebarn: Hva syns dere om å få høre litt om hva barnet har gjort i barnehagen iløpetav dagen, når dere henter barnet? Jeg jobber i barnehage, og syns det er hyggelig å kunne sette av et par minutter når barna blir hentet (dersom det lar seg gjøre), og fortelle litt hva vi har gjort idag, hvem barnet har leika med og gjerne hvem, om vi har vært ute lenge eller kort, eller lignende. Selvfølgelig ikke en lang utredning, men spesielt til foreldrene til de barna som gjerne er litt usikre om morgenen, osv. Jeg bruker selvfølgelig ikke kjempelang tid på det, men syns at det er fint å nevne litt, så lenge jeg ikke opplever at foreldrene har det travelt. Selv syns jeg det er fint å høre litt når jeg henter mitt eget barnehagebarn, men har en venninne som sa til meg her en dag at hun syns det var så rart at de som jobber på avdelingen til hennes datter driver å "maser" om det hver gang hun henter. Hva tenker dere? Syns dere det er hyggelig at de som jobber i barnehagen forteller litt kort om barnets dag, eller blir det "mas" og syns dere det er unødvendig?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #3 Skrevet 27. mars 2013 Noen dager passer det, andre dager er jeg mye mer interessert i å prae med jentene mine, andre unger eller foreldre. Har ikke noe behov for å få vite at ungene spiser maten sin til hvert måltd, hvem de har lekt mest med den dagen eller om de ble våte på beina den dagen for eksempel, men jeg tar det som en selvfølge at de ansatte sier fra om det har hendt noe viktig eller om ungene har spessielle problemer. Anonym poster: 0bb07af99ed986130e4896552ece77b6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 Liker egentlig å få vite hva de har gjort, gjerne om barnet har sagt eller gjort noe morsomt, hvis noe var leit osv. Nå har jeg et anstrengt forhold til bhg, men før vi fikk det likte jeg veldig godt å få et par minutters info. Anonym poster: 3a950e6355890838d2a5fc4a4c2d9a5a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #5 Skrevet 27. mars 2013 Kommer litt an på hvordan man gjør det. I utgangspunktet er det hyggelig om det blir en naturlig prat og ikke forstyrrer. I barnehagen vår er det en av personale (ped. leder faktisk) som maser non stop om hva de har gjort. Hun ignorerer fullstendig at jeg snakker med barnet mitt (om hva som har skjedd gjennom dagen) og jeg klarer ikke fokusere på verken hun eller barnet. Det gjør det til en dårlig opplevelse å hente noen ganger. Andre er flinke til å ikke "Bormbardere" med info og se at jeg faktisk snakker med barnet, men snakke innimellom og da er det selvsagt veldig fint å høre om! Anonym poster: 8cd994655fed441cdc346481f4ed88c3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #6 Skrevet 27. mars 2013 Jeg synes det er kjempefint! Vil jo gjerne høre litt om barnas dag, og ikke alltid like lett å få noe ut av jentene på 4 år og 1 år Anonym poster: 900773a8e1f9b002eb2a275cfe9bbee9
PeppaPig Skrevet 27. mars 2013 #7 Skrevet 27. mars 2013 Kommer an på hvor god tid jeg har på meg ved henting Men som regel syns jeg det er hyggelig å slå av en prat og høre om det er noe spesielt som har skjedd i løpet av dagen. Spesielt siden det eneste svaret jeg får fra 3åringen når jeg spør henne om hva hun har gjort er "husker ikke".
Vicky 83 Skrevet 27. mars 2013 #8 Skrevet 27. mars 2013 Jeg synes det er veldig hyggelig, føler meg mye tryggere da. Spesielt fordi gutten min bare er to år og ikke kan fortelle så mye selv. Jeg har lenge følt usikkerhet ved hvorvidt barnet mitt har det bra i barnehagen, og da er denne praten viktig. Barnet mitt er tross alt ganske mange timer i barnehagen der jeg ikke kan se hvordan han har det.
Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. mars 2013 #9 Skrevet 27. mars 2013 Jeg liker å småprate litt med de ansatte og å høre litt om dagen ved henting.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #10 Skrevet 27. mars 2013 Noen dager passer det, andre dager er jeg mye mer interessert i å prae med jentene mine, andre unger eller foreldre. Har ikke noe behov for å få vite at ungene spiser maten sin til hvert måltd, hvem de har lekt mest med den dagen eller om de ble våte på beina den dagen for eksempel, men jeg tar det som en selvfølge at de ansatte sier fra om det har hendt noe viktig eller om ungene har spessielle problemer. Anonym poster: 0bb07af99ed986130e4896552ece77b6 Du høres jo koselig ut... :-s Anonym poster: 7597edf1275f193e927aa5c2cb65aea7
MammaMø84 Skrevet 27. mars 2013 #11 Skrevet 27. mars 2013 Syns bare det er kjekt å bruke alltid litt tid på hentingen
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #13 Skrevet 27. mars 2013 Jeg har barn i barnehage og jobber i barnehage selv. Jeg synes det er supperkoslig å få høre om dage, hvem han har lekt med, om han har spist normalt, soving, om det har vært noe spesielt og gjerne en liten oppdatering om ting går veldig greit, eller det er noe som ikke er så greit. Som barnehageansatt ser jeg det veldig an på foreldrene. Jeg merker fort om foreldrene liker å høre en del eller om de ikke er så interesserte i mer enn det som er strengt talt nødvendig. (tror jeg). Men står ikke kjempelenge å skrevler, blir maks noen minutter.. Anonym poster: dc3d9fd41dbb2209be5597bfdfb40a8a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #14 Skrevet 27. mars 2013 Jeg synes det er kjempefint, jeg har alltid god tid og ville gjerne fått vite alt om hvordan han har hatt det, men det skjønner jeg jo at de ikke har tid til. Har de knapt med tid setter jeg pris på bare å få vite om det har vært noen spesielle problemer, og når/hvor mye han har sovet, siden vi sliter litt med søvn og prøver å finne den rette "oppskriften". Anonym poster: b80d900a241e46960d48cb673ee6faf2
SannaMaria Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 27. mars 2013 Takk for mange svar! Godt å høre de fleste syns det er veldig greit! Jeg bruker selvfølgelig ikke masse tid på det, men prøver spesielt å prioritere det dersom noen barn har en lott vanskelig periode ved levering osv., for å fortelle hvem barna har lekt med/hva de har gjort like etter levering, og gjerne si at det gikk fort over dersom det gjorde det (noe det nesten alltid gjør). Det har også hendt, dersom et barn har hatt en unormal tøff morgen/leveringssituasjon, og at jeg ser at det er tøft for mamma/pappa,, at jeg har sendt en sms til mamma/pappa om at barnet har roet seg, og f.eks at det nå sitter og tegner, og virker veldig tilfreds. Likevel er det jo noen foreldre jeg nesten aldri får snakket med på denne måten ved henting, men det handler om at de alltid har det kjempetravelt og stresser ved henting, gjerme fem minutter før stengetid. Men selv syns jeg det altså er fint å kunne bruke et par minutter på å kunne fortelle foreldrene kort om hva barna deres har brukt dagen til
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #16 Skrevet 27. mars 2013 Setter stor pris på at de forteller om dagen til barna ved henting. Jobber selv i bhg og synes denne praten er viktig. Tror de aller fleste foreldre setterpris på dey. Får dem til å fføle at barnet blir sett. Anonym poster: 6cb26cdf37d79f9bf876e8f0f06ea12a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #17 Skrevet 27. mars 2013 Jeg synes det er veldig viktig å få vite hva barnet har gjort i løpet av dagen. Bruker de samtalene med de ansatte for å kunne prate med snart 2 åringen når vi kommer hjem. Ikke lange referater men en kort oppsummering over hva som har skjedd. Anonym poster: a686017231b0621e291bc9ae6db6494b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #18 Skrevet 27. mars 2013 Jeg har for tiden alltid god tid ved henting/ levering, og setter stor pris på å høre hva barnet har gjort ila. dagen. Jeg spørr også ofte hvordan de har hatt det. Anonym poster: 17d3e7bb4ab6e3f4b7de426077fbe104
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #19 Skrevet 27. mars 2013 Elsker å skravle med bhg-personellet når jeg henter Syns alltid det er topp å høre hva gutten min har gjort, og det føles alltid så trygt fordi alle husker som regel på strak arm hvor mye han har spist, hvor lenge han har sovet, om han har sagt/gjort noe spesielt osv. Anonym poster: 95f7490eb87e8868faf2578b3696e5cf
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. mars 2013 #20 Skrevet 27. mars 2013 Jeg har på 3 år aldri opplevd å få prate med en ansatt om dagen uten å bli avbrutt, enten av barn, foreldre eller andre ansatte. Dessuten er det et massivt bråk der, så nei. Helst ikke.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #21 Skrevet 27. mars 2013 Jeg synes det er kjempeviktig! Setter alltid av tid til å høre hvordan dagen til mine barn har vært. Digger sånne ansatte som deg, som uoppfordret forteller. Det viser at mine barn blir sett i løpet av dagen, og det er fint å vite at mine barn er viktige. Heldigvis er alle i barnehagen til mine barn flinke til dette. Opplever det aldri som mas! Dessuten henger de opp bilder og har digital fotoramme som henger i garderoben så man kan se bilder av dagen som har vært. Helt supert! Anonym poster: 7d87679f81fe750b489d842bcd9ae1aa
Iiiiik Skrevet 27. mars 2013 #22 Skrevet 27. mars 2013 (endret) Nå som yngste er 5, er behovet mitt for informasjon mindre. Var mye viktigere da barna var mindre og ikke kunne fortelle noe særlig selv. Personalet skriver dessuten alltid litt på tavla i garderoben om hva de har gjort den aktuelle dagen. I vår barnehage er imidlertid personalet pålagt (tror jeg) å snakke litt med alle foreldre ved henting. Noen dager er det helt topp og noen dager er det temmelig masete. Særlig når den dummeste assistenten (sorry!) forteller det samme først til en annen far i garderoben, så til en mamma og så setter i gang med samme fortelling til meg. Da blir det i meste laget... Endret 27. mars 2013 av Iiiiik
*Miss Flua* Skrevet 27. mars 2013 #23 Skrevet 27. mars 2013 Jeg syns det er kjempe kos å høre hva han har gjort i løpet av dagen! Han har bare gått i bhg et par mnd, så det gjør meg tryggere på at han har det fint også Så står gjerne og skravler litt ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå