Gå til innhold

Hva er sjangsen for at han snur seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fosteret har ligget i tverr og seteleie siden uke 18 og aldri snudd seg (fått det bekreftet hver 4. uke på UL). Hvor stor er da oddsen for at han snur seg 4 uker før termin?

Anonym poster: 9ea58f97e6e2b281fe428edf1cfccad6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligger han fortsatt på tverra i uke 36??Det må da være forferdelig ukomfortabelt?!

Husker nr to snudde seg i uke 28 eller rundt der,trodde jeg skulle sprenges på begge kantene!

Tja, snu seg når de er så store, er ikke det egentlig liten sjanse for?Hva sier jordmora/legen din?Og hvorfor har du UL hver 4. uke?

Anonym poster: 6a8fe4f1f7821b5833a8c61fe846148c

Skrevet

Jeg er i uke 31+6 og gutten min ligger med rompa godt plassert nedi, håper også han snur seg. Det er ikke aktuelt med noe setelfødsel her i gården.

Anonym poster: 6a146b6d1ded37c647dcf5985f60f9ef

Skrevet

Jeg er i uke 34 og har en som veksler mellom tverr og seteleie. Har ligget sånn så lenge jeg har kunne kjent det, bekreftet på ul i uke 32.

Det er ikke spesielt ubehagelig her iallfall, har feks aldri hatt spark oppover i ribbeina. Men så ligger han litt på skrå.

Er det ikke 3 til 4 prosent som ikke snur seg i hodeleie til fødsel totalt? Og 15 prosent ca som ligger feil i uke 32. Så det er håp :)

Anonym poster: 37a627e154b9d2f8fff42d8e6d45b730

Skrevet

Ok. Håper han snur seg. Kjenner rumpa på hoftekammen min og hodet som gnir seg opover ribbena på motsatt side. Og nei det er slettes ikke godt. Kjennes ut som jeg revner på tvers her. Men har blitt vant til det. Skal på kontroll om en uke. Har UL hver 4. uke pga defomert livmor

Anonym poster: 9ea58f97e6e2b281fe428edf1cfccad6

Skrevet

Snu seg kan de gjøre timer før fødsel:) snakker av erfaring. Hadde seteleie og skulle på ul 30 min før ks for en siste sjekk. Bildet på skjermen glemmer jeg ikke:) et stort fint hode godt plassert i bekkenet! Fikk litt sjokk, men etter noen minutter diskusjon, gjennomførte vi ks. Og bra var det- gutten var nærme 5 kg! Ca 600 g avvik fra vekstestimeringen! Hadde nok blitt ks uansett pga bekkenmål:) om du får velge kan eg varmt anbefale ks. Har hatt både vaginal og ks fødsel.

Skrevet

Får man velge mellom ks og vaginal fødsel ved seteleie eller får man ikke ks dersom bekkenet er stort nok?

Anonym poster: 8023157d0f4a05d00a43055738e0c06a

Skrevet

Her sa de at ingen blir tvunget til setefødsel vaginalt, men at de tilrår dt om bekkenet er stort nok. Er selv meeeget skeptisk pga store avvik i vekstestimeringen ukene før fødsel og selve ks dagen. Dessuten kjenner jeg flere som har hatt traumatiske setefødsler der ett av de hadde uheldig utfall. Men, likevel, setefødsler skal være trygt i norge. Men jeg hadde ikke gjennomført vaginal setefødsel.

Skrevet

Knekten her snudde seg i uke 36/37. Det var det mest ubehagelige med hele svangerskapet, bortsettfra selve fødselen. Jeg har hatt tre svangerskap med spying mer eller mindre fra a-å...

Anonym poster: bee6cdb8cf285e39bc3c7a32fd5aa368

Skrevet

Min siste på i seteleie fra uke 29, før det tverrleie. Kjentes ut som jeg hadde en planke på tvers i magen. Og det var tidlig, så du må ha det fælt!

Min datter snudde seg ikke..

Jo lenger de har ligget i seteleie, jo mindre sannsynlig er det vel at de snur seg, men de kan selvfølgelig snu seg helt fram til fødsel.

Dersom dr ligger i sete lenge trives de gjerne slik og snur seg relativt ofte spontant tilbake dersom man foretar vendingsforsøk. Kan være noe med livmor også.

I siste svangerskap lå morkaka i veien for hodet, slik at det var veldig vanskelig for henne å snu seg.

Skrevet

Her lå storebror i sete så tverr, det ble ks.

Nå ligger denne babyen med rumpa ned og jeg merker godt når deb ligger på tverr, får ikke puste :P

Har lite håp om at babyen snur seg, siden storebror også lå i tverr/sete. Jm sa sist at jeg kanskje livmoren min er formet på et vis at babyene trives best med rumpa ned. Neste uke er jeg 36 uker på vei og da skal jeg på kontroll for å finne ut om jeg må på UL for å planlegge nytt ks.

Men fikk beskjed at de kunne finne på å snu seg fram til uke 37.

Anonym poster: 647c4abb8e63ed8098252224b8b38baf

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at ungen kunne snu seg helt frem til fødsel. Lå i tverrleie helt frem til jeg fødte 38+1. Ble keisersnitt..

Skrevet

Hva er sjansen for at babyen snur seg når førstefødte lå på samme vis og det ble ks? Noen som vet?

Anonym poster: 647c4abb8e63ed8098252224b8b38baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...