Gå til innhold

Hve i all verden gjør vi nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vist gravid igjen. Uplanlagt. Brukte til og med p-sprøyta. Har to fra før med forskjellige fedre. Hadde ikke tenkt på en til. Er 40 år, gift med en på snart 50 år. Sliter med økonomien også. Har i tillegg en kronisk sykdom som går på leddene og gjør aktivitet vanskelig. Fan,fan,faaaan.. Panikk her. Aner ikke hvor langt på vei jeg er heller. Tok en test i sted for jeg har vært litt mye uvel i det siste. Trodde ikke mine egne øyne når jeg så svaret. Tok en til som fikk samme resultat.

Får jo ikke snakket med noen lege før ute i neste uke. Er egentlig imot abort, men nå vet jeg sannelig ikke hva jeg gjør...

Babyting er jo så dyrt.

Kommer til å bli ei lang påske dette.

Noen råd?

Anonym poster: fc21b3b79e177830e3dcaba76950f31b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Får ikke snakket med lege før i neste uke?" Tull. Ring legekontoret, forklar situasjonen så får du time så fort det lar seg gjøre.

Skrevet

Har prøvd det. Men dem stengte kl 12 i dag :-(

Hiver meg på påskevasken og håper jeg får tankene på noe annet.

Ser ikke for meg at 19 og 8 åringen blir overvettes glade om dem får flere søsken heller.

Skrevet

Babyting kan du jo lett få gratis, om du ikke er så nøye på det. Det er når barnet blir eldre det evt blir dyrt.

Kjip situasjon. Lykke til!

Anonym poster: f677291957fd8d0bc4b5db3412c43cd9

Skrevet

Om du ikke har helse, økonomi eller lyst på flere barn bør valget er enkelt.

Anonym poster: b754c2fc12d0de2f64b0c422a87e2f09

Skrevet

Du får fatt på sånn graviditetstest du kan se hvor mange uker du er på vei. spør på apoteket. Ellers har du kanskje volvat du kan prøve?:)))

Anonym poster: 9001d6ab2af4ba6bdc1edac0294e1550

Skrevet

Heldigvis har du jo et valg. Tenkt godt igjennom det, sammen med mannen din. Kanskje greit at du ikke får legetime med det samme, så du ikke gjør noe overilt, men får brukt påska til å tenke litt.

Anonym poster: bac5e38449ea3bcb872cd1452251c6a4

Skrevet

Jeg ville også dratt til nærmeste apotek og kjøpt en Clear blue med ukeindikator, så der du omtrent hvor langt du er på vei.

Er 39 år og sterilisert selv, og har en revmatisk diagnose, så jeg kan godt forestille meg hvordan du har det. Vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort selv...

Men jeg tror faktisk jeg hadde beholdt, tror ikke jeg hadde klart å gå gjennom en abort jeg altså.

Men ditt valg er det bare du som kan ta, kanskje du kan ha godt av en samtale med de på Amathea, bare for å kunne snakke litt med noen som er helt nøytral.

Lykke til.

Anonym poster: 97a190bee9f9de374cb9ac6e95a92508

Skrevet

Har ikke snakket med mannen ennå. Han har ikke kommet hjem fra jobb. Får ikke snakket med han før sent i kveld når yngste er i seng.

Er veldig i tvil om hva vi skal gjøre. En del av meg heller til at vi skal beholde. Ønsket meg jo flere barn i utgangspunktet, men vi brukte lang tid og hormoner på få til yngste. For noen år siden var jeg også to år uten prevansjon uten at det ble noe baby ut av det. Nå flere år etterpå hvor jeg har brukt p-sprøyta så skjer det. Nå er økonomien skrall også.

Er redd for helsen min, hva vil ungene si, folk rundt oss og så var det dette med babyting. Vogn og bilstol er det som etter min menig er viktigst er av god kvalitet. Baby seng kan kjøpes på Ikea, klær er jo billig på H&M. Babystol har jeg faktisk.

Tror jeg har tenkt på det meste nå når det gjelder begge løsningene.

Har egentlig mest lyst til å beholde.... men må nok snakke med mannen før endelig avgjørelse blir tatt.

Huset ble i alle fall ryddig etter at jeg skrev hovedinnlegget, bare litt usikker på om jeg finner igjen det jeg har ryddet bort...

Fant i alle fall hunden igjen :-)

HI

Skrevet

Jeg ble uplanlagt gravid også, p-pille sviktet. Har en kronisk sykdom og derfor valgte vi å få kun et barn, han er 7 nå. Er selv 39 og mannen 44, riktignok har vi ikke økonomiske problemer men som sagt, sykdommen som begrenset oss.

Hva skal jeg si? "Uhellet" er ei uke gammel og sover oppe i senga si.....

Anonym poster: 96a6fff689a98ec5ba1077cba6142af8

Skrevet

"Babyting er så dyrt?" Syns du virkelig at det er billigere å drifte en 9-åring og en 16-åring enn en baby? Du kan få alt til baby gratis på finn, det kan du overhodet ikke med behovene og ønskene til en på 9 og en på 16..

Anonym poster: a692feebb4d4d563272cd4bf82f856d8

Skrevet

Nå er det sånn hos oss at barna ikke får alt dem ønsker seg. Det har ingen barn godt av. Han på 19 år står for det meste av klær ogmting til seg selv for egen regning. Han går på skole, jobber noen timer i uka og får 1000 kr i lommepenger i mnd. (Han har mindre enn kameratene sine). Til høsten blir det slutt på lommepengene da han begynner som lærlig. 8 åringen krever ikke så mye han heller. Ingen av barna er bortskjemte på ting. MEN det er klart at dem koster litt mer enn en baby. Babyting er også dyrt selv om man gjør det billig.

Mannen har ennå ikke kommet hjem. Snakket med lillesøsteren min i sted. Hun har verdens nydeligste lille baby. Snakket litt om dette at jeg er gravid nå. Hun insisterte på at hun skulle ordne vogn og bilstol til meg dersom vi beholder. Vogn tar mannen hennes med fra Tyskland, TFK Joggster III, og bilstol (den minste) får jeg låne av dem. Dem kjøpte deres TFK i Tyskland og sparte mer enn 1/2 prisen på det. Snilleste lillesøsteren i verden, hun mente det var det minste hun kunne gjøre som takk for at jeg i oppveksten alltid stilte opp for henne og nå alltid er tilgjengelig på tlf. (bor på hver vår kant av landet).

Kjenner jeg har begynt å glede meg litt. Spendt på hvordan mannen tar dette. For ikke å snakke om ungene...

HI

Skrevet

Hold oss oppdater da :) masse lykke til!

Anonym poster: 03399c3dbf485b81bef885fef417d2f4

Skrevet

Ser noen skriver uke indikator. Er ingen garanti at det stemmer kroppen produserer forskjelligt.

Hilsen ei som har ein sønn på 24 år og bror som er 1 år.

Anonym poster: 2e97f3da991de7967199ab370f5d89e6

Skrevet

Ser noen skriver uke indikator. Er ingen garanti at det stemmer kroppen produserer forskjelligt.

Hilsen ei som har ein sønn på 24 år og bror som er 1 år.

Anonym poster: 2e97f3da991de7967199ab370f5d89e6

Dessuten, det høyeste de går er 3+. Da hjelper det ikke stort når man ikke vet om man er 4 eller 14 uker på vei..

Anonym poster: 7cde439b164acf2c2fbd8100257c3fdc

Skrevet

Hva har dere bestemt dere for??

En ting er at det koster penger å ha barn, men hvis det koster helsa også så skjønner jeg godt at noen ikke synes det er verdt det.

Anonym poster: 602fc19abf19e0deb916557be1a5bf91

Skrevet

"Babyting er så dyrt?" Syns du virkelig at det er billigere å drifte en 9-åring og en 16-åring enn en baby? Du kan få alt til baby gratis på finn, det kan du overhodet ikke med behovene og ønskene til en på 9 og en på 16..

Anonym poster: a692feebb4d4d563272cd4bf82f856d8

Men hun kan jo ikke velge bort 9 og 16 åringen. De er jo der, og koster det de koster. Da skjønner jeg at det blir dyrt å få et tredje barn, når man fra før sliter med økonomien.

For meg hadde valget vært enkelt, jeg hadde tatt abort. Men det er jo opp til dere, HI.

Anonym poster: 3660d433c61a4f622f3699df8c0f4650

Skrevet

HI her.

Har vært en rar påske her. Hatt mye og tenke på. Tar ingen avgjørelse ennå. Kommer til å ringe rundt i morgen for å få tatt en ul så raskt som mulig for å finne ut hve langt på vei vi er. Samtidig bestiller jeg time snarest mulig hos spesialisten jeg bruker for den kroniske sykdommen jeg har. Få litt info om hvordan et svangerskap vil påvirke meg helsemessig i forhold til sykdommen. Medisinene mine har jeg sluttet med da jeg ikke vet noe om dem er skadelige for barnet.

Tar meg rett og slett en egenmeldingsdag eller to for å finne ut av dette.

På en måte har jeg begynt å glede meg til å få en liten baby i hus igjen. Men vi må være realistiske og fornuftige også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...