Gå til innhold

ballongkateter.. se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem har erfaring med dette?

fortell gjerne om din histore + fødsel :)

blir satt igang med det i dag

takk for alle svar

Anonym poster: e12bca62a73d9b3580f1d9256ea67b58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt inn på kvelden, var umoden. Lå med det over natta, hadde litt murringer. Vannet ble tatt på morgenen, fikk ingen rier. Hang opp drypp, og 5 t senere var baby ute :) Intensiv men god fødsel!

Anonym poster: 1ba5e66d84a27a883c1fa2803b97560d

Skrevet (endret)

Fikk satt inn dobbelt ballongkateter kl 12. Riene begynte kl 20, vonde ca kl 24 og født kl 10 morgenen etter. Veldig intense rier, men slapp drypp og modningspiller. Virket veldig godt på meg. Var ikke moden når det ble satt inn to uker før termin.

Ja, og forresten, mitt datt aldri ut, men ble nøkket ut på 9 cm åpning. Veldig glad jeg ikke ble hjemme til det falt ut slik jeg fikk beskjed om ;)

Endret av Pinnus
Skrevet

Fikk kateter og var heelt umoden.

Den datt ut etter 5 timer, dagen etter kom jeg til sykehuset og fikk tablett. Fortsatt umoden. Ny tablett 4 timer senere, vannet gikk tolv timer etter det og reine startet samtidig. Så drypp... Og vips, 26 timer etter at vannet gikk ble hun tatt ut med vakuum..:D

Anonym poster: 3c72b891c9279f13b7bdb5246a1cec61

Skrevet

Ballong-ka-hvaforno?? Hva er det? Høres skummelt ut :(

Skrevet

Det er et urinkateter, hvor den ballongen som vanligvis holder kateteret i urinblæra legges i mormunnsåpningen for å stimulere modning. For å sette i gang fødsel.

Skrevet

Det er et urinkateter, hvor den ballongen som vanligvis holder kateteret i urinblæra legges i mormunnsåpningen for å stimulere modning. For å sette i gang fødsel.

du godeste ... man lærer så mangt her på DiB. Tusen takk :)
Skrevet

Ble satt inn på morgenen. Litt ubehag å gå med den. Litt smårier utover kvelden, men tok seg aldri opp. Neste morgen gikk vannet, og riene tok seg opp. Dro inn på sykehuset, men da dabbet riene av igjen... fikk drypp. Babyen kom midt på natten nesten 2 døgn etter kateteret ble satt inn. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...