Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Alltid gå på akkord med seg selv / leve på en løgn Eller si det som det er, for så å miste familien sin og vennene sine??? Anonym poster: c7156eefee12e9332659dba05c9f1bd0
<3 2G <3 Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 Vanskelig å si uten en konkret sak. Noen ting kan være verdt det, andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #3 Skrevet 27. mars 2013 Huff ja... Skjønner at det er vanskelig å komme med råd... Er bare såååååååååååååå vanskelig HI Anonym poster: c7156eefee12e9332659dba05c9f1bd0
Jettanicole Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 ja kommer jo helt klart an på hva det dreier seg om.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #5 Skrevet 27. mars 2013 Er pga ALLE tror at jeg er og vil være et jehovas vitne.. Men jeg vil ikke være det... Og da mister jeg alle :-( :-( HI Anonym poster: c7156eefee12e9332659dba05c9f1bd0
Von Hertelhofen Skrevet 27. mars 2013 #6 Skrevet 27. mars 2013 Mister du virkelig alle dersom du forteller sannheten? Greit nok med venner, men familien snur de også ryggen til deg? Så gal verden er!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #7 Skrevet 27. mars 2013 Mister du virkelig alle dersom du forteller sannheten? Greit nok med venner, men familien snur de også ryggen til deg? Så gal verden er! Ja, helt sant! :-( :-( HI Anonym poster: c7156eefee12e9332659dba05c9f1bd0
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #8 Skrevet 27. mars 2013 Ingen råd?????????? HI Anonym poster: c7156eefee12e9332659dba05c9f1bd0
Gjest Kjempeanonym Skrevet 27. mars 2013 #9 Skrevet 27. mars 2013 Mitt råd er; kom deg så langt unna du kan. Jehovas vitner er så langt unna hva virkeligheten dreier seg om som det går an. Men det er min mening. Dette er jo såklart et valg du sjøl må ta. Jammen ikke et lett valg heller så jeg ønsker deg lykke til med det valget du tar
*SommerFrisk* Skrevet 27. mars 2013 #10 Skrevet 27. mars 2013 Har en barndomskamerat som er oppvokst i en slik familie. Han er homofil og har alltid visst det. Da han var 19 år fortalte han dette til familien som frastøtte seg ham og frøs han ute. Jehovas vitner er jo ikke homofile, og du er jo ikke jehovas vitne..... syke folk det der. Men han er gift med verdens skjønneste mann og har ikke angret ett sekund på at han forlot de / ble forlatt. Han sa at han enkelt følte det da de frøs han ute at, blod er IKKE tykkere enn vann! Hvis du ikke tror på dette, så kom deg bort. Vær med venner og personer du stoler på og som støtter deg. Vondr vil det bli uansett. Men du er deg og du bestemmer over deg. Du kommer ikke til å være lykkelig som mor, venn eller kjæreste dersom du skal bli tvunget til å leve på en måte som ikke er god eller naturlig for deg. Sukk... kjære deg. Håper du finner motet til å komme deg bort fra disse folkene som ikke gjør deg godt. Lykke til!
Himmel og hav Skrevet 27. mars 2013 #11 Skrevet 27. mars 2013 Jeg tror, og dette blir bare det jeg tror for et så vanskelig valg har jeg aldri måttet ta, at jeg ikke ville sett på hva jeg kunne leve med, men hva jeg ikke kunne leve uten. Kan du leve uten å få være ekte, si hva du mener eller ha friheten til å velge som du vil? På den andre siden: Kan du leve uten foreldrene dine? Er du sikker på at familien din ville snu ryggen til deg? Jeg vet om flere familier der bare noen er vitner, og de samles jevnlig alle sammen. Har du et så fortrolig forhold til foreldrene dine at du kan lufte noen av tankene dine hos dem? Vise fram litt av det du tenker på, og teste reaksjonen? Om du velger å gå, og du faktisk mister alle; har du et annet nettverk du kan lene deg på? Gode kolleger, skolevenninner, naboer, andre som har gått ut av sekten? Dette hjalp nok ikke i det hele tatt, men jeg føler med deg i det vanskelige valget ditt. Uansett hva du velger, så må du tenke at du skal stå i det med hele deg. Kan du bli om du ikke tror?
annesmil Skrevet 27. mars 2013 #12 Skrevet 27. mars 2013 Er pga ALLE tror at jeg er og vil være et jehovas vitne.. Men jeg vil ikke være det... Og da mister jeg alle :-( :-( HI Anonym poster: c7156eefee12e9332659dba05c9f1bd0 Men, vil du at dine barn skal vokse opp som jehovas vitner? Siden du er her inne regner jeg nesten med at du har barn, er gravid eller planlegger å bli gravid. Om du ikke har barn eller er gravid allerede vil jeg si at du ikke bør få barn før du har funnet ut hva du vil. Har du barn eller er gravid allerede vil valget du ta også påvirke dem, på godt å vondt. Tviler ikke på at din familie er glad i deg og dine barn og vil det beste for dere, det de føler er best. Og du er sikker glad i dem, selv om du ikke tror på det samme som dem. Men, jeg hadde valg å si det som det er, og latt dem ta valget om de ikke villa ha noe med meg å gjøre da så hadde det vært de som valgte det og ikke meg. Jeg ville alltid latt døren være åpen om noen ombestemte seg. Husk at det er de som velger deg bort, ikke du som gjør det!! Om du velger å bli, velger du samtidig og la barna dine vokse opp i det miljøet, og vil kanskje få samme kvaler som deg. Om du ikke tror på det, vil du sikkert ikke ha lett for å nekte dem bursdagsfeiringer, 17 mai o.l. Lykke til, husk at det mange som har vært i din situvasjon før. Om du googler litt, er det sikkert noen du kan kontakte for å få hjelp i en overgangaperiode. Klem til deg
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #13 Skrevet 27. mars 2013 Tusen hjertelig takk for svar! Blod er IKKE tykkere enn vann i jehovas vitner Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.... HI Anonym poster: c7156eefee12e9332659dba05c9f1bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå