Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Hvordan gjør dere det? Anonym poster: 89b1d77c84e2353e6086536071daf3f3
Annikenb Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 Gjemmer egget ute i Hagen, og da må man lete:) det eneste man får vite er om det er fugl (høyt oppe) ell fisk (langt nede)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #3 Skrevet 27. mars 2013 Gjemmer egget ute i Hagen, og da må man lete:) det eneste man får vite er om det er fugl (høyt oppe) ell fisk (langt nede) Ok. Her har vi så masse sne nå at går ikke an gjøre noe i hagen. Og mer sne er det på tur. (bor langt i nord). Så ute utgår egentlig. Får prøve gjemme det inne da:) Anonym poster: 89b1d77c84e2353e6086536071daf3f3
LivetErEnLek Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 Her kommer det brev fra påskeharen med kart over hvor egget ligger.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #5 Skrevet 27. mars 2013 Hos oss blir alle gjemt ute i hagen, og ungene løperrundt for å lete. Med15 egg liggende rundt har vi endt med å feste på en postit lapp for hvem egget er sitt. Det err ikke bare snop oppi, så da fungerer ere det greit med lapp på når vi er så mange. Vi voksne sitter på hverandaen og driker kaffe mens vi ser ungene løper bajas rundt, og eggene våre får vi når de blir funnet. Ungene syns dette er mest stas med hele påsken. Når jeg var liten laget mamma ørten lapper hun la rund omkring så vi måtte på leit i hus, garasjen, loftet og hagen for å finne egget. Når det bare var to egg som skulle gjemmes gikk dette greit, men slik vi har det nå med 15 stk hadde det bare blitt kaos. Husker det var veldig gøy, en tradisjon jeg ville ført vidre men siden ungene vil at vi skal feire påskeaften med hele familien på hytta går det ikke. De trenger ikke være på hytta i påska, men eggene må finnes der med alle tilstede. Mine barn og mine tantebarn har vist bestmt det slik, så nå har vi nye tradisjoner som igrunn er veldig hyggelige de også. Anonym poster: 4f48a8de9a9cc0b3845f00d47a2a3093
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2013 #6 Skrevet 27. mars 2013 Jeg lagt rebus til 4 åringen Brukte gule ark/kort som jeg tegnet på og skrev ned noe hint om hvor neste kort var. Startet med at påskeharen kom med et kort som han gav meg, der var det tegnet en trapp og det tok ikke lang tid før 4 åringen forsto at vi måtte til trappa. Der var det et nytt kort med bilde av en seng. OSV. 4 åringen ELSKET det!! Han koset seg mye:))) Anonym poster: 88f9e77746b983154bccf825de70a4ca
Himmel og hav Skrevet 27. mars 2013 #7 Skrevet 27. mars 2013 Vi har et rebusløp, med en haug søskenbarn, der de må gjennom en rad med poster med ulike oppgaver for å komme til siste post der premien er påskeegget. På postene må de løse ulike oppgaver som forteller dem hvor neste post er. De små får enten følge av en voksen, eller så står det en voksen på de fleste postene. Postene er f.eks å fiske treklosser ut av en balje, helt til de finner en det står hvor neste post er under, smakeleken, matteoppgaver osv. Alderstilpassa, slik at alle skal klare det, men alle må streve litt. Kjempegøy, og det tar en halv dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå