Gå til innhold

Jeg er sykmeldt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 uker pga smerter i hofte/bein, mer eller mindre uansett, men verst når jeg går. Jeg greier meg fint hjemme, men stresset og de harde gulvene på jobb gjør at jeg er helt ferdig når jeg kommer hjem og har veldig vondt utover kvelden. Får vondere utover dagen uansett, men enda verre dersom jeg har vært på jobb. Seinvakt er da selvsagt verst.

Jeg skal til fysio, men pga påska så får jeg ikke time før i neste uke. Har da tenkt å begynne på jobb igjen når jeg har fått øvelser jeg kan følge opp hjemme. Forhåpenligvis vil jeg kjenne bedring etterhvert nå fremover. Jeg har gått med smertene i over en måned, med gradvis forverring.

Som sagt så går jeg greit hjemme. Jeg halter noe og det "knepper" i hofta når jeg går. Jeg kan reise på butikken, men det er vondt.

Synes du dette er en OK sykmeldingsgrunn. Det skal sies at jeg ba ikke om sm. Det var noe hun bare ga meg. Jeg er sykepleier og går på veldig hardt gulv gjennom hele vakta. Det er definitivt en forverringsfaktor. Men jeg kan trene, men moderat og ta hensyn til smertene. Det er en betennelse sa fysio som såvidt undersøkte meg før påska begynte. Skulle komme tilbake til behandling over påske.

Jeg kan si at jeg trives ikke i jobben min, og leter etter noe annet. Er bare interessert i å høre deres meninger :)

Anonym poster: 6c21f42cd43f432e205b3c5b44674251

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis legen syns du bør sykemeldes, er det selvsagt ok.

Skjønner ikke helt spørsmålet? Mener du at vi (som i Dib) vet bedre enn legen?

Anonym poster: 261a8d686323fdf7ae7fa3f0179920c5

Skrevet

Om du trives eller ikke i jobben har vell ikke noe å si. Hvis det er utslagsgivende vil jeg ikke si det er god nok grunn for sykmelding. Har du undersøkt muligheten for tilrettelegging?

Anonym poster: 634b43c448e4248bfa6c218bec03478a

Skrevet

Når du bare får smerter av å gå på jobb så må du la være, så enkelt er det. Er selv sykepleier på sykehjem og det blir jo mye tråkking på hardt gulv, tunge løft og ugunstige arbeidsstillinger.

Har bekkenløsning og er sykemeldt selv. Hadde jeg hatt en stillesittende jobb kunne jeg nok ha jobbet lenger enn det jeg har gjort, men nå har jeg nå den jobben jeg har og kan ikke utføre den i min tilstand så da er jeg sykemeldt.

(Fikk tilrettelegging så lenge det gikk, men når jeg ikke kan stå, gå eller stelle så har jeg ingenting på jobben å gjøre).

Anonym poster: b2c291de72d9db7515c49e39327fce92

Skrevet

Nei, var mest ute etter reaksjoner, det er så mange her som tydeligvis går på jobb selv om alt tilsier at man burde vært hjemme. Det ser man jo også i barnehager med barn som kommer for tidlig i barnehagen etter sykdomsforløp også.

Tilrettelegging er vanskelig, pga gulvene er like harde uansett, og det er det som er verst. Det er ubehagelig å gå mye, stå lenge, sitte lenge. Da er det greit å kunne tusle hjemme i eget tempo. Da slipper jeg de verste smertene og kan legge meg nedpå ved behov...

Anonym poster: 6c21f42cd43f432e205b3c5b44674251

Skrevet

Synes det høres bra ut at du har fått sykemelding. Det er ingen som takker deg for at du stiller på jobb med smerter;)

Anonym poster: 6f611da03ec0bbfe6386bf786bf83612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...