*Villekulla* Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Jeg leste nettopp på NAV sine sider at mor må ta ut 3 uker permisjon før fødsel og 6 uker etter fødsel. Er det tillatt at far kan ta ut permisjon allerede 2 uker etter fødsel? Jeg går nemlig på skole og tenker å fortsette selv om jeg får en baby da jeg bare har 1/2 år igjen av skolegangen (etter fødsel) til jeg er ferdig utdannet. Det vil si at min mann helst skulle tatt seks måneders permisjon så snart som mulig etter fødselen og jeg resten av permisjonen når han er ferdig med sin del. Er dette mulig tro?
nerdybirdy Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 (endret) De første 6 ukene etter fødsel er forbeholdt mor, og disse ukene kan ikke far overta. Det er også da renselsen foregår, så det er ikke sikkert du kommer til å orke å gå tilbake til skolen så kjapt. Det er også forhøyet infeksjonsfare under renselsen. Du må nesten se det an hvordan du føler deg Er det mye obligatorisk på skolen som gjør at du fysisk må være der, eller kan du lese hjemme? Masser av lykke til Endret 27. mars 2013 av nerdybirdy
*Villekulla* Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2013 Ja, det er en del obligatorisk på skolen akkurat på denne tiden. Men det løser seg sikkert. Tusen takk for svar :-)
Jeilah Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 Får mannen din permisjon når du er student da?Jeg var student med nr 1 og 2 og mannen hadde ikke krav på pappaperm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå