Gå til innhold

Vitaminmangel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte å spør på apoteket i går. Men prøvde å lese meg frem til det.

Jeg har begynt på folat, vi er prøvere. Så ringte legen, å sa at jeg manglet D vitaminer. Så jeg har kjøpt konsentrert D vitaminer nå. Kan jeg ta dette samtidig?

Folat er vel B vitamin?

Kan det at jeg mangler D vitamin gjør det vanskeligere å bli gravid? Har prøvd en liten stund nå.

Jeg har vært mye sliten og trøtt, samt at følelsene har vært veldig opp og ned, sånn i forhold til samboer. Jeg har ikke skjønt hvorfor jeg føler sånn. Fordi jeg vet jo at innerst inne så stemmer det ikke.

Kan D vitaminmangel gjøre meg så tussete?

Anonym poster: 0aa1f43d91b1f67eeef0db0787e522eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du teste om du har jernmangel? google det, og se om det stemmer med symptomer.

Anonym poster: caa1a51cc390996a12f8140b1ac347ca

Skrevet

Jeg tok blodprøver på en hel del. Alt annet var bra :)

Vi lurte litt på stoffskifter, også siden jeg visstnok var litt mer hoven på den ene siden av halsen. Men den var også bra.

Takk for svar.

Skrevet

Jeg tok blodprøver på en hel del. Alt annet var bra :)

Vi lurte litt på stoffskifter, også siden jeg visstnok var litt mer hoven på den ene siden av halsen. Men den var også bra.

Takk for svar.

Skrevet

Mangel på dvitamin har blitt satt i sammenheng med depresjoner, så det er mulig at det er derfor du har vært nedfor. Du kan helt fint ta folat og dvitamin sammen

Skrevet

Takk så mye for svar! :)

Da satser jeg på lysere tider nå ;)

Skrevet

De D-vitaminene du får kjøpt på apotek/helsekost her i Norge er altfor svake, av en eller annen grunn henger Norge langt etter resten av verden når det gjelder dette.

Forskning viser at vi trenger mye mer D-vitamin enn det som er anbefalt i Norge, så vi har de lavest anbefalte dosene i verden!

Les på pakka du har kjøpt (regner med du har kjøpt D3 og det er det nesten umulig å ta overdose av, de overdosetilfellene du kan lese om på nettet har tatt D2). Anbefalt dose i USA er 4000 iu (IE), så du kan sikkert ta 10 doser i døgnet av det du har kjøpt her i Norge. Både sverige og danmark har mye høyere anbefalt dose enn norge og de sier vi kommer etter her også, men ting tar tid i dette landet her.

D-vitaminmangel gir mange symptomer, bl.a nedstemthet, blodsukkersvingninger, trøtthet osv.

Anonym poster: 94d83ab38ee8871f6614624cdeec46e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...