Gå til innhold

omgangssyke i 5 lange dager allerede- andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2 år har hatt diare i 5 dager dvs vannaktig. Hun er lett dehydrert. Vi var til vurdering for innlegelse ,men de mener at hun er bare litt dehydrert og at vi kan tvinge i henne 1 l drikke hver dag for å unngå alvorlig dehydrering.. synes at dette er så vanskelig. det går liksom ikke over...vanskelig å ha i henne drikke, ahhhhhh er så sliten

andre som har opplevd dette??? ingen i barnehage har det, ver ikke hvor hun har tatt dette fra......

Anonym poster: 59b72861032e0f90bd3d0ffa63bbed66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tvinge en 2åring til å drikke 1l med væske? Ville kanskje fått en ny vurdering etter hvert. Hadde aldri klart det med min 2åring.. Jeg fikk selv omgangsyken i en uke.. Helt jævlig. nå er jo jeg voksen, og drakk selv, så det var jo ikke alvorlig for meg. Aner heller ikke hvor jeg fikk det fra, og ingen andre i huset var syke.

Anonym poster: 837b7f481e690f5cfebf448857cfa358

Skrevet

Ja det fikk vi høre igår på sykehuset. var vanskelig å svelge det må jeg innrømme. men jenta drikker en del og en del må vi tvinge i henne , det er vanskelig uansett. fikk beskjed at dette er vanlig rutine at noen barn får behandling hjemme dvs at foreldrene gir drikke uansett om barnet vil eller ei....

ER DETTE VANLIG??????hun drikker kun juice og da er diarren forverret.. hvorfor sier de på sykehuset at vi må tvinge i barnet drikke? for å unngå inlegelse dvs mer jobbing for dem??????

Skrevet

SETTER veldig stor pris på svar fra dere andre som fikk oplleve dette eller som hadde barn innlagt pga dette her...jenta har gått ned i vekt MYYE føler jeg minst 1, 5 kilo...hi

Skrevet

Ikke gi appeldin juice hvertfall, da bør den være utvannet. Appelsinjuice er jo skikkelig sterkt for magen når man er frisk.. Annen juice og. Er jo klart at det er bedre for jenta deres å være hjemme å drikke masse, enn på sykehuset, så er jo ikke rart at de sier det. God bedring til jenta de. :)

Anonym poster: 837b7f481e690f5cfebf448857cfa358

Skrevet

Det beste er jo at barnet får være hjemme og drikke, heller enn å være på sykehuset å få intravenøst, men å skulle tvinge drikke i en syk 2åring er jo ikke gjennomførbart i det hele tatt. Jeg hadde ikke klart det med min 2åring. Jeg kan overtale han (gjerne med bestikkelser) å ta en skje medisin eller noe annet lite, men å tvinge i han masse drikke hadde jeg ikke klart uansett.

Fortsett å forsøke å få i 2åringen drikke, men ha en veldig lav terskel for å ta kontakt med sykehus/legevakt igjen.

Anonym poster: a5e91105538968c3d0749661a679e145

Skrevet (endret)

Kjøp GEM på apoteket, det hjelper. Det er pulver som skal løses opp i vann, inneholder diversse salter og glukose. Dette gir henne den næringen hun trenger når hun er syk, og gjør at væskebalansen blir mere stabil. etter å ha tvingt småen til å drikke litt av det hele går, drikker han nå plutselig som bare det (kanskje saltet i GEM gjør han mere tørst, ikke vet jeg).

Endret av Vimseliten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...