Gå til innhold

La 3,5 åringen legge seg uten mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør ungene om de vil ha ostesmørbrød. Eldste svarer ja, mens 3,5 åringen sier hun heller vil ha skive med leverpostei. Jeg lager til maten. Hun tar en bit, spytter ut og sier hun ikke liker leverpostei (hun pleier å spise det, men et annet merke- vet ikke hvor forskjellig det kan smake?).

Så sier hun at hun vil ha ostesmørbrød. Jeg sier at det kan hun få etter at hun har spist opp skiven med leverpostei. Hun har nå grått og brølt i 30 min. Finalenummeret hennes var at hun nå nettopp kaste leverposteiskiven i søppelet.

Så hva gjør jeg?

Anonym poster: c869f0b200b2887f98b134354dc8d515

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde lagt uten mat, jeg belønner aldri brøling.. Hvis hun hadde spurt fint og sagt hun ombestemte seg så er det en ting, men drama har jeg veldig lite sansen for.

Skrevet

da tror jeg at jeg også hadde lagt henne uten mat.Sånn oppførsel er ikke ok.

men man skal ha i mente at leverposte kan smake veldig forskjellig merke fra merke...

Anonym poster: 29f9ac637210997e82309f2cf6b6b917

Skrevet

Jeg hadde nok gitt henne noe annet når hun ikke ville ha den leverposteien . Jeg kjenner stor forskjell på merkene og alle er ikke like gode . Mine barn går aldri til sengs uten at de har fått mat om de er sultne:)

Skrevet

Jeg spør ungene om de vil ha ostesmørbrød. Eldste svarer ja, mens 3,5 åringen sier hun heller vil ha skive med leverpostei. Jeg lager til maten. Hun tar en bit, spytter ut og sier hun ikke liker leverpostei (hun pleier å spise det, men et annet merke- vet ikke hvor forskjellig det kan smake?).

Så sier hun at hun vil ha ostesmørbrød. Jeg sier at det kan hun få etter at hun har spist opp skiven med leverpostei. Hun har nå grått og brølt i 30 min. Finalenummeret hennes var at hun nå nettopp kaste leverposteiskiven i søppelet.

Så hva gjør jeg?

Leverpostei kan smake ganske forskjellig.

For meg hadde det ikke vært en big deal å bare lage et ostesmørbrød til. Hun er jo bare 3,5 år. Ikke like lett å bestemme seg da:)

Skrevet

Hadde lagt henne uten mat. De overlever en natt uten kvelds.

Herre jeg har faktisk vært så streng engang at jeg sparte middagen til frokost fordi han nektet å i det hele tatt ta en bit "for han liker ikke det". Neivel sier jeg da legger du deg uten mat så får du smake til frokost i morgen ;-)

Skrevet

Herre jeg har faktisk vært så streng engang at jeg sparte middagen til frokost fordi han nektet å i det hele tatt ta en bit "for han liker ikke det". Neivel sier jeg da legger du deg uten mat så får du smake til frokost i morgen ;-)

Litt drøyt kanskje !

Skrevet

gi henne skive uten pålegg. Det gjør vi. passe stas med tørr kneipp... men sulten til sengs synes jeg er en uting.

Skrevet

Litt drøyt kanskje !

Nei det synes ikke jeg. Når en 5-åring slår seg helt vrang og ikke vil smake i det hele tatt? Til info så spiser vi middag klokken 18:30 så det er dagens siste måltid. Innen den tid har han hatt 2 frokoster, lunch, frukt og et par skiver når han kom hjem. Så absolutt ikke drøyt.

Skrevet

Hadde ikke lagt ungen uten kveldsmat. Men d må være opp til deg. :-D

Skrevet

Takk for svar. Har plukket skiven opp fra søppelet og nå har hun spist en halv skive (den lå oppå en brødpose, så ikke så skitten).

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

En natt uten kveldsmat går nok bra, men så tenker jeg at leverpostei smaker forskjellig, alt etter merket... Tror jeg ville gitt et forsøk til på annet pålegg/ostesmørbrød, om det ble avvist også, så hadde jeg lagt ungen til sengs uten..

Skrevet

Litt drøyt kanskje !

Nei det synes ikke jeg. Når en 5-åring slår seg helt vrang og ikke vil smake i det hele tatt? Til info så spiser vi middag klokken 18:30 så det er dagens siste måltid. Innen den tid har han hatt 2 frokoster, lunch, frukt og et par skiver når han kom hjem. Så absolutt ikke drøyt.

Du drar jo "straffen " over helt til neste dag da og det er nok ikke en god start på dagen for en liten gutt . Og middag til frokost ? Æsj.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Man bør legge seg mett og fornøyd ;)

Skrevet

Siden det var et annet leverposteimerke, så hadde jeg nok laget et ostesmørbrød.

Skrevet

Litt drøyt kanskje !

Du drar jo "straffen " over helt til neste dag da og det er nok ikke en god start på dagen for en liten gutt . Og middag til frokost ? Æsj.

Ikke ofte jeg svarer, men dette måtte jeg svare på. Dette er drøyt! Slemt ville jeg kalle det også!

Anonym poster: 4d8fb9202b39fea2ce4fc1fbdacec5dc

Skrevet

Jeg er litt delt. Hvis dette var et engangstilfelle med en unge som 99% av tilfellene spiser det som blir tilbudt ville jeg gitt ny skive. Da ville jeg regnet med at denne leverposteien virklig smakte dårligere enn den vanlige slik at barnet oppfattet å ha fått noe helt annet enn han/hun hadde bedt om. Om barnet derimot ofte lagde baluba omkring maten ville jeg ikke gitt ny skive.

Anonym poster: 67c4d70ff43805e27419cc6619909aeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...