Gå til innhold

Barnefar betaler ikke bidrag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten er snart 13 mnd, og han har enda ikke betalt noe...

Får forskudd av Nav... Men det er LANGT under det han skal betale....

Noen som vet hva som skjer?

Slipper han unna?

Anonym poster: 785a97f81fb95ba9fe3dad0149d066a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får gjeld til NAV og det er ikke morsom gjeld å ha. NAV skal trekke ham i lønn, men det kan ta tid. Når han er skyldig 100 000,- i bidrag så kan du slå ham personlig konkurs :D

Anonym poster: ac4756975c57a2375606ef459e11ecbb

Skrevet

Han får gjeld til NAV og det er ikke morsom gjeld å ha. NAV skal trekke ham i lønn, men det kan ta tid. Når han er skyldig 100 000,- i bidrag så kan du slå ham personlig konkurs :D

Anonym poster: ac4756975c57a2375606ef459e11ecbb

Får nesten dårlig samvittighet jeg :-(

HI

Anonym poster: aa2d1b88206d779eb4ece8a781d392ae

Skrevet

Vis han har lønn fast kvar måned så skal det trekkes av den då må du eventuelt søke tilbake til den dato det er aktuelt å trekke fra men har han ikke lønn å ikke tjener noe skal han heller ikke bli belastet med gjeld fikk jaffal jeg beskjed om.

Anonym poster: 264f7d9a131f1964ba415f74c0dad537

Skrevet

Min ex tar noe skolegreier til høsten og sier han ikke kan betale for våre tre barn, men får jeg noe fra nav da? Hasn har jobb han skal tilbake til, godt betalt (privat)

Anonym poster: c17ae633769a9142735201934dcd9d73

Skrevet

Samme greia her.

Sønnen er 11, far har byttet jobb 10-12 ganger siden vi gikk fra hverandre for 8 år siden.

Dette har gjort at han har opparbeidet seg gjeld til både meg og NAV på ca 50 000.

Han har meldt inn ny arbeidsplass igjen nå og blir igjen trukket månedlig, fastsatt bidrag + gjeld (som de har fordelt på utbetalingene til meg fremover). I tillegg får jeg det som han event. får i restskatt hvert år,dette overfører de rett til meg uten at det er innom han først.

Tror han angrer på latskapen og unnasluntringen nå som det straffer seg...

Anonym poster: 7983208f3f4eacc5497f28c416b3f739

Skrevet

Blir bidragsforskudd gjeld til barnefar når han egentlig har inntekt til å betale?

Anonym poster: ccf8085c7c7410b6d99453dc0862cc23

Skrevet

Om han har vedtak på at han skal betale bidrag, vil han opparbeide seg bidragsgjeld. Har han derimot vedtak på at han tjener for lite til å betale bidrag, får han ikke gjeld. Da får du forskuddet.

Du skal også ha forskuddet om han ikke betaler en måned, da blir han skyldig NAV dette beløpet i tillegg til det resterende han skylder deg. Når han ikke betaler vil det etter en tid gå over til at NAV trekker fra lønna hans. Og du vil igså få etterbetalt bidrag for enkelte månedet han ikke har betalt. Slik at utbetalingene du får vil variere, men det vil bli spesifisert på utbetalibgskvitteringen du får i posten.

Anonym poster: 6602ab0d9992a56469c35375cc83884c

Skrevet

Min ex tar noe skolegreier til høsten og sier han ikke kan betale for våre tre barn, men får jeg noe fra nav da? Hasn har jobb han skal tilbake til, godt betalt (privat)

Anonym poster: c17ae633769a9142735201934dcd9d73

Trur du skal undersøke det litt, tror ikke at en som betaler bidrag og har jobb har lov til å la være å betale bidraget sitt selv om han velger å gå på skole.

Anonym poster: fc88571756cf98ed7bb97ec4b9474955

Skrevet

Hei. Jeg lurer på hva som sjer med reiningen, dersom far unnlater å bet en mnd? Vi har privat avt gjennom Nav. Blir den sendt til innkasso av Nav,eller gjør di ingenting me d?Skulle hatt for des mnd i fjor, men har ikke mottat noe.Noen som vet hvordan reglene for dette er?

Skrevet

Sånn er det med faren til gutten min og. Men han er 2 år nå i Juni og han har ikke betalt 1 krone. Han har penger, men han juger både til meg og andre om det. Fedrer som ikke tar ansvar er drittsekker, blir bare så sint når de sier en ting og så masse tull og ikke gjør noe med det.

Kanskje du bør undersøke hva han driver med? Hvorfor han ikke har betalt? Du kan alltids få Nav til å ta en prat med det.

Lykke til never the less

Skrevet

Så lenge far er betalingsdyktig, dvs jobber og har en normal inntekt så skal han betale bidrag. Men da må du kreve dette via nav og IKKE ha en privat avtale med far. Gå til nav og be dem regne ut for deg hva far skal betale i bidrag. Hvor mye du skal ha i bidrag kommer bla ann på hvor mye du tjner, hvor mye far tjener, hvor mye samvær far har og hvor gammelt barnet har og hvor mange barn han har. Nav regner dette ut for deg og krever inn bidraget for deg, imellomtiden får du bidragsforskudd det er vel på rett over 1000 lappen mener jeg.

Om far ikke betaler så opparbeider han seg gjeld og de kan ta pant i bil,andre ting han eiger eller trekk i lønn.

Får han penger igjen på skatten så skal disse også gå til nedbetaling av bidrag. Dette er ikke noe far kan bestemme selv og han slipper ikke unna så lenge han er betalingsdyktig.

Skrevet

Så lenge far er betalingsdyktig, dvs jobber og har en normal inntekt så skal han betale bidrag. Men da må du kreve dette via nav og IKKE ha en privat avtale med far. Gå til nav og be dem regne ut for deg hva far skal betale i bidrag. Hvor mye du skal ha i bidrag kommer bla ann på hvor mye du tjner, hvor mye far tjener, hvor mye samvær far har og hvor gammelt barnet har og hvor mange barn han har. Nav regner dette ut for deg og krever inn bidraget for deg, imellomtiden får du bidragsforskudd det er vel på rett over 1000 lappen mener jeg.

Om far ikke betaler så opparbeider han seg gjeld og de kan ta pant i bil,andre ting han eiger eller trekk i lønn.

Får han penger igjen på skatten så skal disse også gå til nedbetaling av bidrag. Dette er ikke noe far kan bestemme selv og han slipper ikke unna så lenge han er betalingsdyktig.

Enig med henne, men det er ikke alltid de følger opp. Du må faktisk mase på dem og forsåvidt gjøre ting selv. Sette opp ett møte der han må møte opp og sånn, da kan han ikke snike seg unna med dette.

Skrevet

Det kan ta evigheter om du ikke står op og maser ja..Men ikke gi deg. Min søster opplevde dette med sin eks mann. Han gadd ikke betale, han hevdet bla at han hadde egen avtale med nav om at han slapp og betale. Mannen hadde god jobb og tjenet veldi godt så det var jo veldig merkelig at nav ikke bare tok trekk i lønn.

Men han ble trekkt i lønn til slutt og min søster fikk alle skattepengene hans det året :P

Dette tok vel ca 1 år tenker jeg. Men du må gå og mase på nav og ikke mist kreve inn bidraget via nav, ellers får du ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...