LykkeLiten2011 Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Hei Jeg og samboer har et barn på snart to år, og vi har bestandig ønsket oss to barn med ikke mer enn tre års mellomrom. Sommeren 2012 ble livene våre snudd på hodet når lillegull fikk kreft og måtte starte opp med intesiv kreftbehandling (cellegift). Det har vært noen tøffe måneder på mange områder, men prognosen er god og vi håper at lillegull får avsluttet behandling sommeren 2013. Lillegull er så ufattelig sterk og positiv, og er en robust type som tåler behandlingen godt. Vi har fått "kjørt" oss inn i de nye rutinene - og det nye livet, og vi ser endelig lyset i enden av tunnellen. Nå når situasjonen har roet seg og vi har det relativt godt igjen så begynner vi å kjenne at vi ønsker oss flere barn. Jeg vet ikke om dette er det rette forumet å henvende seg til, og om noen har interesse av å lese dette. Jeg ønsker å dele noen tanker om det å planlegge et nytt svangerskap, når vi allerede har et alvorlig sykt barn. Kanskje det finnes noen der ute som har erfaringer å dele, eller som vil dele tanker omkring dette med meg. Det er så mange tanker...lillegull fortjener søsken og han ville blitt en flott storebror, og vi ønsker oss virkelig flere barn. Kreftsykdommen er ikke genetisk og det er ingen risiko for at evtuelle søsken blir kreftsyk. Fremtidsutsiktene til lillegull er gode, og han må på regelmessige kontroller i flere år fremover. Jeg spør rett ut: er det egoistisk av meg å ønske meg flere barn og eventuelt bli gravid igjen? Forrige svangerskap førte med seg ekstrem svangerskapskvalme og tidlig bekkenløsning. Jeg vet ikke om dette er noe jeg vil risikere nå med tanke på sønnen min. Jeg er hjemmeværende og har plenty med tid, men både fokuset og tiden går med til å gjøre de "gode" periodene til sønnen min enda bedre. Gode råd og konstruktive tilbakemeldinger mottas med stor takk
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2013 #2 Skrevet 26. mars 2013 Det kan jo være noe positivt for sønnen deres og iforhol til hvordan din helse blir er det jo ikke sikkert at du blir lik som sist Anonym poster: f85f5b870038dbb096284df0fa1ea426
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2013 #3 Skrevet 26. mars 2013 Har selv slåst med kreftsjukt barn men tapte kampen. Vart barre 3 år. Vart gravid samme mnd som han døde på. Fått 3 barn etter det og vert redd for at barna skulle få kreft. Er totalt redd når barna mine får feber er redd det er kreft på ferde. Det er barre å stå på. Anonym poster: 75fa23ec76d848108da882219305d0be
Evas cecilie Skrevet 26. mars 2013 #4 Skrevet 26. mars 2013 Jeg ville prøvd å få en baby til. Sønnen din trenger også søsken og familie. M tanke på kvalme og bekkenløsning ville jeg heller ha satt i gang med litt preventiv handling. Jeg leste en artikkel om kvalme i svangerskapet og hvordan du kunne redusere effekten av kvalmen via kosthold. Her mente de at hvis du i minimum 3 mnd før spiste minst 3 sjømatmåltider i uken og kuttet ned på fettinholdet i maten så ville det redusere kvalme. Og m bekkenløsningen ville jeg hørt med jordmor eller fysioterapaut om det er noen øvelser som kan trene opp bekkenet slik at du forhåpentlig ikke blir så dårlig. Uff dette ble langt. Men jeg synes det er bedre å legge det til rette slik at du kan prøve og gjør slik dere ønsker heller enn å la deg begrense. Krysser fingrene for sønnen din.
LykkeLiten2011 Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2013 Tusen takk til dere alle for gode tilbakemeldinger! Til anonym 13.37: Du har helt rett i at det ikke er sikkert at jeg vil få de samme svangerskapsplagene i et evt nytt svangerskap. Ingen svangerskap trenger å være helt like Jeg ser for meg at det hadde blitt veldig positivt for lillegull å bli storebror Til anonym 17.21: Så ufattelig trist å høre om gutten din! Jeg er så lei meg for at det ikke gikk bra :/ Jeg tror det må være alle foreldres verste mareritt å få et alvorlig sykt barn, å måtte se hvordan barnet kjemper og å oppleve at kreften får overtaket... Jeg skjønner så godt at du har vært veldig redd for de andre barna dine, og at du blir redd når barna blir febersyk. De skremmende tankene og vanskelige følelsene kommer tilbake, og man blir rett og slett livredd. Jeg tenker at jeg også kommer til å bli redd for dette hvis vi får flere barn. Takk for at du delte dette Stå på videredu også Til Evas Cecilie: Tusen takk for gode tips og råd! Det med bekkenløsning er jo faktisk noe jeg kan prøve å forebygge, slik at kanskje det ikke trenger å bli like ille som forrige gang. " jeg synes det er bedre å legge det til rette slik at du kan prøve og gjør slik dere ønsker heller enn å la deg begrense" Dette har du virkelig rett i! Det er så alt for lett å tenke på begrensningene...i alle fall når livet blir snudd på hodet. Vi har fått en ny "livsstil" med denne sykdommen, og vi må bare prøve å forme den slik vi ønsker og å tenke muligheter
Fiemamma Skrevet 27. mars 2013 #6 Skrevet 27. mars 2013 Jeg ble født etter intensiv hormonbehandling av mamma etter hun mistet sin første sønn bare 4 år gammel av leukemi. Sorgen var så intens at hu mista mens og eggløsning. Hu fikk en sønn til etter meg Følg hjertet ditt og gjør det som føles rett uten å analysere for mye og lenge. Det går nok hhelt fint skal du se Krysser alt jeg har for dere og ønsker sønnen din masse gooooood bedring <3
LillePerlen Skrevet 27. mars 2013 #7 Skrevet 27. mars 2013 Jeg tenker at dere må leve med sykdommen slik Den er, men skal den regjere over å styre livet dere mer Enn det den allerede gjør? Jeg syntes dere har den fulle tett i å ønske dere flere barn! Hvorfor skulle dere ikke det? Barn har godt av å få søsken:) Livet blir ikke alltid slik man har sett for seg, Men en viss påvirkningskraft har man! Er dere innstilt på at ett barn til går fint, så gjør det det! Litt lyspunkt opp i all denne "dritten" fortjener dere Virkelig!! Ta steget og lytt til hjertet! Der ligger svaret:)
LillePerlen Skrevet 27. mars 2013 #8 Skrevet 27. mars 2013 Beklager skrivefeil.. Ikke bare bare på mobiler:-/
LykkeLiten2011 Skrevet 28. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2013 Til Fiemor og LillePerlen: Tusen takk for virkelige gode tilbakemeldinger! Tusen takk for "god bedring" og "lykke til" ønskningene - det varmer Vi må rett og slett bare gjøre som dere sier; lytte til hjertet uten å overanalysere for mye, og uansett om livet ikke ble som ønsket så har vi jo faktisk uansett en relativ stor påvirkningskraft Vi foretrekker å si at vi har fått en ny livsstil etter at sønnen vår ble syk, og siden sykdommen vil følge oss i flere år framover. MEN vi kan alikevell forme den akkurat som vi ønsker det og sykdommen skal ikke få bestemme mer enn hva den allerede har gjort Det er godt å få litt hjelp til å bli minnet på dette, så takk for det Vi ønsker jo å starte prøvinga med nytt svangerskap, og jeg tror jammen at det blir ganske snart Og å slutte med denne spekuleringen og analyseringen, og bare "go for it"
LykkeLiten2011 Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. mai 2013 Hei igjen Jeg tenkte det kunne være litt morro med en liten oppdatering på dette innlegget! Etter fine tilbakemeldinger her inne og etter mye tenking så bestemte vi oss for at sykdommen ikke skal få bestemme mer enn hva den allerede gjør. Vi vil ikke la oss begrense mer enn høyst nødvending og vi har funnet ut at livet faktisk går videre. Vi har det faktisk rimelig godt og vi klarer å ha det bra med den nye "livsstilen". Det har gått fort i svingene og vi starter faktisk på 2 pp !!!!!! Det er utrolig spennende og vi er så glade for å kommet så langt i prosessen allerede Vi har ingen forventninger om at det "klaffer" med en gang, men håper alikevell at vi slipper å måtte vente så aaalt for lenge
LillePerlen Skrevet 9. mai 2013 #11 Skrevet 9. mai 2013 Å for en glad nyhet! Så godt dere har kommet til en avgjørelse dere begge er fornøyde med! Tror nok ikke det var så dumt. Setter fokuset litt over på noe annet også! Masse lykke til i prøvingen ! Er på vår 2 pp vi også<3
LykkeLiten2011 Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #12 Skrevet 9. mai 2013 Tusen takk LillePerlen Mye lykke til i prøvingen du også! Vi har noen spennende uker i vente
Fiemamma Skrevet 9. mai 2013 #13 Skrevet 9. mai 2013 Så bra!! Gratulerer med valget Sender deg masse babystøv Lykke til!!!
Evas cecilie Skrevet 10. mai 2013 #14 Skrevet 10. mai 2013 Nå ble jeg glad på dine vegne. :-) så bra. Krysser fingrene for at det skjer snart da. Vi prøver heftig fra neste mnd av. Nå har el vært men vi bruker ikke noe så hvem vet. Lykke til. :-) håper du holder oss oppdatert om hvordan d går videre.
LykkeLiten2011 Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 11. mai 2013 Takk for det Fiemamma og Evas Cecilie Håper det ble full klaff for dere Evas Cecilie! Jeg venter eggløsning i de kommende dagene og bruker CB eggløsningstester denne pp...håper det kan gi en indikator på syklusen Jeg har lyst til å bli med på en slik IKM tråd her inne, men er usikker i hvilken IKM uke jeg tilhører Første menstruasjonsdag i siste mens var 30 april...blir IKM i uke 22 riktig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå