Gå til innhold

Oppdragelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva feiler det egentlig broren min?

Var på besøk der søndag. Han har to sønner på 10 og 12 år. Vi spiller spill og koser oss, så begynner da disse to tantebarna mine å krangle.

Kaller hverandre "støgg" osv, uten at broren min reagerer i hele tatt!

Greit at søsken krangler altså. Disse to er ekstreme og eg tror jeg skjønner hvorfor. Man griper vel inn normalt?

Anonym poster: c88d9a2d304bbf2ed791e773ac54efbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke din sak dette

Anonym poster: 46946be3aec9b9edc432b7fcaec5d5d5

Skrevet

Kanskje broren din er så vant med krangling og stygge kommentarer at han ikke legger merke til det lenger?

Skrevet

Neida, slapp av.

Lurer bare på om det er normalt å akseptere slik snakk mellom søsken?

Hi

Gjest sussie77
Skrevet

Hadde det vært mine barn så hadde jeg nok sagt noe til de ja. Men er helt vanlig at søsken krangler. Jeg og broren min kranglet masse som små, og i 10-12 års alderen tror jeg det var på det verste.

Skrevet

er ikke din sak dette

Anonym poster: 46946be3aec9b9edc432b7fcaec5d5d5

Ok, Februargullet.

Anonym poster: 42281a8c8ee35bf688b6c1826fcf591d

Skrevet

Mine to eldste er nesten like gammel og de krangler også mye i perioder og kan da bli ufine med hverandre både verbalt og fysisk. De kan også være bestevenner i lange perioder og være veldig gode med hverandre. Vanligvis snakker jeg til dem når de blir ufine, spesielt når vi er ute blant folk, men dersom de er inne i en skikkelig krangleperiode så er det faktisk ikke alltid jeg orker å ta en kamp med dem dersom det "kun" hadde vært snakk om et par slengkommentarer.

Anonym poster: cffc40aeab69d9e8e35075a9b9a4529a

Skrevet

Det kan være mange grunner til dette. Det kan hende at broren din er en giddalaus slask som ikke gidder å oppdra barna sine, selvsagt. Det kan jo også hende at han har hørt dette så mange ganger at han velger å overhøre det når de har besøk, i stedet for å konfrontere barna og ta en oppvask med tilhørere. Det kan også hende at han av erfaring vet at konfliktnivået vil øke ytterligere dersom han blander seg inn, og derfor lar det være.

Skrevet

Mine barn krangler også, bare så det er sagt.

Men jeg visse ting har jeg nulltoleranse for, feks å kalle hverandre stygge ting, vold osv.

Disse guttene holder på som villmenn, kaller hverandre stygge, drittunger osv.

Jeg føler meg ekstremt streng når vi er sammen, siden jeg blir forbannet på deres oppførsel, når broren min ikke ser ut til å reagere i hele tatt.

Hi

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Mine barn krangler også, bare så det er sagt.

Men jeg visse ting har jeg nulltoleranse for, feks å kalle hverandre stygge ting, vold osv.

Disse guttene holder på som villmenn, kaller hverandre stygge, drittunger osv.

Jeg føler meg ekstremt streng når vi er sammen, siden jeg blir forbannet på deres oppførsel, når broren min ikke ser ut til å reagere i hele tatt.

Hi

Enig med deg, hi!

Jeg har to gutter som krangler opptil flere ganger om dagen. Noen ganger høres det ut som deprøver å drepe hverandre. Men de vet hvor grensa grensa går. Småknuffing og småkrangling er nå en ting, men slåssing og navnkalling? Nei, da blir det bråk med a mor.. Og det vet de godt. Jeg er beintøff på dette og slik oppførsel blir slått hardt ned på.

Søsken krangler og knuffer, men de skal allikevel ha respekt for hverandre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...