Gå til innhold

Må man motta barnetrygd?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mye mas som det er om den, så har jeg skjønt at jeg ikke trenger den. Merker ikke at den kommer på konto, og spare til barna gjør vi uansett.

Noen som vet om vi kan si at vi ikke trenger den? Tydeligvis mange som trenger den mer enn oss.

 

Anonym poster: f32cf8b105e9adb08a93cde612bf809a

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det er en ytelse som kommer uten at man søker, så jeg vet ikke om man rett og slett kan si den fra oss.

 

Men det er jo ikke verre enn at du lar den gå direkte til et godt formål da? Så slipper du å tenke mer på det :)

Skrevet

Det kan du helt sikkert, men det er ikke akkurat som om det er en annen som får den i stedet for deg, alle som har barn får den, og om du sier den fra deg så vil jo ikke nabodamas barnetrygd øke akkurat..

 

Anonym poster: a9330260a4932251200edf1738137c05

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Du kan godt overføre den til meg så slipper du både maset og pengene ;)

Skrevet

Skikkelig lur du.. Har du tenkt på at det blir et ganske stort beløp fremtid barnet er 18 år? Du har sikkert ikke spart " for mye" i forhold til å hjelpe barnet med studier eller bolig. Hvis det er tilfellet kan du jo evt gi det til noen som trenger det da eller veldedighet..

Skrevet

Oi noe så kvalmende.

 

Anonym poster: 360c26e3195414c5b84bcc19d35120f5

Skrevet

Så du tror at om du ikke vil ha den så finner Norge AS noen som trenger den mer og gir de til dem isteden?

 

Nei, da er det bedre å ta den imot og heller lage et fast trekk på kontoen din hver måned over til Fattigkassa eller noe sånt.

 

Anonym poster: b493d05dbae3f397f46c91853cbaba7e

Skrevet

Du kan gjerne føre den rett over til min konto altså, jeg sparer til ungen min men tar gjerne imot litt ekstra.

Da får han jo enda større pott, noe som er superflott! :D

 

Anonym poster: d4cdeff422292b87875ae3f05f87cb7a

Skrevet

Skikkelig lur du.. Har du tenkt på at det blir et ganske stort beløp fremtid barnet er 18 år? Du har sikkert ikke spart " for mye" i forhold til å hjelpe barnet med studier eller bolig. Hvis det er tilfellet kan du jo evt gi det til noen som trenger det da eller veldedighet..

 

Les hva jeg skriver. Vi sparer til barna uansett, og den summen er det dobbelte av barnetrygden.

 

Hi

 

Anonym poster: 1d453c781124804a94a2a39fa2b4d7d5

Skrevet (endret)

Skikkelig lur du.. Har du tenkt på at det blir et ganske stort beløp fremtid barnet er 18 år? Du har sikkert ikke spart " for mye" i forhold til å hjelpe barnet med studier eller bolig. Hvis det er tilfellet kan du jo evt gi det til noen som trenger det da eller veldedighet..

 

Les hva jeg skriver. Vi sparer til barna uansett, og den summen er det dobbelte av barnetrygden.

 

Hi

 

Anonym poster: 1d453c781124804a94a2a39fa2b4d7d5

Tror ikke barna blir lei seg om dere sparer litt til :) evnt kan du jo gi den til kirkens nødhjelp, Frelsesarmeen eller skaffe ett fadderbarn som dere kan engasjere deres unger i. Litt sånn "dette min kjære pode, dette barnet bor i Afrika og har ikke det du har, derfor gir vi barnetrygden din til dette barnet"

Endret av BareMas
Skrevet

Jeg ville gitt den til et godt formål :)

Skrevet

Hvorfor er innlegget kvalmt? Fordi hun ikke er avhengig av barnetrygd? Ærlig talt. Hør med nav om man kan si den fra seg. Ellers kan du jo få en liten hær av fadderbarn eller noe? :-) Selv er jeg ganske avhengig av denne omtalte trygden så her går den til sluket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...