Anonym bruker Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Jeg vil ut av ekteskapet, mannen ikke. Han har behandlet meg dårlig i mange, mange år, og pga dette har jeg ikke følelser igjen. Han sier at jeg er egoistisk som vil ut, og at han tenker i det minste på barnets beste. Han tror ikke barnet vil merke noe; "han har ikke tatt skade av det til nå" (2,5 år), men om vi ikke hadde barn ville han ikke blitt, sier han. Hvordan skal man reagere på noe sånt? Er det rett av meg å bare bli? Er det egoistisk å gå når han absolutt ikke har vist noen vilje til å fikse ting i mange år (før nå som han sier han plutselig vil, men fortsatt ikke faktisk har forstått, eller vil innrømme hva han har gjort mot meg)? Burde jeg heller bli for barnet? Anonym poster: 5aba8d66b135e224c1aec8a179546f4d
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 26. mars 2013 #2 Skrevet 26. mars 2013 Han har behandlet deg dårlig og du er den som er egoistisk. God logikk på den mannen der. Løp mens du kan og mens barnet enda er liten!
Toocute Skrevet 26. mars 2013 #3 Skrevet 26. mars 2013 Barnet vil nok legge merke til at dere nok ikke har det fult så godt sammen. Kom deg ut å bli lykkelig. Lykkelige foreldre gir lykkelige barn!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2013 #4 Skrevet 26. mars 2013 Takk for svar. Det er bare så jævlig vanskelig når han gjør alt han kan for å hindre meg i å komme meg ut. Anonym poster: d247a2f0e736f49a5be0c0175ab8c304
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2013 #5 Skrevet 26. mars 2013 Selvfølgelig kan du ikke bli i et forhold hvor du blir behandlet dårlig. Og det sønnen deres evt lærer er å behandle sin egen partner dårlig, så dette gjør du også for at han skal få et bedre syn på livet. og verden. Bestill deg alenetime på Familievernkontoret for å høre hvordan du bør gå frem når partner er kontrollerende og nekter å slippe deg ut av forholdet. Gjør dette så ryddig som mulig, lykke til! Anonym poster: 684ca16d987619c948735de7bb825cb8
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2013 #6 Skrevet 26. mars 2013 Bestill samtale på Familievernkontoret! Si det som det er -gjerne ved å eksemplifisere- hvorfor du føler at du er behandlet dårlig og hvorfor du vil gå. At du har forsøkt x ant ganger å hjelpe ham med å få til en endring, men at nå er nok nok. Det er utrolig hvor mye lettere det er å snakke der, for man er litt 'forpliktet' til å svare når det sitter en kvalifisert person og hører på hva du/dere har å si. Dette vil kanskje være med på å åpne øynene hans og innse at du faktisk ikke HAR det godt med ham og at han dermed vil 'slippe' deg lettere.. Jeg synes ikke du skal være med en mann som ikke vil deg godt, men for barnets fremtid og for deres videre samarbeid, så bør du tenke litt 'taktisk'. Barn tar ikke skade av et 'normalt' (hva nå det enn er..) samlivsbrudd, men de kan ta skade av et dårlig klima/ samarbeid mellom foreldrene etter bruddet. Å være sammen kun for barnets skyld er ikke noe godt argument, for det minste barna trenger er å vokse opp med en mor og far som ikke er glade i hverandre. Dere er barnas største rollemodeller og hvordan skal de da vite hvordan et godt samliv er om deres samliv er alt annet enn et godt samliv..? Jeg ønsker deg lykke til! Anonym poster: 5e53e62fb3257820c1b1d19d6be17694
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2013 #7 Skrevet 26. mars 2013 Selvsagt sier han det, han bruker det han kan for å få deg til å bli. Det er jo ikke han som har det dårlig i forholdet og vil ut av det. Anonym poster: ccfa22b839258e400cacb55618fa9890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå