Anonym bruker Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Jada, jeg vet det egentlig er opp til meg helt og holdent å bedømme, men er litt usikker på... Har et barn som har vært i litt dårlig form i noen dager, hoster litt, litt snørrete, klager på vondt i hode og i går kom feberen Barnet sier at det gjør vondt å tisse... Er litt usikker på om det er fordi jeg spurte om det eller om det er reelt... Tisser tidvis ofte, men det har sammenheng med væskeinntaket... Kan jo være at barnet bare er slitent eller så kan det være uvi.. Legekontoret vårt er oppe til onsdag, men etter det så er det legevakt dobbelt så langt unna... Skal jeg ringe i dag eller skal vente å se ann til evt tre dager med feber altså torsdag? Hva ville du ha gjort? De åpner ikke før kl 9 så jeg har god til på å bestemme meg... Anonym poster: ba3854ba77cff6802196bde779413ac8
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 26. mars 2013 #3 Skrevet 26. mars 2013 Du trenger kanskje ikke engang legetime for å få sjekket urinprøven? Jeg hadde tatt kontakt med legekontoret i dag, uvi skal ikke være ubehandlet - i tillegg er det jo kjempevondt!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2013 #4 Skrevet 26. mars 2013 Skal man ikke vente til 3 dager med feber før man kontakter lege? Det er egentlig der hele usikkerheten ligger... Tenkt om jeg stjeler tiden til noen som virkelig er syke? Eller enda verre, tenkt om det barnet mitt virkelig er sykt og jeg overser det... Alt man skal bekymre seg for... Skal ringe å høre om legen evt sekretæren evt kan teste for uvi når de åpner.. Anonym poster: e0c4b34c573e2ca65dc67d374b70417c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2013 #5 Skrevet 26. mars 2013 I forhold til feber, hoste synes jeg ikke det er noe grunn til å kontakte lege. Influensa går fortsatt, og det er nok stor sannsynlighet for virus. I forhold til det med tissing, så er det jo bare til å ta en urinprøve av barnet og levere på legekontoret. Du trenger ikke å ringe først, bare forklar dette med at barnet klager på vondt når det tisser. Så lenge barnet har symptomer så tar de i mot den. Den kan de analysere i løpet av 2 min, og er det utslag så er de nødt til å la deg komme inn til lege. Hilsen spl som jobber på legekontor :-) Anonym poster: 883d82045b615d7b98de5a6cde2e5e26
Lykke~liten Skrevet 26. mars 2013 #6 Skrevet 26. mars 2013 ta kontakt i dag å få barnet sjekket.. så slipper du å evt stresse med legevakt i påsken. det skader ikke! blir sikkert lettere for deg, og så får du jo bekreftet hva det er...
Musemorbr / Skrevet 26. mars 2013 #7 Skrevet 26. mars 2013 Hvis det er uvi kan venting føre til nyrebekkenbetennelse. Den sjansen hadde ikke jeg tatt, for det er faktisk grusomt smertefult.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå