Gå til innhold

Dere som sier det bare er å dra fra mannen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest en tråd i dag skjønner jeg at det er enda vanskeligere enn jeg trodde.

Det er ikke bare å ta med barna og forlate.

Jeg kan ikke bevise her og nå hvorfor ungene ikke skal være igjen hos han. Kan ikke anmelde mannen for elendig teft for oppdragelse, roping og kjefting.

Så da står jeg igjen med at han må godkjenne at jeg og ungene flytter, og det kommer han ALDRI til å gjøre.

Ikke fordi han vil ha meg her, og ikke fordi han ønsker alt arbeidet med barna alene. Men fordi han vil ha kontroll!

Så...hva gjør man?

Anonym poster: 3ed41204cc266bcd6b6c8a1277052309

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakker du nå om å få full foreldrerett? for han trenger ikke å "godkjenne" at du flytter, barnas samvære blir avgjort ved mekling. hvis dere ikke blir enige ved mekling blir en foreløpig avtale (somregel 50-50) satt ned frem til saken kommer opp for retten....

Anonym poster: cb3aad41d48d361a42057c527f32dcc5

Skrevet

snakker du nå om å få full foreldrerett? for han trenger ikke å "godkjenne" at du flytter, barnas samvære blir avgjort ved mekling. hvis dere ikke blir enige ved mekling blir en foreløpig avtale (somregel 50-50) satt ned frem til saken kommer opp for retten....

Har man delt foreldreansvar og daglig omsorg må begge signere flyttemelding for barna. Flytter mor uten at far signerer for barna, vil de regnes som bosatt i det felles hjemmet uansett. Dermed har plutselig far daglig omsorg, siden mor ikke bor der.

Anonym poster: fc31fdf8525e590eacbf0b17d1869de8

Skrevet

For det første: Det blir som regel aldri 50/50 ved mekling når man ikke kommer frem til en avtale. Det er bare tull! Klarer man ikke å bli enige iløpet av den ene timen så får man tilbud om flere timer slik at man kan komme til en løsning. Retten kan også beordre foreldrene til mer mekling før de får ta saken til retten.

Hvor barna skal bo og ha adresse må du og far bli enige om på meklingen. Det er det mekling er til for: At foreldre skal komme frem til en løsning som er god for barna og en løsning som begge foreldrene kan leve med.

Anonym poster: f36014c9ce25d6e662564b89ccfe7cc1

Skrevet

Etter å ha lest en tråd i dag skjønner jeg at det er enda vanskeligere enn jeg trodde.

Jeg kan ikke bevise her og nå hvorfor ungene ikke skal være igjen hos han. Kan ikke anmelde mannen for elendig teft for oppdragelse, roping og kjefting.

Så da står jeg igjen med at han må godkjenne at jeg og ungene flytter, og det kommer han ALDRI til å gjøre.

Ikke fordi han vil ha meg her, og ikke fordi han ønsker alt arbeidet med barna alene. Men fordi han vil ha kontroll!

Så...hva gjør man?

Ja, jeg hiver meg på og lurer på det samme. Det føles som at jeg lar barnet mitt i stikken om han får henne halve tiden. Han er ikke egentlig interessert, men vil det for syns skyld, fasade og sånt. Det blir garantert rettssak, noe jeg ikke hverken har råd til eller tar sjansen på. Han er voldelig mot meg og har før vært anmeldt for vold mot samboer, men det skulle ikke forundre meg om han hadde manipulert dommere og sakkyndig enda en gang:(

Anonym poster: 6d9b80bd8ec7dcbbe91feb5ad2bc5dd0

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Hvor i alle dager har du dette fra? Fvk har ingen makt til å bestemme samværet, så om man ikke blir enige om samværet vil barna bli hos drn med hovedomsorg/beholde samværet slik det er i dag fram til en evnt rettssak. Og sev ikke en domstol dømmer delt omsorg for barn under 7 år, og selv da skal det MYE til for foreldre å få delt omsorg!

Ikke uttal deg og gi råd som ikke stemmer når du ikke aner hva du snakker om, vær så snill!! Jeg var igjennom dette seneste i november og delt omsorg var aldri et alternativ engang. Ikke for verken meg, fvk eller tingretten...

Skrevet

Så...hva gjør man?

Ja, jeg hiver meg på og lurer på det samme. Det føles som at jeg lar barnet mitt i stikken om han får henne halve tiden. Han er ikke egentlig interessert, men vil det for syns skyld, fasade og sånt. Det blir garantert rettssak, noe jeg ikke hverken har råd til eller tar sjansen på. Han er voldelig mot meg og har før vært anmeldt for vold mot samboer, men det skulle ikke forundre meg om han hadde manipulert dommere og sakkyndig enda en gang:(

Slapp helt av! Både dommere og sakkyndige er godt utdannet og klarer GLATT å gjennomskue løgner. Eksen min var verdens hyggeligste person under møtet med sakkyndig, men allikevel fortalte hun meg at "han satt her og var DET offeret" og så lo hun.. Hun gjennomskuet han kjapt, og etter en prat med meg fikk hun bekreftet konklusjonen sin ;)

Anonym poster: f1f4f70f6da65dd33f90919eceacf79e

Skrevet

Så...hva gjør man?

Slapp helt av! Både dommere og sakkyndige er godt utdannet og klarer GLATT å gjennomskue løgner. Eksen min var verdens hyggeligste person under møtet med sakkyndig, men allikevel fortalte hun meg at "han satt her og var DET offeret" og så lo hun.. Hun gjennomskuet han kjapt, og etter en prat med meg fikk hun bekreftet konklusjonen sin ;)

Anonym poster: f1f4f70f6da65dd33f90919eceacf79e

Jeg håper virkelig du lyver nå! Det der er så alvorlig at jeg får frysninger!! Jeg har helt motsatt erfaring! Rettssystemet vil du ikke inn i! Om du mener du må, ville jeg skaffer bevis før jeg dro.

Anonym poster: a4db12b0e0373b66f887e80ac2eabbab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...