Gå til innhold

Ritalin så ikke ut til å være noe treff allikevel:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen virket så positiv og nesten sikker på at vi kom til å merke bedring. Merker han ikke klør i kroppen, plukker like mye, fjaser mindre. Men kjenner jo ikke igjen gutten. Han virker trist, mistet matlyst, sliter med hodepine, hallusinasjon (snakker om at ting ser små ut) og har masse mareritt. Satt oppe hos han mens han sov, og han var så urolig, rykket konstant i ansiktet. Magesmerter så han våkner om natten og krøker seg:-( huff, hva er det jeg har puttet i den stakkars gutten? Vil de presse på oss å teste ut de andre merkene og?

Anonym poster: e7a9ac2d2754d069668f169df2f47a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt at man tester flere typer for å se hvilken som kan virker best evt.

Det forresten også forskjell på ritalin tabletter og kapsler. Datteren min fikk bivirkninger på tablettene, men med kapslene har hun ingen og de fungerer fint.

Også normalt at man går opp og ned i dose for å se hva som evt gir mest effekt.

Hvilken dose går han på?

Anonym poster: 429f6441995498a13929274eb9853ad9

Skrevet

Andre merker kan virke helt ulikt på barnet. Når det er sagt så er det ingen som kan tvinge dere til medisinering om dere som foreldre nekter. Jeg ville likevel gitt det en fair sjanse om barnet er veldig plaget i utgangspunktet.

Anonym poster: 47d78d3c3b28b7e6b800589a7c57c723

Skrevet

det er bivirkninger men hadde tatt en prat med legen jeg og bedt han om å skrive ut concerta til dere.

legen ville ikke skrive ut ritalin til vårt barn.

concerta fungerer supert. hadde litt bivirkninger som magevondt og liten matlyst i begynelsen men det ga seg etter noen uker .

ta det opp med legen.

Anonym poster: 46f0499b818bf4c3899aa0267a4c76d2

Skrevet

Helt normalt at man tester flere typer for å se hvilken som kan virker best evt.

Det forresten også forskjell på ritalin tabletter og kapsler. Datteren min fikk bivirkninger på tablettene, men med kapslene har hun ingen og de fungerer fint.

Også normalt at man går opp og ned i dose for å se hva som evt gir mest effekt.

Hvilken dose går han på?

Anonym poster: 429f6441995498a13929274eb9853ad9

Kapsel. Kun 20, skal egentlig opp i 40. Får så vondt av han. Skal vel ikke være sånn?

Skrevet

det er bivirkninger men hadde tatt en prat med legen jeg og bedt han om å skrive ut concerta til dere.

legen ville ikke skrive ut ritalin til vårt barn.

concerta fungerer supert. hadde litt bivirkninger som magevondt og liten matlyst i begynelsen men det ga seg etter noen uker .

ta det opp med legen.

Anonym poster: 46f0499b818bf4c3899aa0267a4c76d2

Takk for svar. Tror det er neste skritt.

Skrevet

ritalin funka ikke på min nevø, han mista matlyst, fikk selvmordstanker i en alder av 7 år, ville bare sitte alene i en krok og var veldig redd og usikker for alt. De prøvde ett annet merke, husker ikke hva, det slapp han de bivirkningene av men var fortsatt altfor hyper. så nå går han på en blanding av 2 typer, ritalin pluss den andre, lav dose av begge. og det funker supert, han er som en ny gutt, mye roliger og blir ikke så fort sinna og frustrert. så anbefaler å prøve andre typer :-)

Anonym poster: 1dc6b0eed782b2577f98ced140e30060

Skrevet

Hvilke type ritalin bruker dere?og hvilke dose?

Jenta mi brukte conserta først,den laveste dosen virka ikke og den mellomste dosen ble for høy.

Nå går hun på Ritalin depo kapsel 20mg,og den virker fint på henne,hun hadde dårlig matlyst første 2ukene,men nå spiser hun bra.Og hun har ticks som bivirkning iform av hosting/kremting,men heller det enn raseriannfal,ukontrolert munnbruk,og dårlg konsentrasjon .

Hun går itilegg på diett,får ikke reine melkeprodukt og tilsatt sukker i hverdagen.Får av å til i helger og ferier.

Så vil du ikke putte i medisiner bør du vurdere diett,og eye-q kapsler( helsekost produkt,som har dokumentert effekt på barn m bla ADHD)

Anonym poster: 5ab274b166b3c2f22a986c1e4d973f39

Skrevet

Hvilke type ritalin bruker dere?og hvilke dose?

Jenta mi brukte conserta først,den laveste dosen virka ikke og den mellomste dosen ble for høy.

Nå går hun på Ritalin depo kapsel 20mg,og den virker fint på henne,hun hadde dårlig matlyst første 2ukene,men nå spiser hun bra.Og hun har ticks som bivirkning iform av hosting/kremting,men heller det enn raseriannfal,ukontrolert munnbruk,og dårlg konsentrasjon .

Hun går itilegg på diett,får ikke reine melkeprodukt og tilsatt sukker i hverdagen.Får av å til i helger og ferier.

Så vil du ikke putte i medisiner bør du vurdere diett,og eye-q kapsler( helsekost produkt,som har dokumentert effekt på barn m bla ADHD)

Anonym poster: 5ab274b166b3c2f22a986c1e4d973f39

Takk. Har vurdert å teste ut eye q, går allerede på gluten og melkefri diett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...