Sølvpanter Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Vi allergitestet ene gutten vår i høst fordi vi hadde mistanke om allergi mot hund og hest. Det stemte, men han slo i tillegg kraftig ut på katt og legen kalte det "aggressivt allergisk mot katt" og sa at han bør ikke en gang gå inn i et hus der det finnes katter. Vi ble veldig forundret. Bare uken i forveien hadde han vært daglig borte hos en liten venninne og kost med kattungene der uten å reagere i det hele tatt. Han har også kost og klappet på flere katter siden. Senest i dag var han inne hos en kamerat som hadde fått katt og hadde kost masse med den uten å reagere det minste. Kan testen ha vært feil? Med f.eks hest så reagerer han tydelig ved å bli rød og hoven på øynene og at de renner, han nyser, blir snørrete osv.
smurfis Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Det kommer noen ganger an på hva slags katt det er. Jeg er veldig, veldig allergisk mot korthårede katter, men ikke like mye mot langhårede katter. Når det er sagt så svarte jeg vel egentlig ikke på spørsmålet ditt, for det kan jeg ikke svaret på
Sølvpanter Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2013 Det kommer noen ganger an på hva slags katt det er. Jeg er veldig, veldig allergisk mot korthårede katter, men ikke like mye mot langhårede katter. Når det er sagt så svarte jeg vel egentlig ikke på spørsmålet ditt, for det kan jeg ikke svaret på Jeg antar det er snakk om normale huskatter. Altså sånne som man gir bort på finn.no og er blandinger av alt mulig
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Jeg har snakket med en lege om det samme og han sier at de testene er ikke helt til å stole på. Han sa at det kan slå ut skalldyrallergi på en test, men så har man allikevel spist skalldyr hele sitt liv uten å bli syk. Og hans råd var at man må bare prøve seg fram. Anonym poster: a7109c0b271d99345c9e6f98f783c642
Sølvpanter Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2013 Jeg har snakket med en lege om det samme og han sier at de testene er ikke helt til å stole på. Han sa at det kan slå ut skalldyrallergi på en test, men så har man allikevel spist skalldyr hele sitt liv uten å bli syk. Og hans råd var at man må bare prøve seg fram. Anonym poster: a7109c0b271d99345c9e6f98f783c642 Litt av grunnen til at jeg spør er at jeg alltid har hatt lyst på katt, men slo det jo fra meg når han testet positivt allergisk mot katt. Nå lurer vi jo litt da. Er det noen måte å bli sikker på tror du?
Balumpalump Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Jeg slo ut på egg. Har aldri hatt noe problem med egg, spist egg i alle former (til og med rått). Det jeg derimot er allergisk for/har en allergisk reaksjon på er penicilin. Har jeg gått på penicilin-kur, så slår jeg ut på egg... Kanskje gutten din reagerte på katt når han var "slått ut" av hund og hest? Dvs når kroppen er i høygir og reagerer på hund, så tar den like gjerne med katt i samme slengen Også finnes det delvis allergivennlige katter som sphynx og devon rex
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Noen reagerer ikke på feks. korthårete katter... Eller kanskje det er "stille før stormen"? Datteren min reagerte nesten ikke i begynnelen, men nå ser hun ikke ut om hun er i nærheten av katt. Anonym poster: 11d1c6c210c4821b8e08e90b43c0bab7
Sølvpanter Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2013 Noen reagerer ikke på feks. korthårete katter... Eller kanskje det er "stille før stormen"? Datteren min reagerte nesten ikke i begynnelen, men nå ser hun ikke ut om hun er i nærheten av katt. Anonym poster: 11d1c6c210c4821b8e08e90b43c0bab7 Det kan jo godt være. Hest har han reagert på "alltid", mens hund begynte han med for et par år siden. Med hund har det faktisk blitt bedre, altså han reagerer mindre nå enn tidligere. F.eks kunne han ikke overnatte hos svigerinnen min som har hund for 1,5 år siden uten å ta to allergitabletter for dagen og skrubbe hendene etter å ha tatt i hunden og likevel klødde han litt, mens nå tar han ikke tabletter og reagerer bare av og til bitte litt. Tror jeg skal prøve ut litt mer med katt jeg. Får snuse opp hvem som har katter av vennene hans og spørre foreldrene om gutten vår kan få kose litt ekstra med dem og se hvordan det går. Eller er det kanskje ikke så lurt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå