Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Er 38+4 etter UL-termin og 39+4 etter menstermin, som stemte med tidlig UL-termin og tidspunktet for eggløsning. Går konstant med veldig vonde kynnere/modningsrier, verst om natta sånn at jeg ikke sover. Jordmora sjekket åpning i dag, og sa at livmormunnen var myk, men helt lukket enda. Og at det kan hende at jeg går full overtid, altså 4 uker til med sånne kynnere/rier. Hadde utslag på +3 på proteiner, så jordmor trodde jeg kunne ha en UVI som ga meg disse riene. Men altså, kan UVI for det første forløpe helt symptomfritt OG gi rier med 10-15 min mellom hele døgnet? Et annet spørsmål - har noen av dere gått fra å være umoden til moden på noen dager ved å ha masse rier? Frister overhode ikke å gå slik til 22. april... Symfysemål ligger i tillegg høyt over streken, og de andre barna jeg har ble født veldig store. Anonym poster: 41f7fdb117e552187d56d158633d4ae2
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 UVI kan forløpe symptomfritt i svangerskap, men bør behandles. Jeg regner med du fikk sjekket blodtrykket og at det var normalt? Du bør uansett en tur til legen med +3 på proteiner. Anonym poster: 2dd8cb1dc95109047dd5b07f8db74f5a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 UVI kan forløpe symptomfritt i svangerskap, men bør behandles. Jeg regner med du fikk sjekket blodtrykket og at det var normalt? Du bør uansett en tur til legen med +3 på proteiner. Anonym poster: 2dd8cb1dc95109047dd5b07f8db74f5a Legen har ventetid på 3 uker, og da har jeg forhåpentligvis født. Men skal dra på labben imorgen og ta en urinprøve HI Anonym poster: 41f7fdb117e552187d56d158633d4ae2
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Alle leger skal ha akuttimer, og du kvalifiserer til en slik om du går med en infeksjon. Anonym poster: 2dd8cb1dc95109047dd5b07f8db74f5a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #5 Skrevet 25. mars 2013 Og blodtrykket SKAL sjekkes hos høygravide med +3 på proteiner. Anonym poster: 2dd8cb1dc95109047dd5b07f8db74f5a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Og blodtrykket SKAL sjekkes hos høygravide med +3 på proteiner. Anonym poster: 2dd8cb1dc95109047dd5b07f8db74f5a Blodtrykket var lavt, men har fått noe mer vann i kroppen enn det jeg hadde før. HI Anonym poster: 41f7fdb117e552187d56d158633d4ae2
Sølvpanter Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Med nr 4 var jeg inne til lege 3 dager over termin og fikk beskjed om jeg var ganske umoden og hadde ikke en gang 1 cm åpning. Hadde da, som deg, gått med kynnere og smårier i evigheter og hadde født store barn før, så var veldig lei meg og deppa. Kl 01.47 på den fjerde dagen over termin lå jeg og koste med min nyfødte datter! Så det løste seg greit. Det går altså an at det går fort selv om man er umoden og ikke har noe videre til åpning.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #8 Skrevet 25. mars 2013 Med nr 4 var jeg inne til lege 3 dager over termin og fikk beskjed om jeg var ganske umoden og hadde ikke en gang 1 cm åpning. Hadde da, som deg, gått med kynnere og smårier i evigheter og hadde født store barn før, så var veldig lei meg og deppa. Kl 01.47 på den fjerde dagen over termin lå jeg og koste med min nyfødte datter! Så det løste seg greit. Det går altså an at det går fort selv om man er umoden og ikke har noe videre til åpning. Takker for oppmuntrende historie. Begynner å miste motet av å ikke sove, ha masse rier hele tiden og risikere å gå 16 dager over termin. HI Anonym poster: 41f7fdb117e552187d56d158633d4ae2
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 Jeg var ikke moden på kontroll på en fredag. På mandagen, etter en helg med masse små-rier, kom hun 1 uke før termin Trenger ikke å gå over tiden selv om du ikke er moden idag. Ville uansett tatt meg en tur til legen med 3+ protein. Anonym poster: 0eb2c9022a5cf175ed2c90b7107c3388
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #10 Skrevet 25. mars 2013 Jeg var ikke moden på kontroll på en fredag. På mandagen, etter en helg med masse små-rier, kom hun 1 uke før termin Trenger ikke å gå over tiden selv om du ikke er moden idag. Ville uansett tatt meg en tur til legen med 3+ protein. Anonym poster: 0eb2c9022a5cf175ed2c90b7107c3388 Er også veldig plaget med sopp, har vært det i ukesvis og canesten hjelper ingenting. Klør meg nesten ihjel hver dag, jordmora mente at det KUNNE være på grunn av soppen, men at det var verdt en sjekk. Så skal ringe imorgen og spørre om de har ledig time på laben. HI Anonym poster: 41f7fdb117e552187d56d158633d4ae2
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #11 Skrevet 25. mars 2013 Men altså... Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter. De fleste har svart at du bør komme deg til legen, det er ikke tilfelle at det er tre uker ventetid når det er akutt, og skulle det være helt umulig så får du gå til legevakten. Man får gjerne uvi av sopp, like fullt må det behandle Er 38+4 etter UL-termin og 39+4 etter menstermin, som stemte med tidlig UL-termin og tidspunktet for eggløsning. Går konstant med veldig vonde kynnere/modningsrier, verst om natta sånn at jeg ikke sover. Jordmora sjekket åpning i dag, og sa at livmormunnen var myk, men helt lukket enda. Og at det kan hende at jeg går full overtid, altså 4 uker til med sånne kynnere/rier. Hadde utslag på +3 på proteiner, så jordmor trodde jeg kunne ha en UVI som ga meg disse riene. Men altså, kan UVI for det første forløpe helt symptomfritt OG gi rier med 10-15 min mellom hele døgnet? Et annet spørsmål - har noen av dere gått fra å være umoden til moden på noen dager ved å ha masse rier? Frister overhode ikke å gå slik til 22. april... Symfysemål ligger i tillegg høyt over streken, og de andre barna jeg har ble født veldig store. Anonym poster: 41f7fdb117e552187d56d158633d4ae2 s. Du får medisiner, men du blir nok ikke satt i gang pga dette. Ja, UVI kan forløpe helt symptomfritt, særlig i svangerskap. Dette skal behandles, så du bør gå til legen. Det at det er tre uker ventetid er bare tull, alle legekontor har akutt-timer. Skulle det være kliss umulig å få time, så drar du til legevakten. Behandling må du ha! Jeg skjønner at du er lei, men sånn er det dessverre å gå gravid, tro meg, jeg har gått tre ganger, og første gang var jeg tre uker på overtid. Jeg syns også det er bedre at jordmor sier at du KAN går full overtid, enn at hun sier at du kommer til å føde i morgen. For du KAN faktisk gå full overtid, selv om du ikke har lyst (Du KAN selvsagt være i fødsel allerede også, begge scenarioer er like sannsynlige) Sopp kan gi UVI og omvendt, like fullt må det behandles. Mulig masriene gir seg når du får bukt med UVI'en. Anonym poster: c94ec346439a45ca9aa676e982de3d54
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #12 Skrevet 25. mars 2013 Jeg gikk fra helt lukket til 2 cm på en dag. Var ikke antydning til action på første kontroll.. Anonym poster: ea0af76aeabd3e4f0bfd4c3e7c89b71b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #13 Skrevet 25. mars 2013 Men altså... Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter. De fleste har svart at du bør komme deg til legen, det er ikke tilfelle at det er tre uker ventetid når det er akutt, og skulle det være helt umulig så får du gå til legevakten. Man får gjerne uvi av sopp, like fullt må det behandle Er 38+4 etter UL-termin og 39+4 etter menstermin, som stemte med tidlig UL-termin og tidspunktet for eggløsning. Går konstant med veldig vonde kynnere/modningsrier, verst om natta sånn at jeg ikke sover. Jordmora sjekket åpning i dag, og sa at livmormunnen var myk, men helt lukket enda. Og at det kan hende at jeg går full overtid, altså 4 uker til med sånne kynnere/rier. Hadde utslag på +3 på proteiner, så jordmor trodde jeg kunne ha en UVI som ga meg disse riene. Men altså, kan UVI for det første forløpe helt symptomfritt OG gi rier med 10-15 min mellom hele døgnet? Et annet spørsmål - har noen av dere gått fra å være umoden til moden på noen dager ved å ha masse rier? Frister overhode ikke å gå slik til 22. april... Symfysemål ligger i tillegg høyt over streken, og de andre barna jeg har ble født veldig store. Anonym poster: 41f7fdb117e552187d56d158633d4ae2 s. Du får medisiner, men du blir nok ikke satt i gang pga dette. Ja, UVI kan forløpe helt symptomfritt, særlig i svangerskap. Dette skal behandles, så du bør gå til legen. Det at det er tre uker ventetid er bare tull, alle legekontor har akutt-timer. Skulle det være kliss umulig å få time, så drar du til legevakten. Behandling må du ha! Jeg skjønner at du er lei, men sånn er det dessverre å gå gravid, tro meg, jeg har gått tre ganger, og første gang var jeg tre uker på overtid. Jeg syns også det er bedre at jordmor sier at du KAN går full overtid, enn at hun sier at du kommer til å føde i morgen. For du KAN faktisk gå full overtid, selv om du ikke har lyst (Du KAN selvsagt være i fødsel allerede også, begge scenarioer er like sannsynlige) Sopp kan gi UVI og omvendt, like fullt må det behandles. Mulig masriene gir seg når du får bukt med UVI'en. Anonym poster: c94ec346439a45ca9aa676e982de3d54 Problemet mitt er at jeg ikke aksepterer å gå 16 dager over når resten av landet praktiserer 11 dager og de to andre barna var store og vanskelige å få ut. Har også gått over med nr 1, og ikek noe jeg ønsker nå med nr 3. Morkaka med nr 1 var helt forkalket, ungen hadde hodeomkrets på 39 og helt skrukkete. Rart at de ikke vurderer individuelt og vil heller at mor er helt utslitt av maserier i flere uker og kanskje ikke klarer fødselen og trenger KS, enn å sette henne i gang for eksempel 1 uke over termin. HI Anonym poster: 41f7fdb117e552187d56d158633d4ae2
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #14 Skrevet 25. mars 2013 Men altså... Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter. De fleste har svart at du bør komme deg til legen, det er ikke tilfelle at det er tre uker ventetid når det er akutt, og skulle det være helt umulig så får du gå til legevakten. Man får gjerne uvi av sopp, like fullt må det behandle Er 38+4 etter UL-termin og 39+4 etter menstermin, som stemte med tidlig UL-termin og tidspunktet for eggløsning. Går konstant med veldig vonde kynnere/modningsrier, verst om natta sånn at jeg ikke sover. Jordmora sjekket åpning i dag, og sa at livmormunnen var myk, men helt lukket enda. Og at det kan hende at jeg går full overtid, altså 4 uker til med sånne kynnere/rier. Hadde utslag på +3 på proteiner, så jordmor trodde jeg kunne ha en UVI som ga meg disse riene. Men altså, kan UVI for det første forløpe helt symptomfritt OG gi rier med 10-15 min mellom hele døgnet? Et annet spørsmål - har noen av dere gått fra å være umoden til moden på noen dager ved å ha masse rier? Frister overhode ikke å gå slik til 22. april... Symfysemål ligger i tillegg høyt over streken, og de andre barna jeg har ble født veldig store. Anonym poster: 41f7fdb117e552187d56d158633d4ae2 s. Du får medisiner, men du blir nok ikke satt i gang pga dette. Ja, UVI kan forløpe helt symptomfritt, særlig i svangerskap. Dette skal behandles, så du bør gå til legen. Det at det er tre uker ventetid er bare tull, alle legekontor har akutt-timer. Skulle det være kliss umulig å få time, så drar du til legevakten. Behandling må du ha! Jeg skjønner at du er lei, men sånn er det dessverre å gå gravid, tro meg, jeg har gått tre ganger, og første gang var jeg tre uker på overtid. Jeg syns også det er bedre at jordmor sier at du KAN går full overtid, enn at hun sier at du kommer til å føde i morgen. For du KAN faktisk gå full overtid, selv om du ikke har lyst (Du KAN selvsagt være i fødsel allerede også, begge scenarioer er like sannsynlige) Sopp kan gi UVI og omvendt, like fullt må det behandles. Mulig masriene gir seg når du får bukt med UVI'en. Anonym poster: c94ec346439a45ca9aa676e982de3d54 Problemet mitt er at jeg ikke aksepterer å gå 16 dager over når resten av landet praktiserer 11 dager og de to andre barna var store og vanskelige å få ut. Har også gått over med nr 1, og ikek noe jeg ønsker nå med nr 3. Morkaka med nr 1 var helt forkalket, ungen hadde hodeomkrets på 39 og helt skrukkete. Rart at de ikke vurderer individuelt og vil heller at mor er helt utslitt av maserier i flere uker og kanskje ikke klarer fødselen og trenger KS, enn å sette henne i gang for eksempel 1 uke over termin. HI Anonym poster: 41f7fdb117e552187d56d158633d4ae2 Ser nå at innlegget mitt var fullstendig kaotisk. Har ikke noe problem med å forstå tankegangen din, men dette får du ikke gjort noe med i løpet av de ukene uansett. Med mindre du drar et annet sted for å føde. Her er det en fordel å gjøre noe med innstillingen din. Du kan selvsagt be om et møte med sykehuset og prøve å på en saklig måte legge frem din sak. Mulig det hjelper. Jeg er for øvrig enig i at overtid er en uting Uansett så MÅ du få behandling for UVI'en. Den kan være farlig om den ikke blir fjernet. Anonym poster: c94ec346439a45ca9aa676e982de3d54
mbea Skrevet 25. mars 2013 #15 Skrevet 25. mars 2013 Er 38+4 etter UL-termin og 39+4 etter menstermin, som stemte med tidlig UL-termin og tidspunktet for eggløsning. Går konstant med veldig vonde kynnere/modningsrier, verst om natta sånn at jeg ikke sover. Jordmora sjekket åpning i dag, og sa at livmormunnen var myk, men helt lukket enda. Og at det kan hende at jeg går full overtid, altså 4 uker til med sånne kynnere/rier. Hadde utslag på +3 på proteiner, så jordmor trodde jeg kunne ha en UVI som ga meg disse riene. Men altså, kan UVI for det første forløpe helt symptomfritt OG gi rier med 10-15 min mellom hele døgnet? Et annet spørsmål - har noen av dere gått fra å være umoden til moden på noen dager ved å ha masse rier? Frister overhode ikke å gå slik til 22. april... Symfysemål ligger i tillegg høyt over streken, og de andre barna jeg har ble født veldig store. Anonym poster: 41f7fdb117e552187d56d158633d4ae2 Mandag 2,5 uker før termin var jeg på kontrol, var da umoden. Hadde noen ( ikke mange) sterke kynnere den dagen og neste. Hadde privat kontrol onsdagen og var da helt moden med 3-4 cm åpning. 7 timer etterpå var hun ute. (Fødselen tok 1 time og 15 min). Kan nevne at jeg fikk modnings akupunktur, og ba jordmor om å strippe meg. Har du hørt om jordmor tilbyr dette? Håper babyen din kommer snart !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå