Gå til innhold

Bryllupsreise uten barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

når barnet er under året?

Vi har tenkt en uke, men ser for meg at dette blir veldig lenge borte. Vet han får det veldig trygt og godt hos besteforeldrene. Han er der mye ellers også, men da er jo alltid en av oss der, eller at han er der noen timer alene.

Vet også at det frarådet å være borte fra barna så lenge når de er så små, men vi har et godt og harmonisk hjem, han er et trygt barn, og mange gjør det. Personlig tror jeg det er verst for foreldrene, ikke for barna, og at barna ikke får senskader av det så lenge de har det bra der de er i den perioden. (Det er jo ikke slik at barn hvor foreldrene av andre grunner er borte fra dem over tid blir helt forstyrret).

Vi kunne selvsagt tatt ham med, men da blir det ikke akkurat en classic bryllupsreise.. ;) Og noen mener sikkert at vi må ta dette som en konsekvens av å ha fått barn før vi velger å si ja, men nå er nå saken en gang slik den er, og jeg akter ikke bruke tiden min på denne siden av saken. Jeg ønsker å høre fra de som har vært borte såpass lenge, hvordan det gikk, om noe kunne vært gjort annerledes etc.

Noen som har reist bort en hel uke fra barnet sitt mens det har vært så lite?

Anonym poster: b39a4dc68019ce0ec477ee5ee0b9ac26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok med ungen.

Anonym poster: b12eb58dc775b3e9869765010e1818d5

Skrevet

Vi var borte i 10 dager, barna var hjemme i vårt hus med besteforeldre. Barna var da 7 år og 19 mnd. Det gikk helt supert og jeg tror ingen tok skade av det. En søster kom det også ut av turen :)

Skrevet

Vi var borte i 10 dager, barna var hjemme i vårt hus med besteforeldre. Barna var da 7 år og 19 mnd. Det gikk helt supert og jeg tror ingen tok skade av det. En søster kom det også ut av turen :)

Omtrent noe sånn vi håper skal komme ut av turen! :P

De har ikke vist tegn til seperasjonsangst i etterkant heller?

Skrevet

Nei, vi har tre trygge og sosiale barn. Han som var 19 mnd da vi reiste er nå 7 år og klarer seg veldig bra. De er vant til å være sammen med mormor og særlig når de er hjemme hos seg selv, fungerer alt supert.

Skrevet

Hvor mange mnd vil barnet være?

Skrevet

klarer fint en uke uten ungen

Anonym poster: 6026d9754cde40fa1e1508d6fd2b50ca

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi var uten ungene en uke når minste var 11 mnd. Besteforeldrene var hjemme hos oss. De har overhodet ikke noe problemer med det i etterkant, utover at minste er i overkant glad i besteforeldrene :)

Skrevet

Onga har ikke vondt av å ver borte fra foreldrene så lenge det ikke er noe som sjer flere ganger i mnd mange barn som har både mor å far som jobber i nordsjøen, å så lenge det er med noen det er trygt på så syns eg du/dere sga reisa med god samvittighet

Skrevet

Barnet vil være nesten 10 mnd, så er jo litt bekymret for at han vil være i verste periode for å utvikle seperasjonsangst. Mannen min jobber borte annenhver uke, så barnet er jo vant med at pappa ikke alltid er der. Det går jo egentlig greit det.

Er nok bare a'mor som er bekymret og føler jeg må forsvare meg for å ønske voksentid på bryllupsreisen.

Skrevet

Du kan og skype å snakke på tlf med dem så di i hvertfall ser eller hører deg

Anonym poster: 7ed9cf3354a7b6a7e9a31f65edffe290

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi var på bryllupsreise i 9 dager da barn var 18 mnd og 3,5 år. De var sammen med men foreldre hele tiden som de kjenner godt. De var på hyttetur som ligger ved et gårdstun med masse dyr. Gjett om de hadde tidenes ferieopplevelse.

Dette er 2 år siden og barna er fortsatt harmoniske og trygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...