Gå til innhold

Plutselig Migrene

Anbefalte innlegg

Gjest yrild
Skrevet

Etter fødsel nummer ehadde jeg et flimmeratakk, øyemigrene uten smerter.

Etter fødsel nummer to hadde jeg også et slikt atakk.

Nå er yngste over et år og på lørdag våknet jeg midt på natten av usigelig vondt bak det ene øyet. Var i tillegg kvalm hele dagen og sov halve dagen.

Har ellers aldri hodepine og var ikke spesielt sliten...

Er det flere som plutselig har fått migrene?

Jeg skal til øyelegen på onsdag for kontroll. Mulig det blir utløst av dårlig syn og for lite brillebruk...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg! god bedring.

Jeg fikk migrene når jeg gikk i 6 klasse.

Anonym poster: f7cce9ac3dd662a9e8238f4f3d9ea599

Gjest Siklerotte
Skrevet

Etter fødsel nummer ehadde jeg et flimmeratakk, øyemigrene uten smerter.

Etter fødsel nummer to hadde jeg også et slikt atakk.

Nå er yngste over et år og på lørdag våknet jeg midt på natten av usigelig vondt bak det ene øyet. Var i tillegg kvalm hele dagen og sov halve dagen.

Har ellers aldri hodepine og var ikke spesielt sliten...

Er det flere som plutselig har fått migrene?

Jeg skal til øyelegen på onsdag for kontroll. Mulig det blir utløst av dårlig syn og for lite brillebruk...?

Har du fått diagnosen migrene? Jeg har hatt migrene siden jeg var barn, men jeg vet jo (hvis det er det du spør om) at folk som tidligere ikke har vært plaget plutselig kan få migrene.

Hvis du har fått diagnosen men ikke vært plaget på mange år, er vel ikke det uvanlig det heller. Da hadde jeg krysset fingrene for at det vedvarer - for da er du heldig.

Så vidt meg bekjent er ikke dårlig syn en vanlig trigger for migreneanfall, men det er jo ikke det samme som at det ikke kan være en trigger.

Gjest yrild
Skrevet

Nei, jeg har ikke fått noen diagnose. Skal til øyelegen til uka. Jeg har akkurat vært endel hos legen i forbindelse med for lite jern og bor ikke i et gratis-lege-land... men jeg får vel ta enda en tur til min lege kanskje...

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, jeg har ikke fått noen diagnose. Skal til øyelegen til uka. Jeg har akkurat vært endel hos legen i forbindelse med for lite jern og bor ikke i et gratis-lege-land... men jeg får vel ta enda en tur til min lege kanskje...

Ok, da er det ikke sikkert at det er migrene. Migrenesmerten kan gjerne sitte slik du beskriver - men det er ikke ensbetydende med at det er migrene. Det er ganske mange kriterier man skal oppfylle for å få diagnosen.

Dårlig syn er aldri årsaken til at man får migrene, men det kan være en trigger til selve anfallet, kanskje - selv om jeg som sagt aldri har hørt om at det er en vanlig årsak. Til hodepiner, derimot...

Jeg ville ha snakket med lege om det. Hvis det er migrene du har, kan det jo være greit å få resept på medisiner slik at anfallet (forhåpentligvis) kan tas før det begynner ordentlig. Hvis du har migrene, kan du jo også være så heldig at du bare er en av de som får anfall hvert skuddår.

Skrevet

Kan være migrene, det er ofte trigget av hormoner og det er det jo mye av i forbindelse med fødsel og amming. Feks mange som får anfall i forbindelse med pubertet, menstruasjon og også mange som sier det forsvinner med overgangsalder. Uansett burde du sjekke med legen. Bor selv i et land der det koster alt for mye, men det er ikke verdt risken...

Anonym poster: 91c964bd44c94ee278a9fdda3fc8240d

Skrevet

Forresten, jeg får ofte anfall i forbindelse med lite søv og uregelmessig matinntak. Hilsen meg ovenfor 00:42

Skrevet

Jeg har migrene og kjenner ikke helt igjen beskrivelsen om at det ligger bak øyet... Høres mer ut som annen hodepine for meg. Men folk opplever det vel forskjellig? For min del er det vondt på ene siden av hodet, bak tinningen. Og det er ikke snakk om å sove pga smertene. Men det finnes vel forskjellige grader av det...

Lurt å kontakte lege og finne ut av det, for om det er migrene finnes det mye bra medisin. Og så kan det sikkert være lurt å utelukke andre ting :-)

Gjest yrild
Skrevet

Det var legen min (på telefon) som sa at det hørtes ut som en type migrene iom at det var ensidig og at jeg osgå ble kvalm. Jeg får nok bare dra på en sjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...