Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Jeg søkte om helsetjenester som har vært nødvendig for at jeg skulle klare meg i hverdagen. Fikk det innvilget med en gang, men så plutselig trakk de det tilbake og nektet meg noen form for hjelp. Har derfor måttet benytte hjelp fra familie, venner og et byrå i 5-10 timer daglig, noe som har kostet oss alle veldig mye. Jeg klaget og fikk avslag igjen, så det gikk til Fylkesmannen, og da vant jeg frem overlegent, det kom tydelig fram at kommunen hadde brutt loven ved å ikke gi meg hjelp. Saksbehandlingen har nå tatt 9 mnd, og jeg har fortsatt ikke fått hjelp, men det skjer vel snart. Har jeg rett på noen form for erstatning? Har vært nødt til å selge masse ting for å overleve de siste månedene, og nå viser det seg jo at kommunen har brutt loven, burde ikke det få konsekvenser for dem? Det er jo bare jeg som har tapt på dette :-( Anonym poster: 26e18ba8883057bb67a5956af65417f2
Kliko Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Ta kontakt med en advokat som kan dette. Mulig du har krav på fri retthjelp også.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 Jeg vet ikke i ditt tilfelle, men ved andre ytelser fra NAV kan man få etterbetalt for opptil 3 mnd før søknadstidspunktet og fra søknadstidspunktet i andre tilfeller. Hvis den første søknaden blir tatt som utgangspunkt vil jeg tro du i noen tilfeller har krav på etterbetaling, men jeg tror du gjør best i å la en advokat se på det hvis ikke kommunen gir deg et godt tilbud. Anonym poster: a040661dfb6c94393d18d4f1af50a06a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå