Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Jeg og samboer har vært sammen i snart 15 år og har 3 barn sammen. Dette føler vi begge er nok, og vil gi oss mens leken er god. Siden jeg ikke vil gå på hormoner mer enn nødvendig (pga bivirkninger) og vi ikke ønsker å bruke kondom frem til pensjonistalder, har vi vurdert sterilisering av mannen. Av mannen fordi det er et langt enklere inngrep og i tillegg koster mindre, men for så vidt kunne jeg like gjerne gjort det selv. Så var samboer i middag bla med far og bror mens jeg var hjemme. Der ble dette tatt opp, og svigerfar sa da at "du er min sønn, og jeg forbyr deg å gjøre det". Argumentene han brukte var at hvis vi går fra hverandre og han finner en yngre dame så ønsker kanskje hun barn! Att på til var broren enig. Jeg ble både sint og lei meg når jeg hørte dette! De har på en måte mer empati med en framtidig ny yngre kninne enn med meg. Heldigvis har ikke dette noe å si for mannen, han syntes det var en veldig egoistisk tankegang og kan godt tenke seg sterilisering. Det er jo uansett en beslutning vi tar selv. Men hvordan hadde dere reagert? Anonym poster: 06f986f1a5418d193d0e8f7baef10e6c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 ikke brydd meg gett. Anonym poster: 23287bffdbed0ff2286d1fa6a06718ce
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 Hæ.. var han enig? Så han planlegger å dra fra deg og finne en yngre dame? For en dust. Kutt snorene på typen så ikke genene blir spredt enda mer Anonym poster: 3d04b1ebedd986440757ed25488aa13c
linniken Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Oi, den var drøy. Synes du sier det best selv; skal "sikre" harmonien med en (evt) fremtidig ny dame...?! Dette er jo ikke svigerfamiliens business i det hele tatt....! Først og fremst er det jo et spørsmål om din mann ønsker flere barn- dernest hva som er det beste valget for dere som par (ifht hormonprevansjon osv). Svigers må stikke fingeren i jorden; de ble ikke tatt med på "rådslag"; men din mann valgte å dele sin beslutning med dem. To HELT forskjellige situasjoner.
linniken Skrevet 25. mars 2013 #5 Skrevet 25. mars 2013 Ps! Regner med at de ikke ønsker å såre deg med vilje- men at de var tankeløse i sine uttalelser. Prøv å ikke la det gå inn på deg- evt. Gi beskjed om at slike uttalelser er sårende for deg å høre.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Hadde gitt blanke f*** i hva de mente, gitt.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Utrolig teit at de sa dette, iallfall foran deg. I utgangspunktet så ville jeg ikke ha sagt noe om dette til verken min familie eller svigerfamilie, da vi ikke har for vane å snakke om prevansjonsmidler... Anonym poster: 22395395e296a64447b6aecfeb651fd5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #8 Skrevet 25. mars 2013 Hvordan skal han forby det egentlig, er jo ikke akkurat noe han kan sjekke om har skjedd Anonym poster: f80f973459175fa2b664469ee3146731
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 Akkurat det samme argumentet brukte mannen mot meg. Han er nå min eks! Vær glad din mann tar egne beslutninger, og ikke hører på det tøvet til svigerfar. Anonym poster: 65ab637d2e4572e587babd734b4ccb32
Gjest Antarctica Skrevet 25. mars 2013 #10 Skrevet 25. mars 2013 Å steriliseres eller ikke er ikke noe som noen andre har noe med. Mannen din har barn nå, (og foreldrene hans har barnebarn) og vi må regne med at han ikke vil ha flere. Vil han det, eller holder muligheten åpen, er det ikke noe å diskutere. Inngrep på egen kropp skal bare individet selv bestemme over.
<3 2G <3 Skrevet 25. mars 2013 #11 Skrevet 25. mars 2013 Ingen som har noe med det synes jeg, så hadde sikkert blitt irritert men så lenge mannen ikke skifter mening hadde de meningene ikke hatt noe å si.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #12 Skrevet 25. mars 2013 Fortsetter på overskriften jeg - svigerfars meninger rundt sterilisering.... Har ikke en dritt og si! Anonym poster: df72af25e5a10527730ac38a2614e04f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #13 Skrevet 25. mars 2013 Forby sin voksne sønn faktisk!!Ja for det kan jo svigerfar bestemme! jeg hadde dritt faan i det,men hadde sagt klart ifra at om en mann gjør det, så er det lettere å gjøre om igjen enn om en kvinne gjør det. samt at inngrepet til en mann er mye mindre enn til en kvinne. Vi har samme tanke som dere, nr tre er på vei, har vært sammen i 14 år og vil ikke ha flere barn,samt jeg vil ikke gå på hormoner mer samt kondom er uaktuelt... Drit i svigerfar,han er en dritt. Anonym poster: 9bee9ef8af0be39a1d0c50a1496a6357
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #14 Skrevet 25. mars 2013 Sterilisering for en mann koster vel rundt 16-1700 kroner. for en kvinne koster det mellom 6-7000. Og å videre produsere barn man skal betale på, dersom det ryker mellom dere med 3 barn(husk bidrag her ), er mye dyrere enn allverdens steriisering. Det har vel ikke far og bror tenkt over. Jeg tror heller ikke at far og bror vet hva sterilisering er. De tror vel man minster evnen til reisning og ejakulering. Og dette stemmer IKKE! Alt er på plass, og det eneste er at i væsken som kommer ved orgasmen, er at under mikroskop ser du at der ikke er sædceller. Men som sagt trenger man mikroskop for å se dette. Jeg hadde blitt virkelig sur, og jeg hadde faktisk tatt det opp med far og bror til mannen. Anonym poster: 5d5dcecd8bd637e9132519a471f5161d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #15 Skrevet 25. mars 2013 Kan ikke fatte og begripe hva han skulle fortelle det til faren sin for. Men godt at han er mann nok til å ikke bry seg. Skjønner at du ble såra... Anonym poster: 81454a4aeea202cd0346b6dda6e91a63
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #16 Skrevet 25. mars 2013 I verstefall kan han ta en tesa og alikevel da få barn, så brenner ikke alle bruer. Anonym poster: df11f904b5b1a0b3590044865616ce4d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #17 Skrevet 25. mars 2013 Det her er det ingen andre enn du og mannen som har noe med. Argumentasjonen til svigerfar og svoger var ikke helt gjennomtenkt, men jeg er enig med dem at man skal tenke "hva hvis". Man bør ikke bare være 100% sikker, men helst 110% sikker på at man aldri, uansett, vil ha flere barn. En ting er hvis dere flytter fra hverandre (noe man selvfølgeligtar utgangspunkt i at ikke skjer), men det kan skje noe med deg eller barna og da kan man aldri vite om man ombestemmer seg. Samtidig så er det flere alternativer hvis mannen ombestemmer seg enn om du steriliserer deg og du ombestemmer dere. Anonym poster: 37106c37417f051cb1a4c26b78caa08d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå