LillePerlen Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Skal til USA om ett år. Vi er ti voksne og 2 barn i alder 7-8 år Og en baby. Skal være i 2 uker. Tenkte dra i Disney world hvertfall og kose oss! Hvor mye bør vi beregne i lommepenger??
Jettanicole Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 Det lurer jeg litt på også. Har så lyst til å ta med familien min dit.
Mamma til rakkerunge Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Vi var litt lengre enn dere. Et barn og to voksne. Vi sparte ikke akkurat. Var totalt 18 dager. Brukte 60 000. Startet i NY, kjørte østkysten ned, og hadde fem dager i Florida inkl. Disney world og Universal Studios. I Florida kan dere leie store fine hus med basseng osv til en veldig rimelig penge.
LillePerlen Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2013 Vi skal være på ett fast sted i ett hus. Flybillett, og hus leie er utenom, så blir bare Reine lommepenger jeg lurer på. Men brukte dere 60.000kr på 18 dager i lommepenger?
Junimage Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Bare inngangsbillettene til Disney er en del tusen, mannen sier kanskje 5000. Så han vil estimere at dere kan trenge 20-25000.
dr@gen Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Vi var 2 voksne og 1 barn, 14 dager i Florida. Bodde på hotell i disneyworld i 6 netter, og hadde inngangsbillett i 5 dager. Så dro vi nedover til Miami og key west. Av lommepenger brukte vi nok 30 tusen. Da var ikke hotell eller inngang i parken med. Dette er noen år siden da.
Mamma til rakkerunge Skrevet 25. mars 2013 #8 Skrevet 25. mars 2013 Vi skal være på ett fast sted i ett hus. Flybillett, og hus leie er utenom, så blir bare Reine lommepenger jeg lurer på. Men brukte dere 60.000kr på 18 dager i lommepenger? Ja, vi brukte 60 000. Shoppet en del da. Spiste bort i mot alle måltider ute (hoteller har sjelden frokost inkl.) Så var det en del sightseeing, og flere parker. Glemte at vi hadde noen dager på Bahamas. Men der brukte vi ikke så mye. Men det går penger hele tiden da. Kjøpte en del ting der borte som var rimeligere der, et kamera, gps og litt sånn. Masse klær. Rett og slett koste oss. Men det går mer enn du tror. Kilroy har forresten en grei link som går på hva du må forvente i dagsbudsjett i forskjellige deler av verden.
Mamma til rakkerunge Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 Ville hatt leiebil selvom dere skal være samme sted forresten.
LillePerlen Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2013 Ja de har en bil der så det blir nok en del kjøring Rundt selv om vi kun skal bo på ett sted! Vi skal bo i Orlando. Hvor mye måtte dere ut med i flybillett pr. Pers?
Mamma til rakkerunge Skrevet 25. mars 2013 #11 Skrevet 25. mars 2013 Det er en stund siden vi dro på "vanlige" billetter. Har reist på ansatt billetter jeg. Men tror du må regne med 7000kr til Orlando. Men kommer an på når du reiser og fra hvilken by. Rimeligere til Miami f.eks. Er du tidlig ute kommer du nok ned i 5500kr per voksen i ferien, kampanjer til 4000kr forekommer knapt til flrida i europeisk ferietid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå