Gå til innhold

Lege og jordmor er uenige..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor forrige onsdag.Jeg sliter med veldig! mye vann i kroppen og hun sa at hun ville følge meg opp ekstra pga dette.Hun hadde ikke tid de neste ukene og innen da så har jeg født.

Jeg fortalte henne at jeg skulle til legen min i dag og da sa hun at han skulle bestille en time til Ahus nærme terminen min for sjekk.

Som antagelig ville bli til fredagen igjen (termin søndag).

Jeg var hos legen min og nevnte dette..og han spurte meg "hvorfor det?".Jeg fortalte at jordmor ville dette..men han ringte ikke til Ahus..Han satte meg heller opp på vanlig legetime neste tirsdag..

Jeg får ikke tak i jordmoren heller da tlf tiden er stengt..

Er det ikke litt rart at legen ikke gjør det jordmor sier..?

Eller..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom blodtrykk og urin er normalt, så ser jeg ikke helt behovet. Det går an å få legetimer etter termin, det er jo mange som går noen dager over.

Anonym poster: dc930e11797d416fcc3c242325f7df15

Skrevet

Legen har nok peiling han også tenker jeg. Går nok fint.

Skrevet

Regner med det er svangerskapsforgiftning jordmor tenker på. Og at legen har sjekket urin og blodtrykk og ikke ser noe bekymringsverdig utover at du har litt vann i kroppen.

Du må stole på at legen gjør riktig vurdering, ellers så må det bli opp til deg å ringe sykehuset dersom du føler at du ikke har blirr vurdert riktig

Anonym poster: 4bf6af42e57605603c7f975c533c8a03

Skrevet

BT og urin var bra idag, men jordmor ville at jeg skulle på ahus alikevel..men legen sa nei..

Jeg vet jo at man kan få time etter termin...

Skrevet

Om jordmor ser det viktig, så hadde jeg ringt inn til Ahus selv, og forhørt meg med dem, eller til føden... Legen min var totalt umulig å forholde seg til under svangerskapet, jeg hadde det likt som deg, legen nektet å ordne time, jeg ringte fødeplassen min, de kontaktet Ahus, og jeg fikk time dagen etter.

Anonym poster: a3abd707794e58a4c68a9152cb837928

Skrevet

Regner med det er svangerskapsforgiftning jordmor tenker på. Og at legen har sjekket urin og blodtrykk og ikke ser noe bekymringsverdig utover at du har litt vann i kroppen.

Du må stole på at legen gjør riktig vurdering, ellers så må det bli opp til deg å ringe sykehuset dersom du føler at du ikke har blirr vurdert riktig

Ja det er det hun blir redd for..

Jeg har ikke litt vann..Jeg har ødem 4.......Jeg klarer nesten ikke gå og merker/avtrykk sitter i 5 minutter etterpå..

Jeg vet ikke om de lar en gå lenge over med så mye vann i kroppen som jeg har..?!

Skrevet

Jeg tenker at det hadde vært en systefeil etteller annet sted dersom man kunne komme til en lege og si "en annen lege/JM sa ditt og datt, send meg hit og dit for nye prøver/utredning." Det ville vært veldig lett for alle å utnytte.

Dersom JM mente dette var nødvendig må hun selv kontakte fastlegen eller sende med deg et skriv. Slik er det alltid gjort i lignende tilfeller hos meg. Senest i dag, faktisk.

Skrevet

Om jordmor ser det viktig, så hadde jeg ringt inn til Ahus selv, og forhørt meg med dem, eller til føden... Legen min var totalt umulig å forholde seg til under svangerskapet, jeg hadde det likt som deg, legen nektet å ordne time, jeg ringte fødeplassen min, de kontaktet Ahus, og jeg fikk time dagen etter.

Jeg liker mer å gå til jordmor..Legen min er flink og sånn..men samtidig så virker han litt usikker..Føler ikke at han har målt magen så bra alltid..JM bruker TID..han bare slenger på målebåndet...som forøvrig idag var sånn metall"bånd"..

Han setter doppler på og hører max 30 sek..

Jeg skal ringe igjen til JM i morgen å snakke med henne også ringer kanskje hun eller jeg selv til Ahus og forhører :)

Skrevet

Jeg tenker at det hadde vært en systefeil etteller annet sted dersom man kunne komme til en lege og si "en annen lege/JM sa ditt og datt, send meg hit og dit for nye prøver/utredning." Det ville vært veldig lett for alle å utnytte.

Dersom JM mente dette var nødvendig må hun selv kontakte fastlegen eller sende med deg et skriv. Slik er det alltid gjort i lignende tilfeller hos meg. Senest i dag, faktisk.

Hm ja..For hun sa jeg skulle fortelle han det..Jeg aner ikke..Hm.

Skrevet

Jeg liker mer å gå til jordmor..Legen min er flink og sånn..men samtidig så virker han litt usikker..Føler ikke at han har målt magen så bra alltid..JM bruker TID..han bare slenger på målebåndet...som forøvrig idag var sånn metall"bånd"..

Jeg skal ringe igjen til JM i morgen å snakke med henne også ringer kanskje hun eller jeg selv til Ahus og forhører :)

30 sekunder var da ikke så gale. Man får nok informasjon på den tiden. Det du kan tenke på er at leger som oftest har rundt 15 minutter til hver pasient mens jordmor har langt mere tid. Det blir litt hipp som happ med legen. Men man får en helhetlig vurdering med labprøvene.

Skrevet

30 sekunder var da ikke så gale. Man får nok informasjon på den tiden. Det du kan tenke på er at leger som oftest har rundt 15 minutter til hver pasient mens jordmor har langt mere tid. Det blir litt hipp som happ med legen. Men man får en helhetlig vurdering med labprøvene.

Jordmor hører i 3-4 minutter og hører et slags gj.snitt..og det føles litt bedre..Legen er kjapp og stresser meg ut igjen..Er ikke inne i 10 min en gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...