Gå til innhold

Forbanna katter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vår i lufta, sola skinner og det er så deilig å ha terrassedøra oppe og få inn litt av denne friske lufta. Men det er jo ikke mulig, for så fort den åpnes smetter det minst en katt inn! Mange i nabolaget har katter, og jeg skjønner at de ikke akkurat kan ha dem i bånd, men hvordan forhindrer jeg at de på død og liv skal inn til meg så fort jeg setter døra på gløtt?? Jeg trenger kattefri sone på terrassen min!

Anonym poster: 9ddaff4d9fe71fd363b243e2cb76116c

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Selvskudd?

Her spør du forgjeves, for på DiB syns de fleste at katter er så søte at selv naboene bør elske lorteklattene deres...

Skrevet

Jeg har fluenettingdører på altanene mine! Holder alskens kryp, krek og kjæledyr ute! Kjøpt på jula. Enkelt å tilpasse og montere.

Skrevet

Fysj, ukjente katter! Æsj.. Prøv sånn netting foran døra?

Anonym poster: 5430955d01973955062bae79b8a9a527

Skrevet

Hvis du klarer å få skremt kattene skikkelig én gang, er vel sjansen for at de kommer tilbake mindre. Sprut vann på dem når de kommer. Jeg synes det er irriterende selv med alle kattene som tar seg til rette overalt, og jeg har katt selv. Har sagt til naboene at dem får skremme kattene om dem blir for pågående. Fluenettingdør er jo en kjekk sak, holder både katter og insekt ute :-)

Skrevet

Sprut vann på dem eller bare skrem dem skikkelig. Hadde satt pris på om noen skremt vekk min katt om den klenget rundt dørene deres, men ikke mishandling (leser enkelte her inne som setter ut rottegift, kaster snøball på, sparker, tømmer kokende vann etc etc... syke syke mennesker :( )

Anonym poster: a846b3568771a57c30a26eeef9051e2b

Skrevet

Kan prøve med sitronpepper rundt huset/dørene.

Anonym poster: 6f1d4a52e14e563898313d758c4e121d

Gjest Antarctica
Skrevet

Sprut vann på dem eller bare skrem dem skikkelig. Hadde satt pris på om noen skremt vekk min katt om den klenget rundt dørene deres, men ikke mishandling (leser enkelte her inne som setter ut rottegift, kaster snøball på, sparker, tømmer kokende vann etc etc... syke syke mennesker :( )

Snøball er vel ikke mishandling?

Noen her på forumet syns jo til og med kaldt vann er tortur på pusen deres.

Jeg syns folk kunne skaffe seg kjæledyr som de har kontroll på, eller som et alternativ bare la være, men jeg er jo veeeeeldig gammeldags.

Skrevet

Hiver kaldt vann og snøballer på alle som nærmer seg hagen min. Katter, hunder, unger og gamlinger. Vil ikke ha utøy i hagen min.

Skrevet

Sprut vann på dem eller bare skrem dem skikkelig. Hadde satt pris på om noen skremt vekk min katt om den klenget rundt dørene deres, men ikke mishandling (leser enkelte her inne som setter ut rottegift, kaster snøball på, sparker, tømmer kokende vann etc etc... syke syke mennesker sad.png )

Jeg syns folk kunne skaffe seg kjæledyr som de har kontroll på, eller som et alternativ bare la være, men jeg er jo veeeeeldig gammeldags.

En helt løs snøball, nei. men en hard en kan brekke beina på katten i verste fall, og i hvert fall gjøre veldig vondt. Har du aldri fått blåmerker gjennom vinterklær etter folk som absolutt skal lage knallharde snøballer og som kaster hardt? Au.

Skrevet

en dusj med vann fra spray flaske like de ikke, da holder de seg unna etterhvert. Jeg elsker katter, men har valgt å ikke ha selv og vil ikke ha naboens inn hos meg, så jeg bruker vannspray. Jeg har og hørt om slik spray man får kjøpt på dyrebutikker for å holde katter vekk som jeg tenkte å teste

Anonym poster: 2110fa2edd675e3a8187c91430a9414f

Gjest Antarctica
Skrevet

Sprut vann på dem eller bare skrem dem skikkelig. Hadde satt pris på om noen skremt vekk min katt om den klenget rundt dørene deres, men ikke mishandling (leser enkelte her inne som setter ut rottegift, kaster snøball på, sparker, tømmer kokende vann etc etc... syke syke mennesker sad.png )

En helt løs snøball, nei. men en hard en kan brekke beina på katten i verste fall, og i hvert fall gjøre veldig vondt. Har du aldri fått blåmerker gjennom vinterklær etter folk som absolutt skal lage knallharde snøballer og som kaster hardt? Au.

Joa, det har jeg fått. Men jeg har ikke driti i noens hage først. Så de var ikke ute etter å knekke beina på meg, og fikk det heller ikke til. Selv er jeg så lite treffsikker at jeg klarer ikke skremme dem med snøball. Så da gjenstår bare dyre kjemikalier som ikke katteeieren kjøper, men kattenaboen...

Gjest Antarctica
Skrevet

Hiver kaldt vann og snøballer på alle som nærmer seg hagen min. Katter, hunder, unger og gamlinger. Vil ikke ha utøy i hagen min.

Svigerforeldre også? Hvordan funker det, i så fall?

Håper de i det minste legger fra seg julegavene før de styrter hylende tilbake i bilen.

Skrevet

Håper de i det minste legger fra seg julegavene før de styrter hylende tilbake i bilen.

De blir aldri invitert. Vi har da telefon må vite

Gjest Antarctica
Skrevet

De blir aldri invitert. Vi har da telefon må vite

Du har så rett, og dessuten kan postverket formidle gavene. Det er jo elementært.

Skrevet

Netting, sitrusskall, sprut med vann, osv

Det er mange naturlige, billige og uskadelige måter å hindre katter i å henge rundt husveggene.

Når folk snakker om å skulle skade dyr så ringer varselslampene hos meg, for det er sykelig.

Anonym poster: 36685e0ad14c15671db1495ba219bea3

Skrevet

Netting på døra.

Finnes også noe greier du kan strø rundt huset og spray kattene ikke liker. Men husker ikke hva det heter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...