Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte ut alle måltider med det, og trenger variasjon.

Noen som har noen gode sunne oppskrifter ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å bruke yoghurt naturell, frosne bær/frukt og litt juice eller farris. Kan også putte havregryn oppi så blir det litt mer mat

Skrevet

LCHF Smoothie.

1dl tyrkisk youghurt

1dl Fløte

1dl Boblevann

1-2dl fryste bær

Litt sitronsaft.

=)

Anonym poster: 0ecf6bf26a5e2a13f0beab38ab8ab6b1

Skrevet

Jeg bruker et par egg, frosne bringebær, sitronsaft, litt steviaFun og topper med en skje gresk yog.

Skrevet

Min favoritt er en mango, en boks annanas med saften og en liten pose frosne jordbær;) naaam!

Skrevet

Min yndlingssmoothie består av en god neve frosne jordbær, en halv banan, 3 ss vaniljeyoghurt og en passelig slump frokostjuice. Mulig det blir litt vel søtt hvis du har tenk til å bytte ut alle(?) måltidene dine med det, men.

Man kan jo bytte ut noe med sunnere alternativer da, som gresk yoghurt og noe annet enn juice.

Men jaffal, grunnoppskriften jeg bruker er frosne bær, banan, yoghurt og juice. :D

Skrevet

mine to mest brukte er

- en halv pose frosne jordbær eller blåbær

- en liten banan

- en slant appelsin eller grapefruktjuice (kan bruke eple om man liker søtt, men blir for kvalmt for meg)

- 1 ss biola naturell (ikke nødvendig om man vil unngå laktose)

- en god neve fersk spinat

- 1 ss chiafrø eller linfrø

- en liten neve mandler eller valnøtter (fett er sunt)

denne er nok til to måltider, holder seg veldig fint i en termoskopp!

eller

1 avokado

en halv banan

en kiwi

litt appelsinjuice

litt mandler, solsikkefrø, linfrø/chiafrø og havregryn

Skrevet

Jeg skal ned i vekt, så det kan ikke inneholde noe usunt.

Jeg skal ha i meg 1 dl ekstra lettmelk 3 ganger i uken, så kan ikke være mer enn det heller.

Bruker chiafrø, skal kjøpe linfrø også.

Får prøve meg litt fram.

Skrevet

Hvis du skal ned i vekt ville jeg prøvd å bytte ut banan med mango (det gir også kremet konsistens), det er en del mindre kalorier i. Jeg liker bedre smaken av banan, men det er det jo ikke alle som gjør.

Og appelsin/grapefrukt jiuce kan med fordel byttes ut med ren appelsin/grapefrukt, så kan du heller ha i litt vann om den blir fot tykk.

Du kan også skperimentere med å ha i litt chili, ingefær etc, som gir spennende smak, og får fart i forbrenningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...