Gå til innhold

Bryllup og grilling;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde aldri sett på det som en mulighet før jeg såg en tråd her inne der alle var positive! Men dere som har grillet, evt har vært i bryllup der det er blitt grillet, hvilket tilbehør har der vært? Og har tilbehøret blitt server som koldtbord?:)

Anonym poster: 95994971814a9741d12af70384790ddb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i bryllup hvor det var satt ut mange tønnegriller så man grillet sin egen mat. Der var både grillmaten og tilbehøret satt opp som buffet, veldig greit.

Har også vært i bryllup hvor det var leid inn en kokk som grillet en hel gris, der var tilbehøret satt frem som buffet.

Tilbehøret har vært forskjellige salater, godt brød, bakte poteter, ris, div dressinger og sauser o.l.

Anonym poster: 5c62516df013d29de26979f3f04304fe

Skrevet

Ingen andre som har vært?:)

Anonym poster: 95994971814a9741d12af70384790ddb

Skrevet

Har vært i to brylluper med grilling. Ikke spessielt vellykket, selv om ingen sa det til vertskapet selvfølgelig. For det første tok det veldig langt tid før alle fikk mat, lange køer og ikke så veldig god mat. Det ene stedet var det også så lite mat at sikkert 20 gjester måtte klare seg med tilbehør.

Anonym poster: 3248b068e0deb72c2dd263cf02cf2d81

Skrevet

Ja jeg har med kull og dritt. Måtte kaste kjolen min lukta dritt av den. Men vill heller satse gass grill men matosen er jo der da.

Anonym poster: 687bddd67ae396beada27e71cfa951a8

Skrevet

Jeg ville gjerne ha grilling i mitt bryllup med det blei ikke slik. Hadde alikevel planen klar;)

Flere store griller slik at alle fikk mat samtidig.

En "kokk" pr. grill. Av kjøtt skulle vi ha det vanlige. Svin, storfe og kylling/kalkun slik at alle skulle få noe de likte. I tillegg ville det vært greit om alt kjøttet hadde omtrent like lang steketid. (svin og kylling har jo litt lenger steketid enn biff men det er ingen stor sak å slenge på biffene til slutt) Vi ville også unngå mat som man ofte spiser med hendene.

Vi skulle ha to store buffetbord med tilbehør. Det skulle være bakte poteter, ris, flere salater, grillsauser, dressinger. Brød og smør skulle plasseres på bordene.

Kokkene skulle grille i to omganger slik at alle fikk mulighet til å få 2 runder. Maten som ble til overs skulle bli brukt til nattmat. Om det var lite mat igjen skulle kokkene grille opp et lite lager.

Ang. varmt tilbehør som ris og potet- dette skulle tilberedes og holdes varmt i alubakker e.l. og settes ut etterhvert slik at alt ikke sto fremme og ble kaldt med en gang.

Vi ville ikke bruke papp og plast for servering selv om grillmat er gris.

Dette var så langt jeg kom da vi droppet grillen og gikk for tradisjonell bryllupsmiddag ;(

Anonym poster: bcc5935afda69bbbacd7c4223bb9d295

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...