Gå til innhold

Dere med barn som har sluttet med nattbleie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en gutt som fyller 4 år til sommeren, han har vært bleiefri på dagtid siden sist sommer. Nå de siste dagene har han vist interesse for å ta vekk nattbleien også. Han har de siste tre nettene sovet uten bleie og det har gått fint. Men han våkner gjerne kl 06-0630 for å gå på do, og er da lys våken etterpå. Han pleier og sove til ca kl 08, så er litt ekstra trøtt for tiden. Hvordan løser dere dette? Tar dere dem på do før dere legger dere? Vi har ikke vekket han for at han skal på do før vi legger oss, men kanskje vi bør gjøre det? Han legger seg 19.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sluttet barnet med dagbleie ved juletider og nå på natt i mars. Legger seg ca 1830-1900. Vi har aldri vekket henne for å gå på do, har lagt en slik engangskladd fra Tena under madrassen i tilfelle uhell. Har satt potta under senga slik at hun kan tisse og gå rett å legge seg igjen. Men hun bruker den ikke.

Hos oss i nordnorge er det blitt fryktelig tidlig lyst, så her står ungene opp i seks sjutida på denne årstiden uansett.

Jeg ville nok heller lagt meg litt tidligere selv i en periode, fremfor å venne gutten til å stå opp på kvelden for å tisse. Medmindre han er plaget med å tisse seg ut i søvne tror jeg ikke det er anbefalt.

Skrevet

Tusen takk for svar, det med potte på rommet er kanskje ikke så dumt? Takk for tips :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...