Gå til innhold

Når ville du sluttet? (Amming)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir straks ett år. Siden jeg må jobbe man-ons dro jeg hjem fra ferien i går kveld, og kommer tilbake onsdag ettermiddag. Barna er med pappaen sin. Blir jo da en slags naturlig avslutning på ammingen som jeg i grunn hele tiden hadde tenkt å slutte med rundt året. Men, vi skal ut og reise i midten av mai, og helsesøster mente at det ville kunne være hensiktsmessig om jeg ammet frem til dette pga mine antistoffer. I tillegg kjenner jeg litt på at jeg savner det! Skal jeg liksom aldri amme ham mer?! Skjønner jo at jeg savner han nå, og at dette derfor blir ekstra følelsesmessig for meg, så usikker på om jeg bør hensynta dette i det hele tatt.

Så, hva gjør jeg? Ser for meg at det kan bli vanskelig med avvenning om jeg ikke gjør det nå, og det er noe med store barn og amming som ikke faller helt rett for meg. Men så var det det immunforsvaret da, og mammas følelser akkurat nå...

Anonym poster: fd48d76cc2080fd3795d934a1e7ee9cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sluttet nå, høres ut som den perfekte anledning.

Anonym poster: e7556d215288c0b4beda7f89851d3cfd

Skrevet

Frøkna ville plutselig ikke ha mer. Beste avslutningen for oss begge. Da var hun ca 13 mnd.

I din situasjon ville jeg stoppet nå.

Skrevet

Takk for svar! Kanskje jeg bare må innse at det er over...

Eller er det flere meninger der ute?

Skrevet

Jeg ville nok også sluttet nå. Min erfaring er at det kanskje er verre å slutte jo eldre de blir. De vet jo mer og mer hva de vil ha. Jeg personlig synes 1 år er nok, du skal være stolt over hva du har klart :-)

Anonym poster: 1e7cb28c90417d6b386174e419d6dfd5

Skrevet

Misunner deg at du har klart 1 år, siden det tok slutt her etter 5 mdr.

Dette er jo en perfekt anledning, så savner du det så sårt- så sett igang med neste :D

Skrevet

Hvis du tror det blir vanskelig å slutte senere, ville jeg sluttet nå. Jeg fortsatte å amme min første til han var over året, nettopp fordi vi skulle ut å reise. Han var ikke vanskelig å avvennne. Men yngste her, tror jeg blir værre.. Så da hadde jeg nok gjort som deg nå. Dere får heller være påpasselige med han på ferie (noe dere vel hadde vært uansett amming eller ikke :)).

Skrevet

Han er en liten puppegutt! Elsker å kose og få melk. Tror han kunne ammet 10 ganger om dagen om han fikk lov. Kommer nok over savnet altså, men kjenner at jeg gjerne skulle sett ned på den lille nesa og de store øynene noen ganger til, mens han koser seg glugg ihjel, hehe..

Nestemann er planlagt, men ikke før neste år... Takk til sjefen min, som akkurat kuttet lønna mi.....................!

Takk for svar jenter! Jeg får nok gjøre som planlagt å slutte nå. Synes jeg det er for ille, kan jeg alltids angre meg på onsdag ;)

Skrevet

Ungen min avvendte seg selv da hu var 15 mnd. Da ville hun ikke ha mer. Minstemann er snart 11 mnd, og kommer til å få så lenge han vil han også. Men jeg har lite melk, så jeg tror ikke han gidder så lenge.

Jeg skal ikke jobbe før i august, så da går det jo an for meg.

Men, om du tenker å fortsette, kan du det? Tror melka mi hadde forsvunnet fort hvis jeg hadde hatt opphold i 3-4 dager.

Skrevet

Det vet jeg jo ikke, men jeg var på jobbreise i januar og var borte like lenge. Da var det null problem å fortsette. Det er selvsagt en risiko for at det ikke går like bra denne gangen, men tror faktisk ikke det. Da er jo i tilfelle valget greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...