Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Jada, nok et innlegg om forhold som skranter. Jeg har to barn, ett felles med samboer gjennom 10 år. Vårt forhold fikk seg en reall nedtur etter fødsel. Barnet er nå blitt 6 år og vi har våre hyppige opp og nedturer. Det er vår begges skyld og det er flere ting som gjør at ting er som de er. Vi har det bra de få gangene vi får alenetid, noe som gjør at jeg hele tiden har trodd at bare vi kom oss gjennom de første skoleårene og ungene ble mer selvstendig så kunne ting ordne seg. Helt ærlig har jeg vært på nippe flere ganger de siste årene i å gjøre det slutt, men det sitter langt inne da jeg ikke ville utsette ungene (eldste nok en gang) for det. Jeg er litt konfliktsky og de gangene jeg har sagt fra så har jeg ikke blitt hørt eller blitt snakket i senk. Han driver aktivt en hobby som tar myye tid og han reiser en del. Jeg har alltid stolt på han, men nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal tro.. I dag i dusjen oppdaget jeg nemlig en vorte i underlivet mitt. Blæh! Har ikke konfrontert han enda. Men her sitter jeg å tenker på å selge hus som er under oppussing. Blir aldri å hå råd å kjøpe noe eget i området her, så ungene må bytte skole. Traumer ungene må gjennom osv. Fy fan så råttent! Jeg er kvalm å vi ska på hytta i morgen. Anonym poster: 8b06b10e7f6ff47c2f8819e9a5118bff
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Snakk med ham naar dere er paa hytta. Vorta trenger ikke bety at han har vaert tro, tror jeg. Du vil nok forstaar det om han ikke er lykkelig han heller, men det er klart det er utrolig mye lettere for ham om han tilbringer mye tid utenfor hjemmet med hobbyen sin. Er det rom for at du kan gjoere det samme? Om ikke saa er dere jo absolutt ikke likeverdige, og du vil aldri foele deg verdsatt eller lykkelig. Klem, Anonym poster: 737aed680cca7377f0cae988bccd5542
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 ...mente 'vaert UTRO', selvsagt. Anonym poster: 737aed680cca7377f0cae988bccd5542
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Jada, nok et innlegg om forhold som skranter. Jeg har to barn, ett felles med samboer gjennom 10 år. Vårt forhold fikk seg en reall nedtur etter fødsel. Barnet er nå blitt 6 år og vi har våre hyppige opp og nedturer. Det er vår begges skyld og det er flere ting som gjør at ting er som de er. Vi har det bra de få gangene vi får alenetid, noe som gjør at jeg hele tiden har trodd at bare vi kom oss gjennom de første skoleårene og ungene ble mer selvstendig så kunne ting ordne seg. Helt ærlig har jeg vært på nippe flere ganger de siste årene i å gjøre det slutt, men det sitter langt inne da jeg ikke ville utsette ungene (eldste nok en gang) for det. Jeg er litt konfliktsky og de gangene jeg har sagt fra så har jeg ikke blitt hørt eller blitt snakket i senk. Han driver aktivt en hobby som tar myye tid og han reiser en del. Jeg har alltid stolt på han, men nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal tro.. I dag i dusjen oppdaget jeg nemlig en vorte i underlivet mitt. Blæh! Har ikke konfrontert han enda. Men her sitter jeg å tenker på å selge hus som er under oppussing. Blir aldri å hå råd å kjøpe noe eget i området her, så ungene må bytte skole. Traumer ungene må gjennom osv. Fy fan så råttent! Jeg er kvalm å vi ska på hytta i morgen. Anonym poster: 8b06b10e7f6ff47c2f8819e9a5118bff Pga en vorte?? Det skylles et virus, HPV, som de fleste seksuelt aktive damer har, og dette KAN føre til vorter! Du eller mannen kan ha hatt dette viruset i kroppen i MAAANGE år! Det betyr slett ikke at mannen har vært utro, slapp helt av. En av dere har blitt smittet før dere ble sammen, og nå har det brutt ut en vorte. Den kan du bli kvitt av div remedier på apoteket. Ikke skill dere pga en vorte ihvertfall! Anonym poster: 8b47856274fb7544d05dfe81d513b9b0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #5 Skrevet 25. mars 2013 Kjønnsvorter smitter primært ved seksuell omgang. Veldig sjeldent og usannsynlig på andre måter. Det er et faktum! Anonym poster: c557d2afb9bc7b3b0e6c739aee6ccd6d
Gjest Antarctica Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Kjønnsvorter smitter primært ved seksuell omgang. Veldig sjeldent og usannsynlig på andre måter. Det er et faktum! Anonym poster: c557d2afb9bc7b3b0e6c739aee6ccd6d Helt sant, men det er også sant at de kan ha en laaaaaang latensperiode. Har prøvd det selv. En fyr fortalte meg i 1994 at jeg måtte holde utkikk etter sånne, for vi hadde vært sammen og han hadde fått konstatert kjønnsvorter. Jeg holdt utkikk, men så ikke noe før 1998...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Kjønnsvorter smitter primært ved seksuell omgang. Veldig sjeldent og usannsynlig på andre måter. Det er et faktum! Anonym poster: c557d2afb9bc7b3b0e6c739aee6ccd6d Ja, men trenger ikke bryte fram før etter lang tid! Man kan også ha det inne i skjeden uten å se det.Det som er viktig er å ta celleprøver, fordi HPV-viruset som gir kjønnsvorter, også KAN føre til celleforandringer. Har man HPV skal man ta celleprøver en gang i året. http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/hpv-infeksjon-7884.html?page=1 Anonym poster: 8b47856274fb7544d05dfe81d513b9b0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #8 Skrevet 25. mars 2013 Jada, nok et innlegg om forhold som skranter. Jeg har to barn, ett felles med samboer gjennom 10 år. Vårt forhold fikk seg en reall nedtur etter fødsel. Barnet er nå blitt 6 år og vi har våre hyppige opp og nedturer. Det er vår begges skyld og det er flere ting som gjør at ting er som de er. Vi har det bra de få gangene vi får alenetid, noe som gjør at jeg hele tiden har trodd at bare vi kom oss gjennom de første skoleårene og ungene ble mer selvstendig så kunne ting ordne seg. Helt ærlig har jeg vært på nippe flere ganger de siste årene i å gjøre det slutt, men det sitter langt inne da jeg ikke ville utsette ungene (eldste nok en gang) for det. Jeg er litt konfliktsky og de gangene jeg har sagt fra så har jeg ikke blitt hørt eller blitt snakket i senk. Han driver aktivt en hobby som tar myye tid og han reiser en del. Jeg har alltid stolt på han, men nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal tro.. I dag i dusjen oppdaget jeg nemlig en vorte i underlivet mitt. Blæh! Har ikke konfrontert han enda. Men her sitter jeg å tenker på å selge hus som er under oppussing. Blir aldri å hå råd å kjøpe noe eget i området her, så ungene må bytte skole. Traumer ungene må gjennom osv. Fy fan så råttent! Jeg er kvalm å vi ska på hytta i morgen. Anonym poster: 8b06b10e7f6ff47c2f8819e9a5118bff Pga en vorte?? Det skylles et virus, HPV, som de fleste seksuelt aktive damer har, og dette KAN føre til vorter! Du eller mannen kan ha hatt dette viruset i kroppen i MAAANGE år! Det betyr slett ikke at mannen har vært utro, slapp helt av. En av dere har blitt smittet før dere ble sammen, og nå har det brutt ut en vorte. Den kan du bli kvitt av div remedier på apoteket. Ikke skill dere pga en vorte ihvertfall! Anonym poster: 8b47856274fb7544d05dfe81d513b9b0 Vet at det kan ligge i kroppen over flere år, men 10 år? Med i historien hører det også med at jeg sjekket meg for kjønnssykdommer før jeg møtte han. Jeg hadde ingenting og hadde ingen i mellomtiden. To år etter at vi ble ilag fikk jeg positiv chlamydia test, og tenkte jo at den kan man jo ha i kroppen over flere år uten symptomer og tenkte ikke tanken at han var utro. Men nå, vorter i tillegg? Skeptisk nå ja.. Vi er nok ikke likeverdig nei. Han får holde på med sitt, mens det er okking og veeing når jeg en sjelden gang skal på noe. Da passer det alltid så dårlig. Enda han synes helt klart at jeg bør ha mer fritidsinteresser. Nå lurer jeg mest på hvordan jeg skal ta det opp. Han er uannsett den typen som ALDRI innrømmer noenting. Blir vanskelig å finne ut hva som er riktig. Jeg er ikke av typen som sier at når man er utro så er det over. Men helsikes heller at han i det minste ikke hadde vett til å beskyttes seg (og meg). Anonym poster: 8b06b10e7f6ff47c2f8819e9a5118bff
Gjest Antarctica Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 DET har du rett i, og du kan jo godt sette deg med ham og forklare rolig og fornuftig at dette er 2. gang på ti år at du får en kjønnssykdom uten å ha ligget med noen, og at du gjerne vil vite hva det er som gjør at han føler han ikke trenger å ta verken forholdet deres eller helsa di alvorlig. Uten å true m skilsmisse osv , da får du sikkert mer ut av ham... Han må jo legge kortene på bordet når du har håndfaste diagnoser å vise til. En gang er en tilfeldighet, to ganger er en sannsynlighet...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #10 Skrevet 25. mars 2013 Jada, nok et innlegg om forhold som skranter. Jeg har to barn, ett felles med samboer gjennom 10 år. Vårt forhold fikk seg en reall nedtur etter fødsel. Barnet er nå blitt 6 år og vi har våre hyppige opp og nedturer. Det er vår begges skyld og det er flere ting som gjør at ting er som de er. Vi har det bra de få gangene vi får alenetid, noe som gjør at jeg hele tiden har trodd at bare vi kom oss gjennom de første skoleårene og ungene ble mer selvstendig så kunne ting ordne seg. Helt ærlig har jeg vært på nippe flere ganger de siste årene i å gjøre det slutt, men det sitter langt inne da jeg ikke ville utsette ungene (eldste nok en gang) for det. Jeg er litt konfliktsky og de gangene jeg har sagt fra så har jeg ikke blitt hørt eller blitt snakket i senk. Han driver aktivt en hobby som tar myye tid og han reiser en del. Jeg har alltid stolt på han, men nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal tro.. I dag i dusjen oppdaget jeg nemlig en vorte i underlivet mitt. Blæh! Har ikke konfrontert han enda. Men her sitter jeg å tenker på å selge hus som er under oppussing. Blir aldri å hå råd å kjøpe noe eget i området her, så ungene må bytte skole. Traumer ungene må gjennom osv. Fy fan så råttent! Jeg er kvalm å vi ska på hytta i morgen. Anonym poster: 8b06b10e7f6ff47c2f8819e9a5118bff Pga en vorte?? Det skylles et virus, HPV, som de fleste seksuelt aktive damer har, og dette KAN føre til vorter! Du eller mannen kan ha hatt dette viruset i kroppen i MAAANGE år! Det betyr slett ikke at mannen har vært utro, slapp helt av. En av dere har blitt smittet før dere ble sammen, og nå har det brutt ut en vorte. Den kan du bli kvitt av div remedier på apoteket. Ikke skill dere pga en vorte ihvertfall! Anonym poster: 8b47856274fb7544d05dfe81d513b9b0 Vet at det kan ligge i kroppen over flere år, men 10 år? Med i historien hører det også med at jeg sjekket meg for kjønnssykdommer før jeg møtte han. Jeg hadde ingenting og hadde ingen i mellomtiden. To år etter at vi ble ilag fikk jeg positiv chlamydia test, og tenkte jo at den kan man jo ha i kroppen over flere år uten symptomer og tenkte ikke tanken at han var utro. Men nå, vorter i tillegg? Skeptisk nå ja.. Vi er nok ikke likeverdig nei. Han får holde på med sitt, mens det er okking og veeing når jeg en sjelden gang skal på noe. Da passer det alltid så dårlig. Enda han synes helt klart at jeg bør ha mer fritidsinteresser. Nå lurer jeg mest på hvordan jeg skal ta det opp. Han er uannsett den typen som ALDRI innrømmer noenting. Blir vanskelig å finne ut hva som er riktig. Jeg er ikke av typen som sier at når man er utro så er det over. Men helsikes heller at han i det minste ikke hadde vett til å beskyttes seg (og meg). Anonym poster: 8b06b10e7f6ff47c2f8819e9a5118bff Men du kan ha fått det da, for ti år siden, og hatt utbrudd uten å merke det. De kan være små, og de kan ha vært inne i skjeden.Tror heller ikke de tester for HPV-virus ved slike sjekker, uten at du har tegn til vorter. Men nå må du altså få tatt celleprøver! Jeg reagerer mer på at du fikk chlamydia to år etter dere ble sammen, for DET tester man vel når man ser etter kjønnsykdom? Hva sa han den gangen da? Anonym poster: 8b47856274fb7544d05dfe81d513b9b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå