Gå til innhold

Jobber dere mye med forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du og din partner sammen i løpet av uka? Tilbringer dere mye tid sammen og er oppmerksomme på hverandre eller er dere mest fra hverandre?

Lurer fordi min mann mener det er nok å være sammen på dagtid med barna, og når kvelden kommer stikker han ut eller sitter på pc.. Jeg mener derimot at kjærestetid er veldig viktig. Frustrerende.....

Anonym poster: 8088438f6cdab931be74d9992f84d00b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff... skal vi bytte? Jeg er lik din mann, dessverre. Når kvelden kommer, vil jeg bare være i fred og slappe av med data, Tv o.l

:P

Skrevet

Vi har ikke barn da. Samboern jobber på dagen, jeg er arbeidsledig. På kvelden er vi ofte sammen, og noen ganger hver for oss.... Syns det er viktig med tid hver for seg også... Men vi er flinke til å gi hverandre nærhet i hcverdagen. Om vi ikke har sex så ofte, så er vi flinke til å holde rundt hverandre, småkysse og klemme hverandre.

Skrevet

På dagtid er vi jo på jobb, så det er kvelder og helger vi kan være sammen.

Kjærestetid er ikke noe begrep i vårt forhold, vi er begge engasjert i familien og bruker mye tid sammen med barna da. Kjærestetid er når ungene er i seng, når vi ser tv sammen om kvelden, når vi ligger og skravler i senga før vi sovner o.l. Barnevakt for å være sammen bare vi to går det flere år mellom hver gang vi har.

Men å investere i forholdet er jo også å behandle hverandre med respekt, ha omsorg for hverandre, unne hverandre litt tid ute med venner, være gode med hverandre, gi hverandre positive tilbakemeldinger på det vi gjør, komplimenter og kjærtegn i hverdagen.

Må innrømme at med jobb og fire barn blir det i perioder ikke prioritert veldig høyt å bare være kjærester, men vi glemmer aldri helt bort hverandre. Vi er ganske flinke til å vise at vi er glade i hverandre, prioriterer sex og nærhet når det har dabbet av en stresset periode osv.

Anonym poster: 944da3d195736ece67f9fb67c8b50203

Skrevet

Ja la oss bytte!! Før var jeg og sånn som deg, men nå er jeg så sultefora på oppmerksomhet fra mannen at jeg snart blir litt desperat:/

Anonym poster: 6991ad4eac2de287fe9fae13c0cc2b4b

Skrevet

Siste var hi til #2

Anonym poster: 6991ad4eac2de287fe9fae13c0cc2b4b

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg og samboeren er lik din mann, men setter av en og annen dag til å se film sammen eller noe... Når vi slet som verst, så brukte vi tid på å snakke sammen... Ellers har vi en koselig ting med å ligge å snakke sammen i senga på kvelden :)

Skrevet

Prøver å se på film eller tv i armkroken enkelte kvelder. Men med snart fire barn og nesten aldri barnefri så blir det litt kjæreste tid nå og da. Kunne gjerne ha tenkt meg å funnet på noe på yttersiden av døren også, men det kommer vell en dag.

Anonym poster: 621dce4801002363387c8be3d9110328

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi jobber faktisk bevisst med det, ingen av oss har lyst til å bli skilt igjen. Det har vi prøvd før.

For det første skal alle unger og ungdommer ha forlatt stua på et klokkeslett, det som er etter den tiden, er voksentid.

I tillegg har vi en tradisjon på å sette av en kveld hver 4. måned el hvert halvår cirka til det vi kaller evaluering, da er det fin middag, og samtale BARE om forholdet. Hvordan vi har det sammen og hva vi ønsker oss av fremtiden og hva vi drømmer om.

Vi har ellers avbestilt kabelpakken med masse tv-kanaler, fordi gubben ble junkie av det. Vi har avbestilt bredbånd døgnet rundt-tilbudet fordi både barn og voksne ble sittende og glo. Nå har vi bare et begrenset mobil-bredbånd-tilbud. Det har gitt resultat. Mye mindre gloing på skjerm for alle, og mer synkron leggetid på oss voksne. Nudge, nudge; knowwhattamean!

Noen ganger har vi avtaler om tidspunkt da vi skal ha sex også! Det høres uromantisk ut, men det er det ikke. Og da blir det vanskeligere å bli "lat" også, da kan man ikke si at man er trøtt eller har glemt å dusje liksom. En avtale er jo en avtale, jeg har brutt en sånn avtale bare en gang. Men da var jeg veldig ute av form, så han hadde forståelse for det, mer enn jeg ville ha hatt...

Og så skjermer vi noen helger eller lengre tidsspenn til bare oss to innimellom. Vi har hatt en helg i januar og en i februar allerede, den ene på hytte, den andre på hotell og teater. Sist sommer hadde vi en hel ferieuke alene. Tro meg, det er mer enn verd det!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Etter over tjue år sammen går ting litt av seg selv. Det viktigste for vårt forhold er å vise hverandre respekt og storsinn. Det å unne hverandre både egentid og opplevelser er viktig for oss.

Om det i perioder blir lite kjærestetid er vi flinke til å 'ta oss sammen' og finne på ting som gjør at vi husker på hvorfor vi ønsker å være sammen.

Det høres kanskje naivt ut, men vi har bestemt oss for at vi aldri skal gå fra hverandre og da er det opp til oss selv å få forholdet til å fungere best mulig.

Siden mannen reiser mye i jobben får vi også kjenne på savnet og det har vært bra for vårt forhold - men det krever jo at man stoler på hverandre og ikke er sjalu.

Vi har vært gjennom så mye sammen at vi rett og slett ikke orker å bruke mer tid på konflikter. Vi vet hvor irritasjonsmomentene er og har lært oss å leve med forskjellene - stort sett :)

Skrevet

Ja vi jobber med forholdet kontinuerlig. Vi er veldig ulike, men har klart å danne en god relasjon for det. For oss tok det lang tid å finne ut hvordan vi ville ha det sammen, hvor vi bor, hvordan vi jobber, fordeling av oppgaver. I starten av forholdet bygget han opp et firma, som tok mye tid, og etterpå tok jeg en krevende utdannelse mens vi fikk barn. Dette har vert en påkjenning for oss, som allerede er svært ulike fra starten. Vi har hele tiden vert bevisste på å snakke sammen og på å få ut frustrasjon. Vi har ikke kjærestetider på kveldene, men vi sitter med kjøkkenbordet og snakker etter at barna har spist, vi er mye sammen i helgene nå som vi alle har fri. Vi utnytter tiden og putter inn samtaletider der vi kan.

Gjest Antarctica
Skrevet

Etter over tjue år sammen går ting litt av seg selv. Det viktigste for vårt forhold er å vise hverandre respekt og storsinn. Det å unne hverandre både egentid og opplevelser er viktig for oss.

Om det i perioder blir lite kjærestetid er vi flinke til å 'ta oss sammen' og finne på ting som gjør at vi husker på hvorfor vi ønsker å være sammen.

Det høres kanskje naivt ut, men vi har bestemt oss for at vi aldri skal gå fra hverandre og da er det opp til oss selv å få forholdet til å fungere best mulig.

Siden mannen reiser mye i jobben får vi også kjenne på savnet og det har vært bra for vårt forhold - men det krever jo at man stoler på hverandre og ikke er sjalu.

Vi har vært gjennom så mye sammen at vi rett og slett ikke orker å bruke mer tid på konflikter. Vi vet hvor irritasjonsmomentene er og har lært oss å leve med forskjellene - stort sett :)

Tenker på boka til hun Sissel Gran, hun snakker om å gå gjennom den tredje porten. Det er der forskjellene og konfliktene ikke lenger er viktige, og der er det "våpenfri sone".

Høres ut som om dere er på innsida :)

Skrevet

Jobber ikke med forholdet i det hele tatt, men vi er jo likevel mye sammen, fordi vi elsker hvarandre og det er det vi ønsker. Men kaller det ikke å jobbe med det når vi begge bare gjør det vi har mest lyst til - og ca 5 dager i uka er det å fnne på noe sammen på kvelden :)

Anonym poster: 6851b03dffd3626e466fe4721a118590

Gjest yrild
Skrevet

Tror begge deler er viktig, men jeg er nok også litt som din mann. Jeg trenger mest å være alene etter anstrengende dager, men da tror jeg det er viktig å avtale en kveld i uka der man ihvertfall ser en film sammen. I tilegg er det jo fantastisk hvis man kan få til å møtes en gang i måneden ute uten barn! Vi får til dette iblandt ved å forlenge lunsjen og at vi jobber en time ekstra hver en annen dag.

Skrevet

Vi klarer stort sett å være kjærester på dagtid med barn tilstede også. Hvis jeg får en følelse at vi glir ut av det og jeg får behov for mer nærhet jobber jeg det inn igjen, og det gjør vel kanskje han og. Det er der jeg føler jobbingen legges. Det å ha det fint på kveldstid går gjerne av seg selv, og vi trenger heller ikke alltid å gjøre det samme, men jeg hadde nok savnet ham om vi ikke stort sett gjorde ting i samme rom(når vi begge var hjemme). Vi har snakket om at vi kanskje burde gjort noe sammen ute, men det er tydeligvis ikke viktig nok til at vi får gjort noe med det enda

Anonym poster: fb931ee1acf334fa072ead579140904b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...