Gå til innhold

Hadd du gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dratt på påskeferie med 2 stk skolebarn i 2 dager, 9 dager før termin? Samboer er bare sur og grinete hele tia, så vurderte å ta en tur bare meg og barna et par dager, ca 20 mil fra der vi bor. Hva synes dere?

Anonym poster: 12b8030219a248ea639a7d137dc80785

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er det fra sykehuset da? Om det var i passe avstand til et sykehus hadde jeg gjort det. Kanskje ikke en hel uke, men noen dager hvertfall.

Anonym poster: c92137270f2968b52ed3d02da97e4ae4

Skrevet

Hvor langt er det fra sykehuset da? Om det var i passe avstand til et sykehus hadde jeg gjort det. Kanskje ikke en hel uke, men noen dager hvertfall.

Anonym poster: c92137270f2968b52ed3d02da97e4ae4

Like langt fra sykehuset som fra her vi bor, kanskje 20 minutter lengre. Vi har lang avstand til alle mulige sykehus her vi bor.

HI

Skrevet

Når fødte du de to første da?

Jeg har født 13, 17 og 15 dager før termin så jeg hadde garantert ikke gjort det..

Anonym poster: f850cc4facd202b26f116a6441b2bf95

Skrevet

Det hadde jeg nok ikke orket. Hadde heller kommet til bunns i hvorfor og hva som kunne gjøres for å endre den sure og grinete mannen.

Skrevet

Det hadde jeg nok ikke orket. Hadde heller kommet til bunns i hvorfor og hva som kunne gjøres for å endre den sure og grinete mannen.

Orker ikke å bruke påskeferie til meg og unga på å behage samboeren og gå på tå rundt ham, eller lage en diskusjon med ham.

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjordt.. Hvem skal ta seg av barna hvis du går i fødsel? Hbordan skal du komme deg til sykehus? osv... Jeg var også så ukomfortabel suste tiden før fødsel at det ville vært helt uaktuelt av den grunn også...

Anonym poster: eda6e99f7d94c1c6f1a4d75e9b566672

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjordt.. Hvem skal ta seg av barna hvis du går i fødsel? Hbordan skal du komme deg til sykehus? osv... Jeg var også så ukomfortabel suste tiden før fødsel at det ville vært helt uaktuelt av den grunn også...

Jeg må uansett ha ambulanse, om det er hjemmefra eller fra det stedet jeg har tenkt på ferie. Har to trofaste venninner som tar barna mens jeg ligger og føder, de skal være der hele påska og skal ikke nyte alkohol.

HI

Skrevet

Du sier at du ikke orker å lage en diskusjon med ham...

Hvis noen skulle gå rundt og behage noen så er det vel han som burde stille ekstra opp for deg som er så fødeklar...!

Men det løser absolutt ikke noe om du reiser bort og ender med å føde så langt unna slik at han kanskje ikke rekker fødselen og kanskje blir sint på deg av den grunn? I så fall vil jo han ha argumentet at du ikke en gang giddet å ta opp problemet med ham...

Jeg tror jeg heller hadde sendt mannen til en kompis et par dager hvis han ikke skjerpet seg!

Anonym poster: 3b8d84a7a505d394df412536d9b7e267

Skrevet

Jeg hadde dratt!

Anonym poster: f6a4cbec12f7020da830ae6cefec9272

Skrevet

Hvis noen skulle gå rundt og behage noen så er det vel han som burde stille ekstra opp for deg som er så fødeklar...!

Men det løser absolutt ikke noe om du reiser bort og ender med å føde så langt unna slik at han kanskje ikke rekker fødselen og kanskje blir sint på deg av den grunn? I så fall vil jo han ha argumentet at du ikke en gang giddet å ta opp problemet med ham...

Jeg tror jeg heller hadde sendt mannen til en kompis et par dager hvis han ikke skjerpet seg!

Har bestemt å ikke ha ham med på fødsel, så...

Skrevet

Hva er det som gjør at du ikke orker å starte noen diskusjon? Tror du at surskapen går over av seg selv? Jeg mener det er helt feil å flykte fra problemet. Ser for meg det bare blir verre.

Skrevet

Ja, hvorfor ikke. Du har barnevakt, du føler deg i form til det og du har transport. Dra og kos deg!

Anonym poster: 6cb9db91b07efc93a26a74ddf36add13

Skrevet

Jeg må uansett ha ambulanse, om det er hjemmefra eller fra det stedet jeg har tenkt på ferie. Har to trofaste venninner som tar barna mens jeg ligger og føder, de skal være der hele påska og skal ikke nyte alkohol.

HI

Da hadde jeg gjort det :) Synes du er heldig hvis du har en form som tillater deg det :) Kos dere og ha en fin påske :)

Anonym poster: da56cb7b831e9d169e48b373219542de

Skrevet

Hva er det som gjør at du ikke orker å starte noen diskusjon? Tror du at surskapen går over av seg selv? Jeg mener det er helt feil å flykte fra problemet. Ser for meg det bare blir verre.

Orker ikke starte en diskusjon for da stikker han bare til en kompis eller "gjemmer" seg i garasjen. Han unngår diskusjoner, så jeg blir bare sittende der som en idiot med ubesvarte spørsmål.

HI

Skrevet

Jeg er såpass barnslig at jeg godt kunne gjort noe slikt..Men hvor lurt det hadde vært er jo en annen sak :P

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg hadde heller bedt han ta turen bort for noen dager, om han ikke kunne oppføre seg og snakke om det som plager han, uten at det blir noe bråk, han er problemet, ikke dere.. Så hadde jeg kost meg hjemme sammen med ungene mine heller...

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg har aldri hatt 9 dager til termin, har alltid født før (11 dager er det nærmeste jeg har kommet) så jeg hadde ikke gjort det.

Men det høres ut som dette er det minste problemet ditt, hi :(

Håper det ordner seg for dere!

Skrevet

Signerer denne. Tror du virkelig at stemningen blir bedre når dere får et nyfødt spedbarn i hus?

Anonym poster: 8374dbfa20fa01b4d001a66a2a1b067c

Skrevet

Orker ikke starte en diskusjon for da stikker han bare til en kompis eller "gjemmer" seg i garasjen. Han unngår diskusjoner, så jeg blir bare sittende der som en idiot med ubesvarte spørsmål.

HI

Da tror jeg faktisk jeg hadde stengt han inne på et rom uten vindu. Så kunne han fått sitte der til han ville kommunisere på folkelig vis.

Er dette noe som er vanlig hos dere? Går det over etter en tid? Jeg har litt vanskelig for å forstå hele situasjonen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg fødte nr 1 før termin, og ville aldri ha dratt noe sted hvis det var mindre enn 3 uker igjen.

Skrevet

Jøss, jeg lar meg stadig overraske over de forholdene mange velger å få barn i altså....

Vet jammen ikke hva jeg hadde gjort i din situasjon, men mest sannsynlig hadde jeg provosert gubben til å rømme avgårde til kompisens garasje og kost meg hjemme alene. Jeg hadde ikke reist på ferie 9 dager før termin for å unngå mannen min.

Skrevet

Jøss, jeg lar meg stadig overraske over de forholdene mange velger å få barn i altså....

Vet jammen ikke hva jeg hadde gjort i din situasjon, men mest sannsynlig hadde jeg provosert gubben til å rømme avgårde til kompisens garasje og kost meg hjemme alene. Jeg hadde ikke reist på ferie 9 dager før termin for å unngå mannen min.

Han var dessverre helt annerledes til jeg ble gravid, endret seg ca 3 måneder ut i svangerskapet og det har bare blitt verre og verre.

Jeg vil reise ikke for å unngå samboer, men for at ungene skal oppleve noe morsomt i påska og ikke bare trø hjemme og glane i en vegg. Det jeg IKKE ønsker, er å dra på påsketur MED samboer, og risikere at hele turen blir ødelagt av hans irritasjon og surmuling.

HI

Skrevet

Jeg hadde heller bedt han ta turen bort for noen dager, om han ikke kunne oppføre seg og snakke om det som plager han, uten at det blir noe bråk, han er problemet, ikke dere.. Så hadde jeg kost meg hjemme sammen med ungene mine heller...

Jeg hadde også bedt ham stikke av til en kompis i noen dager siden han bare skaper sur stemning, går rundt og sutrer og nekter å kommunisere med deg.

Anonym poster: 8374dbfa20fa01b4d001a66a2a1b067c

Skrevet

Har bestemt å ikke ha ham med på fødsel, så...

Du skal ikke ha mannen din med på fødselen? Kan ikke han passe barna mens du føder da? Og ikke vennene dine..?

Jeg hadde dratt om jeg var i form til det, men det var jeg ikke så sent i svangerskapene. Hvor gamle er barna forresten?

Anonym poster: 130949a4fb560d09693b97be3a9283fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...