November-spire-79 Skrevet 24. mars 2013 #1 Skrevet 24. mars 2013 Hvordan gjør dere det? Har dere med bilstol? Vogn?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #3 Skrevet 24. mars 2013 bilstol mye mer praktisk synes jeg Anonym poster: 355b2b4c6de526e6d5887e7fa0913a61
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #5 Skrevet 24. mars 2013 Kjører buss f.eks når jeg skal til byen. Bruker selvfølgelig vogn, orker da ikke å gå å bære på en bilstol i byen... Anonym poster: ce64d9c82c2607ceacff54485e5772cd
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #6 Skrevet 24. mars 2013 Har brukt begge deler, avhengig på for hvor jeg skal Anonym poster: 94fdc2159be4e6a80b6b0b614581e9e4
<3 2G <3 Skrevet 24. mars 2013 #7 Skrevet 24. mars 2013 Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #8 Skrevet 24. mars 2013 Her stopper ikke busssjåførene lenge nok til at du får betalt engang, så hvordan noen får tid til å ta baby ut av vogna og feste de i en bilstol er over min fatteevne. Da mine var små og brukte vogn, gikk jeg på bussen, lot selvsagt ungen ligge i vogna, og gikk frem og betalte når jeg skulle gå av. Anonym poster: a60f42caabe0fefc12f4191a128b575e
Bustetroll Skrevet 24. mars 2013 #9 Skrevet 24. mars 2013 (endret) [quote name=1G+1G ' timestamp='1364155943' post='145185898] Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt. Skal man ta med seg seler osv inn på bussen da? Må jo bare holde den vel..Ikke er det alltid man kan sette vognen på tvers av kjøreretning heller, kommer ann på om det er fler vogner, rullestol. osv Endret 24. mars 2013 av Skeptisimo
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2013 #10 Skrevet 24. mars 2013 Vogn! Og setter den mot kjøreretningen vis det går og sitter såklart og holder vogna. :-) Dette gjelder lokalbusser. Er det lengre bussturer ala flybussen er det som regel bilsete i ryggsetet i bussen i Norge:-) Anonym poster: 0234b7c4bbb4ba712558e9c1e54e72ad
<3 2G <3 Skrevet 24. mars 2013 #11 Skrevet 24. mars 2013 [quote name=1G+1G ' timestamp='1364155943' post='145185898] Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt. Skal man ta med seg seler osv inn på bussen da? Må jo bare holde den vel..Ikke er det alltid man kan sette vognen på tvers av kjøreretning heller, kommer ann på om det er fler vogner, rullestol. osv Er jo når det er fler at det blir best plass også med å ha den på tvers. De fleste busser har bånd for å feste styrer på vognen.
Bustetroll Skrevet 24. mars 2013 #12 Skrevet 24. mars 2013 (endret) [quote name=1G+1G ' timestamp='1364158440' post='145186174] [quote name=1G+1G ' timestamp='1364155943' post='145185898] Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt. Skal man ta med seg seler osv inn på bussen da? Må jo bare holde den vel..Ikke er det alltid man kan sette vognen på tvers av kjøreretning heller, kommer ann på om det er fler vogner, rullestol. osv Er jo når det er fler at det blir best plass også med å ha den på tvers. De fleste busser har bånd for å feste styrer på vognen. Ikke i oslo:P Aldri sett før. Og jeg har bodd på alle kanter og tatt alle busser det er å ta Endret 24. mars 2013 av Skeptisimo
<3 2G <3 Skrevet 24. mars 2013 #13 Skrevet 24. mars 2013 Sikkert trøndefenomen Hadde ei reim på vogna forrige gang, for da var det ikke vanlig at alle bussene hadde minst 2 for å feste vogn med.
Håper<3 Skrevet 24. mars 2013 #14 Skrevet 24. mars 2013 Vogn, men slipper heldigvis å ta buss så ofte.
November-spire-79 Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 25. mars 2013 Ja man skulle tro at det gikk ann å klare seg uten bil, men det er ikke like trygg sikring i buss så jeg vurderer å kjøpe bil igjen.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #16 Skrevet 25. mars 2013 [quote name=1G+1G ' timestamp='1364158440' post='145186174] [quote name=1G+1G ' timestamp='1364155943' post='145185898] Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt. Skal man ta med seg seler osv inn på bussen da? Må jo bare holde den vel..Ikke er det alltid man kan sette vognen på tvers av kjøreretning heller, kommer ann på om det er fler vogner, rullestol. osv Er jo når det er fler at det blir best plass også med å ha den på tvers. De fleste busser har bånd for å feste styrer på vognen. Ikke i oslo:P Aldri sett før. Og jeg har bodd på alle kanter og tatt alle busser det er å ta Hun skriver på tvers, ikke mot. Jeg bor også i Oslo, har bodd på begge kanter og reist mye med buss, pg på tvers er den måten man får plass til flest. Anonym poster: 92f757f6b36faf616089632256091145
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. mars 2013 #17 Skrevet 25. mars 2013 her vi bor er det babyseter på bussen og putestol til de større barna. Utrolig bra, synd det ikke finnes alle steder.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #18 Skrevet 25. mars 2013 Synes det er festlig at de fleste bare lar babyen ligge i vognen på bussen, men om noen har et godkjent, forovervendt sete i bilen blir det ramaskrik... Anonym poster: a86786750a6f18b57f90d15fd07c011c
granatepla Skrevet 25. mars 2013 #19 Skrevet 25. mars 2013 Mulig jeg er helt tett i pappen her, men hvorfor er det bedre å sette vogna på tvers? Tipper den ikke lettere da? Jeg skjønner at det tar mindre plass, men om det er god plass på bussen og du er eneste med vogn. .
November-spire-79 Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #20 Skrevet 25. mars 2013 Synes det er festlig at de fleste bare lar babyen ligge i vognen på bussen, men om noen har et godkjent, forovervendt sete i bilen blir det ramaskrik... Anonym poster: a86786750a6f18b57f90d15fd07c011c jeg er litt enig i det. Synes det er rart at det er lov å ha så dårlig sikring i buss:(
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #21 Skrevet 25. mars 2013 Vogn i bybuss, bilstol mellom byer Anonym poster: 8e879b8a3aa4b06c3d59858311bea0d5
Bustetroll Skrevet 25. mars 2013 #22 Skrevet 25. mars 2013 [quote name=1G+1G ' timestamp='1364158440' post='145186174] [quote name=1G+1G ' timestamp='1364155943' post='145185898] Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt. Skal man ta med seg seler osv inn på bussen da? Må jo bare holde den vel..Ikke er det alltid man kan sette vognen på tvers av kjøreretning heller, kommer ann på om det er fler vogner, rullestol. osv Er jo når det er fler at det blir best plass også med å ha den på tvers. De fleste busser har bånd for å feste styrer på vognen. Ikke i oslo:P Aldri sett før. Og jeg har bodd på alle kanter og tatt alle busser det er å ta Hun skriver på tvers, ikke mot. Jeg bor også i Oslo, har bodd på begge kanter og reist mye med buss, pg på tvers er den måten man får plass til flest. Anonym poster: 92f757f6b36faf616089632256091145 Ja det er jeg klar over. men av og til MÅ manha vognen andre veien. Setter som regel alltid min på tvers uansett:)
Cat_Woman Skrevet 25. mars 2013 #23 Skrevet 25. mars 2013 På bybussene må det bli vogn, der er det jo ikke setebelter en gang, og som regel så fullt at man må stå uansett. På lengre bussturer drasser vi med oss barnesetet og monterer det i bussen. Mye styr, men hadde aldri turt å ha barnet usikret i 80 km/t.
November-spire-79 Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #24 Skrevet 25. mars 2013 Ok da skal jeg se om jeg får med meg vogn og bilsete på busstur ...... Blir stresset bare med tanken på så mye styr, men vi har ikke bil.
detverkeribakhodet Skrevet 25. mars 2013 #25 Skrevet 25. mars 2013 i bergen er det ofte barneseter i bussen! på Iveco bussene. de er plassert på sete nr 2 bak inngangen bak. merket på vinduene. Helt geniale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå