Gå til innhold

Buss med baby ;)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Har dere med bilstol? Vogn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bilstol mye mer praktisk synes jeg

 

Anonym poster: 355b2b4c6de526e6d5887e7fa0913a61

Skrevet

Kjører buss f.eks når jeg skal til byen. Bruker selvfølgelig vogn, orker da ikke å gå å bære på en bilstol i byen...

 

Anonym poster: ce64d9c82c2607ceacff54485e5772cd

Skrevet

Har brukt begge deler, avhengig på for hvor jeg skal

 

Anonym poster: 94fdc2159be4e6a80b6b0b614581e9e4

Skrevet

Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt.

Skrevet

Her stopper ikke busssjåførene lenge nok til at du får betalt engang, så hvordan noen får tid til å ta baby ut av vogna og feste de i en bilstol er over min fatteevne. Da mine var små og brukte vogn, gikk jeg på bussen, lot selvsagt ungen ligge i vogna, og gikk frem og betalte når jeg skulle gå av.

 

Anonym poster: a60f42caabe0fefc12f4191a128b575e

Skrevet (endret)

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364155943' post='145185898]

Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt.

 

Skal man ta med seg seler osv inn på bussen da?

Må jo bare holde den vel..Ikke er det alltid man kan sette vognen på tvers av kjøreretning heller, kommer ann på om det er fler vogner, rullestol. osv

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Vogn! Og setter den mot kjøreretningen vis det går og sitter såklart og holder vogna. :-) Dette gjelder lokalbusser. Er det lengre bussturer ala flybussen er det som regel bilsete i ryggsetet i bussen i Norge:-)

 

Anonym poster: 0234b7c4bbb4ba712558e9c1e54e72ad

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364155943' post='145185898]

Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt.

 

Skal man ta med seg seler osv inn på bussen da?

Må jo bare holde den vel..Ikke er det alltid man kan sette vognen på tvers av kjøreretning heller, kommer ann på om det er fler vogner, rullestol. osv

 

 

Er jo når det er fler at det blir best plass også med å ha den på tvers.

De fleste busser har bånd for å feste styrer på vognen.

 

Skrevet (endret)

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364158440' post='145186174]

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364155943' post='145185898]

Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt.

 

Skal man ta med seg seler osv inn på bussen da?

Må jo bare holde den vel..Ikke er det alltid man kan sette vognen på tvers av kjøreretning heller, kommer ann på om det er fler vogner, rullestol. osv

 

 

Er jo når det er fler at det blir best plass også med å ha den på tvers.

De fleste busser har bånd for å feste styrer på vognen.

 

Ikke i oslo:P Aldri sett før. Og jeg har bodd på alle kanter og tatt alle busser det er å ta

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Sikkert trøndefenomen ;)

Hadde ei reim på vogna forrige gang, for da var det ikke vanlig at alle bussene hadde minst 2 for å feste vogn med.

Skrevet

Vogn, men slipper heldigvis å ta buss så ofte.

Skrevet

Ja man skulle tro at det gikk ann å klare seg uten bil, men det er ikke like trygg sikring i buss så jeg vurderer å kjøpe bil igjen.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364158440' post='145186174]

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364155943' post='145185898]

Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt.

 

Skal man ta med seg seler osv inn på bussen da?

Må jo bare holde den vel..Ikke er det alltid man kan sette vognen på tvers av kjøreretning heller, kommer ann på om det er fler vogner, rullestol. osv

 

 

Er jo når det er fler at det blir best plass også med å ha den på tvers.

De fleste busser har bånd for å feste styrer på vognen.

 

Ikke i oslo:P Aldri sett før. Og jeg har bodd på alle kanter og tatt alle busser det er å ta

 

Hun skriver på tvers, ikke mot. Jeg bor også i Oslo, har bodd på begge kanter og reist mye med buss, pg på tvers er den måten man får plass til flest.

 

Anonym poster: 92f757f6b36faf616089632256091145

Skrevet

her vi bor er det babyseter på bussen og putestol til de større barna. Utrolig bra, synd det ikke finnes alle steder.

Skrevet

Synes det er festlig at de fleste bare lar babyen ligge i vognen på bussen, men om noen har et godkjent, forovervendt sete i bilen blir det ramaskrik...

 

Anonym poster: a86786750a6f18b57f90d15fd07c011c

Skrevet

Mulig jeg er helt tett i pappen her, men hvorfor er det bedre å sette vogna på tvers? Tipper den ikke lettere da? Jeg skjønner at det tar mindre plass, men om det er god plass på bussen og du er eneste med vogn. .

Skrevet

Synes det er festlig at de fleste bare lar babyen ligge i vognen på bussen, men om noen har et godkjent, forovervendt sete i bilen blir det ramaskrik...

 

Anonym poster: a86786750a6f18b57f90d15fd07c011c

jeg er litt enig i det. Synes det er rart at det er lov å ha så dårlig sikring i buss:(
Skrevet

Vogn i bybuss, bilstol mellom byer

 

Anonym poster: 8e879b8a3aa4b06c3d59858311bea0d5

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364158440' post='145186174]

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1364155943' post='145185898]

Vogn, og sett vognen på tvers av kjøreretning og fest den godt.

 

Skal man ta med seg seler osv inn på bussen da?

Må jo bare holde den vel..Ikke er det alltid man kan sette vognen på tvers av kjøreretning heller, kommer ann på om det er fler vogner, rullestol. osv

 

 

Er jo når det er fler at det blir best plass også med å ha den på tvers.

De fleste busser har bånd for å feste styrer på vognen.

 

Ikke i oslo:P Aldri sett før. Og jeg har bodd på alle kanter og tatt alle busser det er å ta

 

Hun skriver på tvers, ikke mot. Jeg bor også i Oslo, har bodd på begge kanter og reist mye med buss, pg på tvers er den måten man får plass til flest.

 

Anonym poster: 92f757f6b36faf616089632256091145

 

Ja det er jeg klar over. men av og til MÅ manha vognen andre veien. Setter som regel alltid min på tvers uansett:)

Skrevet

På bybussene må det bli vogn, der er det jo ikke setebelter en gang, og som regel så fullt at man må stå uansett. På lengre bussturer drasser vi med oss barnesetet og monterer det i bussen. Mye styr, men hadde aldri turt å ha barnet usikret i 80 km/t.

Skrevet

Ok da skal jeg se om jeg får med meg vogn og bilsete på busstur ...... Blir stresset bare med tanken på så mye styr, men vi har ikke bil.

Skrevet

i bergen er det ofte barneseter i bussen! på Iveco bussene. de er plassert på sete nr 2 bak inngangen bak. merket på vinduene.

 

Helt geniale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...