Gå til innhold

gulping = mett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg holder på å bli kjent med min 2 uker gamle sønn :)

Han er veldig flink til å ta brystet. Vi har pleid å amme ca 10 min, så rape litt og så amme 10 min og rape igjen. Da pleier han å være fornøyd og mett i 2-3 timer.

I det siste har han hatt veldig sugebehov, noe som gjør at jeg synes det er vanskelig å vite når han er sulten og når han bare vil suge..

Noen ganger når vi ammer og jeg tar han opp for å rape så gulper han opp litt melk igjen. Betyr dette at han er mett?

Han gir gjerne utrykk for å ville suge mer, så jeg har lagt han til brystet igjen, men er redd for at han da spiser for mye. Han spiser sjelden noe mye når jeg legger han til brystet igjen, og han har hatt mer vondt i magen virker det som..

Det jeg egentlig lurer på er vel: Hvorfor gulper babyer? Er det fordi det er fullt??

Anonym poster: 5716fa0039c1a345430b897387b75004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mane gulpe fordi at de er mette eller har spist for fort og svelgt luft i tillegg.

Tenkte my påndet før når sønnen min var liten, men der viste det eg at lukkemuskelen var dårlig, kastet opp veske til an var 2.5 år. Ble vurdert operasjon men jeg ville avvente. Og nå er det veldig kjelden at han kaster opp. Er snart 5 år. Så greit å ha det i hodet, men gn var skikkelig gulpe baby da:)

Skrevet

min gulper hele tiden.. i store mengder.. :/ han er nå 5 måneder! Men han kan gulpe masse midt i måltidet, og det er tydelig at han ikke er mett..

det sies vel at barns om fullammes ikke kan spise for mye.. og det beste er å bare la han styre spisingen helt selv! Men du trenger selvfølgelig ikke la han ligge å suge hele døgnet.. noen vil jo ligge og suge og kose uten at de er sultne! Da kan det være greit med en smokk! Men mange bruker laaaaang tid på måltidet når de er så små!

Anonym poster: 6456b7b0442339eb4f3f95b8a05cd14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...