Gå til innhold

Er det en vendetta mot barnehager her inne?

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Husk at det er noen andre som skal forsørge ungene dine, Magia. Ikke du sjøl. Staten skal det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at det er noen andre som skal forsørge ungene dine, Magia. Ikke du sjøl. Staten skal det!

Stemmer det! Ikke faen om staten skal oppdra barnet mitt og bestemme at jeg må ut i jobb, jeg har jo tross alt gjort samfunnet en stor tjeneste ved å få barn. Staten har værsågod å forsørge meg og barnet frem til skolestart!

Gah.... Gir opp

Skrevet

Jeg gikk bare i bhg to korte dager i uken da jeg var liten. Av det jeg husker fra barndommen er det mange lange dager hvor jeg gikk rundt å forsøkte å underholde meg selv. Kjedet meg! Så jeg har ikke dårlig samvittighet for at mine barn går i bhg. De koser seg og har masse venner der. Men det betyr ikke at vi ikke koser oss masse som familie i ferier og helger! Og hadde jeg hatt fri i begynnelsen av påsken skulle barna hatt fri..

Jeg lurer også litt på hva alle styrer sånn med til påske..? Trenger dere to- tre dager for å vaske og rydde til påske..? Mulig mitt hjem et mer skittent enn andres, men her utstyrte jeg barna (2 og 5) med vaskeklut og støvsuger, så var vi ferdig med vasken på en times tid hvor alle hjalp til:)

Anonym poster: f94c958722d252109ea934c2a4d6fb47

Skrevet

Jeg gikk bare i bhg to korte dager i uken da jeg var liten. Av det jeg husker fra barndommen er det mange lange dager hvor jeg gikk rundt å forsøkte å underholde meg selv. Kjedet meg! Så jeg har ikke dårlig samvittighet for at mine barn går i bhg. De koser seg og har masse venner der. Men det betyr ikke at vi ikke koser oss masse som familie i ferier og helger! Og hadde jeg hatt fri i begynnelsen av påsken skulle barna hatt fri..

Jeg lurer også litt på hva alle styrer sånn med til påske..? Trenger dere to- tre dager for å vaske og rydde til påske..? Mulig mitt hjem et mer skittent enn andres, men her utstyrte jeg barna (2 og 5) med vaskeklut og støvsuger, så var vi ferdig med vasken på en times tid hvor alle hjalp til:)

Anonym poster: f94c958722d252109ea934c2a4d6fb47

Jeg har samme erfaring som deg. Gikk deltid i barnehage siste to årene før jeg begynte på skolen. Kjedet vettet av meg og hadde ingen å leke med. Og var utenfor fellesskapet hele skoletiden, for de andre hadde kjent hverandre lenge og etablert seg vennskap. Kom aldri med i "gjengen" når jeg begynte sent i barnehagen og var der mindre enn de andre. Det ønsker jeg ikke for mine barn.

Anonym poster: f725290bc04442f0c11493c955ebac85

Skrevet

Synes det er så mange innlegg om bhg, og det kan se ut som at man konkurrerer om å ha ungene kortest mulig der.

Skjønner ikke problemet, vi har verdens beste bhg og ikke tro at livet før var noe bedre. For mine foreldre var bønder, det var jobbing og arbeid fra 0500 til kveldsfjøset var gjort til 1930. Og jeg? Enten var jeg plassert rundtforbi hos besteforeldre, tanter, en nabo osv, om jeg ikke var med i arbeidet. Slik er det mange som har hatt det, og da er kanskje bhg et greit alternativ?

Vår bhg er kjempefin, ungene trives og jammen gjør foreldrene det også ;)

Anonym poster: c6be0df9d224e95486104cb5e5967313

Men altså, de fleste er jo fornøyd med barnehagen og ungene virker fornøyde. Men egentlig vet du INGENTING om hva som foregår der på dagtid. Hvor mye oppmerksomhet ungene får osv...

Anonym poster: 9f3053691d9a24758c9b1ff685b18da8

Skrevet

Moren min var hjemme med meg. Jeg var ett eller to år i barnehage før jeg begynte på skolen, og det føler jeg var perfekt. Så det er det jeg gjør med mine barn også smile.png

Ingen vendetta, bare det jeg føler er best.

Anonym poster: 520abcf1b473c4f569b99fda5682f6d8

Ja, enhver gjør det man føler er best, men hvorfor skal man nødvendgvis fortelle hva som er best for alle andre i samme slengen?

HI smile.png

Anonym poster: c6be0df9d224e95486104cb5e5967313

Når forskning viser faretruende stressnivåer hos småbarn og uttrykker bekymring, da bør det være lov å si at det kanskje ikke er så j- smart å sende spedbarn i barnehagen.

Har man ikke råd til å være hjemme med ungen i et år eller to har man mest sannsynlig ikke råd til å ha unger i det hele tatt.

Anonym poster: 96c1b1fefdf5dafa1bb52361f481f578

For en jævla tåpelig påstand.Ikke råd til å ha barn faktisk!Det er forskjell på å ha råd til å ha barn og råd til å ikke jobbe i et år ekstra. Det går faktisk ikke så lenge man ikke bor på bygda der et hus er samme pris som en 1 roms leilighet i byen.

Litt forskjell på hva man tjener, hvor man bor osv.

Hadde jeg vært hjemme i to år med mine barn HADDE JEG KJEDA VETTET AV MEG. Jeg trenger å jobbe, trenger å komme meg ut av huset, trenger kollegaer ,trenger impulser. MEN jeg er fortsatt "bare" en ped.leder, ingen karrierekvinne akkurat.

Jeg vil på jobb , jeg vil hente barna mine så tidlig som mulig, og jeg vil ha tre barn. Det går fint an!

Anonym poster: 82d055186fe702789ecc357342826a1f

Da er det kanskje snakk om prioriteringer.

Jeg ville aldri risikert høye stressnivåer hos barnet mitt i de første viktige årene.

Da velger jeg faktisk å ikke bo midt i byen i en periode, og heller få impulser andre steder.

Alt jeg hører fra deg er "Jeg vil, jeg vil, jeg vil!"

Når man får barn bør man sette egne ønsker litt i annen rekke og fokusere på hva som er best for barna man velger å sette til verden.

Ja for du kjenner jo meg!!! :)

Du virker iallefall svært hissig.

Jeg sa ikke at jeg kjenner deg, sa bare hva slags inntrykk du gir. Og du bekreftet vel egentlig inntrykket enda mer nå.

Hjelpes.

jada, jeg virker så hissig atte!Ditt inntrykk bryr meg midt på ræva.Jeg er heldigvis et voksent menneske som gjør det som er bra for min familie, og da kan du bare ofte seg og prioritere annerledes så mye du vil.

Vi to er heldigvis ikke like, så da blir prioriteringer forskjellige også,forstår du ikke det?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Man bør vel gjøre det som funker best for sin familie, og godta at ikke alle andre har samme muligheter eller ønsker som en selv og ens familie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...